Typisch ZX kwaaltje? Sinds een week moet ik mijn bestuurdersdeur min. 5x dichttrekken voordat hij ook daadwerkelijk dicht is! Hoe kan ik dit verhelpen? Komt het door de kou?
Ik zou eens beginnen met alles lekker in t vet te zetten. Als dat niet helpt, afstellen? Kijk eens of t portier wel netjes recht op de auto aansluit, als portier te hoog of te laag zit moet je em afstellen lijkt me.
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Ik heb net WD40 erop gespoten en dat werkt! Maar portier hangt ook beetje scheef ben ik bang, onderaan is de lak een beetje weg. Is dat makkelijk zelf te doen?
Stellen is op zich best zelf te doen ja. In de scharnieren zitten twee pinnen gedraaid (staan haaks op de scharnieren, dus NIET de scharnierpinnen zelf!!) door hier aan te draaien stel je het portier bij. Eigenlijk net als met het gemiddelde kastdeurtje. Afhankelijk van hoe ie hangt moet je de bovenste of onderste bijstellen. Kwestie van een beetje proberen
Succes!
Overigens : als het scheef hangen meevalt en het portier nu goed sluit, zou ik het eerst even aankijken…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Thanks! Inderdaad, if it ain’t broke don’t fix it! Kijk wel ff hoe het gaat zo.
Deur gaat nog steeds niet goed dicht, komt echt door de vorst!
Hallo, mijn bestuurdersdeur heeft datzelfde. Ik heb het nog steeds niet opgelost. Na een 5 minuten met warme blower doet de deur weer normaal. Heeft iemand een lange termijn oplossing?
Mijn achterdeuren gaan ook slecht op slot, dat gaat namelijk erg stroef.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Dit moet wel een typisch kwaaltje zijn. Ik heb het bij alle vier deuren. Ik los het steeds op door het slot steeds overdreven in te spuiten met wd40. Dit helpt, voor een paar dagen.
Het slot van de bestuurdersdeur heb ik er vorig jaar uit gehaald, doorweekt met wasbenzine, laten drogen en ingevet met vaseline. Dit heeft geholpen. Deze winter nog geen problemen mee gehad.
Is trouwens geen leuk klusje in deze kou :S
WD40 is ook niet om te smeren. Het helpt altijd maar voor heel even… Gebruik goede olie. Staat zat info op internet was goede olie is om in te vetten. Ik gebruik meestal kruipolie, maar dat is ook niet echt alles, maar voorkomt wel het kraken.
Met mijn zx vorige winter, met die kou, je wil het niet weten.
Geen deur ging meer dicht, werd er af en toe gek van…....
ZX 1.4 break ‘95
Trouwens, kruipolie is ook écht niet om te smeren hoor.
ZX 1.4 break ‘95
Neem een smeermiddel met teflon of siliconen.
Dit is trouwens ook een kwaaltje dat ik van de 405 ken
Blijft toch irritant om de eerste 5 min. met een halfdichte deur te moeten rijden, tot de verwarming aan is en deur echt dichtkan….
zeker irritant te noemen. Moet nog die reutel los hebben dan smeer ik het wat in om het te voorkomen.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Reutel? Ik zou het ook graag willen verhelpen, maar zou echt niet weten hoe. Deur hoger/ lager zetten bij die scharnieren heb ik me nog maar niet aan gewaagd. Misschien krijg ik ‘m dan helemaal niet meer dicht. En het is ook veel te koud om nu aan die auto te gaan sleutelen.
‘reutel’ bedoel ik mee: raamslinger interierpaneel etc. Groeten!
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!