Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Welk Gassysteem past er het best op de 3 liter V6? vloeibare gasinjectie of LPI?
Vermits de prijs van de wagens naar 15000 euro gaat vroeg ik me af of het niet voordelig zou zijn om deze eerste C6 benzines op gas te leggen vermits die een gemiddeld gebruik heeft 11 liter zou dit op gas nog kunnen meevallen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet wat de regels precies zijn in België, maar zou je niet beter af zijn met een diesel?
Normaal ben ik geen dieselfan, maar de C6 is naar mijn idee duidelijk ontworpen voor een diesel.
Ik denk dat de benzine een beetje moeite heeft met het gewicht.
LPi zou in Nederland wel weer voordelig zijn in de kosten want de wegenbelasting is veel lager als die van een diesel.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
nee de belasting op diesel is hier in belgie meer dan op benzine en wordt niet door het gewicht bepaalt.
het wordt bepaald door fiscale pk en vermits de diesel ook al niet meer zo goedkoop is, is lpi lpg misschien wel een optie.
211pk heeft de benzineversie en een koppel van 290Nm dat zal toch wel voldoende zijn niet?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik kreeg van de gasboer net mailtje dat dit de geschikte installatie zou zijn voor de c6.
http://vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/auto-lpg-bigas/BIGAS_SGIS_PLUS/sgis-lpg-systeem.htm
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat je er even in moet rijden om het te kunnen bepalen.
Laat ik het zo zeggen een CX Turbo heeft ook 290 Nm aan koppel en weegt maar 1330 Kg de C6 is een paar 100 Kg meer
Qua prijs zal LPi dan wel een leuke optie.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
mmm dat kan wel eens waar zijn. toch ben ik benieuwd…
die vloeibare gas injectie is van vialle geloof ik, niet?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
De wegentakst voor de diesel is €618,42/jaar en voor de benzine bedraagt dit €702,50/jaar en als je deze op lpg zet moet je daar nog eens €208,20 bijtellen. ik zou voor deze auto toch eerder op zoek gaan naar een diesel, zijn ook niet zo duur meer, zeker als je ook nog eens de kostprijs van de gas installatie meerekend.
mvg
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Bij mij zit er Prins in net zoals in andere V6en, werkt gewoon goed.
In de C5 is de V6 al traag, laat staan in de C6.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja het zou ook niet voor mij zijn hoor. ik kan dit niet betalen.
feit is dat diesel niet echt milieuvriendelijk is en lpg dat wel is.
voordeel is dat gas 40 cent de liter verschilt…
zou er eens graag mee rijden om verschil te voelen de 22HDI is leuk maar ook niet echt snel naar mijn aanvoelen…alle tweedehands C6 22HDI zij hier nog 6 bakken en geen automaat…
kan de 3 liter met chiptuning nog wat opggetuned worden?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
2.2 moet je sowizo niet kopen, hadden ze nooit mogen lanceren vind ik…
3.0 benzine is naar 223ok te krijgen zo, echter ga je met je LPG (haast) geen winst maken, of je moest er een ander injectiesysteem inzetten dat je ontsteking kan aanpassen, maargoed, dat gaat wel ver.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja miss dat is ook niet zoveel meer de 2.7 is gemakkelijk van 207pk naar 250 pk te chiptunen… dus dacht dat dat met de benzineversie ook wel zou gaan…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb in mijn omgeving 2 man met een C6 op benzine. Beide dus met de 3.0 V6. Het normverbruik van 11 liter halen zijn geen van beiden, terwijl het rustige rijders zijn die zich ook nog eens aan de limieten op de snelwegen houden. Bij het verbruik moet je eerder aan 13-14 liter denken, want beiden klagen over het hoge verbuik van die auto’s en het totale gebrek aan trekkracht. Ga je eens serieus gasgeven dan zit je in no time aan 15-17 liter op 100 km.
Doe je er dan ook nog gas in, dan ben je snel 5% vermogen kwijt en een meerverbruik van 10% is ook heel normaal. Zelfs met Lpi.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
10% meer verbruik op gas ok.die kost hier nu 45cent/l maar ik vermoed dat op gas de wagen toch gewoon meekan in het verkeer…het ding gaat toch niet trager zijn dan een XM 21TD ofzo..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
dzze 2 lijken mij leuke alternatieven voor een C6 op LPI, de prijs zal ongeveer dezelfde zijn, zeker er over deze prijzen nog onderhanded kan worden. Bij de 2de heb je zefs nog een jaar dealergarantie wat je niet zal hebben als je de auto op lpi zet. Ikzelf rijd ook veel liever benzine, maar in het geval van de C6 vind ik eigenlijk dat diesel de enigste goede oplossing is.
mvg
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
heb jij al met een benzineversie gereden dan? garantie is denk ik niet zo’n punt.. de c6 is tamelijk betrouwbaar en de de bedoeling is toch om de wagen op te rijden denk ik dus restwaarde is ook geen punt.
Wel twee mooie wagens.
ik vond deze nog
http://www.leboncoin.fr/vi/82197100.htm?ca=19_s
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even wat feiten:
3.0 V6 benzine
215 pk @ 6000 rpm
290 Nm @ 3750 rpm
1791 Kg
9.4 sec naar 100 km/h
Energie label: F
2.7 V6 diesel
208 pk @ 4000 rpm
440 Nm @ 1900 rpm
1846 Kg
8.9 sec naar de 100 km/h
Energie label: F
2.2 HDi
173 pk @ 4000 rpm
370 Nm @ 1500 rpm
1795 Kg
9.6 sec naar 100 km/h Handbak
Energie label: C
11.2 sec naar 100 km/h Automaat
Energie label: D
3.0 V6 diesel
241 pk @ 3800 rpm
450 Nm @ 1600 rpm
1848 Kg
8.5 sec naar 100 km/h
Energie label: D
De 2.2 handbak lijkt me geen verkeerde keuze, zeker als je schakelen niet zo’n probleem vind. Het is verre weg de zuinigste en qua snelheid kan die ook prima meekomen met de V6 benzine.
De beste is de 3.0 V6 diesel, maar ja die zal je 2de hands nog niet voor een prikkie kunnen vinden. Wel veel zuiniger als de 2.7 en ook nog stukje vlotter.
Opvallend is dat ze hier in NL allemaal in dezelfde wegenbelasting klasse vallen. Alleen de benzine is goedkoper dan diesel dan natuurlijk.
Vergeet ook niet dat de V6 benzine met LPG ook nog een stukje zwaarder wordt en vermogen inleverd, dan gaan de prestaties helemaal tegenvallen vergeleken met een 2.2 HDi handbak.
Als je naar het koppel kijkt dat kan de V6 benzine wel 2 turbootje gebruiken
Lijkt me leuk projectje voor de sleutelaars.