Hallo,
Vroeger met mijn xantia heb ik er veel problemen mee gehad.
Nu begint het blijkbaar ook bij mijn C5 Phase II bouwjaar 2005. ( 60.000 km )
S’morgens is de auto, alleen van achter, naar beneden gezakt.
Bij het openen van de deur pompt hij elektrisch de auto recht op ongeveer 15 sec.
Rijden op zich is geen probleem.
Iemand een idee waarom de auto plots is gaan zakken?
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Veercilinders achter defect.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
er was een tijd dat elke Citroën dit standaard deed…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Inderdaad: één of twee veercilinders achter waarschijnlijk lek.
Even op de vierkolomsbrug, op rijdhoogte en dan de retourslang loshalen. Deze schijnen te mogen druppelen, geen straaltjes te geven.
Enige wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of de LDS dan uit de retourslang of uit de cilinder moet komen…
(mijn C5 heeft gisteren ook voor diagnose op de vierkolomsbrug gestaan)
Cilinders schijnen ongeveer 100 euro per stuk te kosten, maar dat ga ik binnenkort ondervinden…
Denk eraan dat je dit soort dingen alleen op een vierkolomsbrug doet!
De auto moet op zijn wielen staan en je wilt niet dat je ergens aankomt waardoor de auto gaat liggen terwijl jij dan geen ruimte overhoudt….
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Hebben die veercilinders nog een andere functie dan enkel de auto op hoogte houden?
Jeroen
De cilinders zijn de onderdelen waar de veerbollen op zitten gedraaid… Deze hebben dus inderdaad als functie om de auto op hoogte te houden.
Ik zal zo even het plaatje opzoeken (ben op een nieuwe computer bezig en ben altijd vreselijk aan het klieren om op mijn flickr-account in te loggen).
Dat plaatje heb ik gisteren gemaakt toen ik onder mijn eigen auto stond.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
foto is klikbaar voor een groter formaat.
Duidelijk zie je de stalen HD-leiding en de retourslang en een luchtslangetje.
let niet op de nattigheid: Dat is geen LDS maar smeltwater van de sneeuw waar ik net doorheen gereden was…
Uit het retourslangetje stroomde behoorlijk wat LDS toen we deze loshaalden.
Veercilinder kost per stuk € 105,—.
Standaardreparatietijd (dealer) 1,3 uur (aan 2 zijden vervangen).
Dealerprijs, en excl. BTW (april 2008)
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)