Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het ACAV systeem is niet veranderd bij een 2963cc ZPJ4.
Je ACAV elektrokleppen worden aangestuurd door de injectiecomputer. Zodra de elektroklep wordt bekrachtigd dan wordt de naald ingtrokken en het inlaatvacuum heerst in het vacuumdoosje en opend daarmee de klep in het inlaatspruitstuk. Het inlaatvacuum hoeft niet sterk te zijn om de vacuumdossjes te bedienen.
Als het zo is dat 1 van je ACAV kleppen open gaan op het verkeerde moment, zou het kunnen betekenen dat de naald van een elektroklep niet meer goed wordt aangedrukt door een veer. Of de injectiecomputer moet op het verkeerde moment een signaal aan de elektroklep(pen) geven.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Ja, het wordt nu echt tijd voor een Lexia. Maar als het goed is heb ik zaterdag weer centjes.
Ben haast zeker dat bij 3000 rpm de klep weer dicht gaat. Moet nog even letten op verandering in het geluid, maar bij 3000 toeren schiet de wagen ineens vooruit. En als de klep bij 1500 rpm open staat is dat goed te horen, dan is het ronken van de motor goed te horen en is de snelheid weg. Met half gas gaat het sneller, zeg maar. Zou kunnen dat de klep ook bij een lager toerental opent, maar ik ga het pedaal niet vloeren onder die 1500.
Groetjes Erik!
Zo, het gaat lekker. Kwam ik er vorige maand achter dat het raammechaniekje linksachter een kabel bezit die naar de eeuwige jachtvelden is, probeer ik vandaag het raam van het bestuurdersportier open te maken, nou dat ging uiteindelijk maar ging natuurlijk nooit meer dicht. Moest het raam nog klemzetten ook. Gelukkig had ik nog een zakje met zo’n poetsdoekje die je bij de wasstraat krijgt…
Gezien de korte tijd waarin de kabels breken ga ik alle 4 de raammechanieken herstellen. Ik wacht echter wel tot die witte rotzooi weg is.
Misschien is het handig om meteen de raamrubbers te vervangen, die zijn bij mij zeker 5% gekrompen…
Groetjes Erik!
Woeps, 55 euro per stuk voor zo’n rubber!
Groetjes Erik!
Ja, Citroën heeft patent op duur rubber
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Mijn raamrubbers beginnen ook korter te worden, andere mogelijkheid dan nieuwe originele raamrubbers kopen is er volgens mij niet.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
over welke raam rubbers hebben we het nu ??
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
55 euro per stuk tja dat gaat nog je wil niet weten wat die bij de sm kosten…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
nog ff en je kunt je dure audio er gewoon in laten zitten maar moet de rubbers mee naar binnen nemen ‘s-nachts…
We hebben het over de horizontale rubbers aan de buitenkant waar het raam langs schuift.
Vandaag heb ik alvast kabels geregeld voor de raammechaniekjes. Het is wel verzinkte kabel geworden, we hebben op het werk geen RVS buitenkabel. Geeft niet, verzinkte kabel is een stuk sterker dan RVS. De originele kabels houden het ook ruim 10 jaar uit, dus als ik het goed doe heb ík er geen last meer van. En ik heb een potje met vet al op tafel gezet.
Intussen ook een Lexia besteld, zal er wel over een week of 2 zijn.
Even iets anders, ik kwam vanavond onderstaande tegen, dat is niet zo goed zeker?
Groetjes Erik!
Getverderrie Lampie, “witte zut” ! Water bij de motorolie???
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Daar lijkt het op, ja.
Ik ging maar eens kijken omdat ik gisteren koelvloeistof rook op het moment dat ik de auto uitstapte, en vandaag ff een ritje naar velserbroek gemaakt om wat op te halen, toen rook ik het vlak voordat ik instapte.
Ik vrees het ergste. Ik moet de KVS nog controleren maar ik denk niet dat het overmatige condens is, zal ik maar zeggen.
Groetjes Erik!
Das mooi klote man. Het lijkt idd op een potje mayo en das meestal geen goed teken.
Maarrrrrrr, laten we er ff vanuit gaan dat je de uitzondering bent die de regel bevestigd!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het is nu koud weer, dus is condensvorming in de motor heel erg. Hopelijk heeft de koelvloeistof hiermee niets te maken.
De “mayonaisevorming” geeft eigenlijk aan dat de motorolie goede eigenschappen bezit om water van de motorolie te scheiden.
Normaal gesproken wordt een ZPJ4 zo heet dat alle condensvorming snel verdampt en blijft de oliedop van binnen schoon .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
hoeveel warmer wordt een ZPJ4 tegenover een gewone ZPJ
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!