Betreft een Xsara Picasso 2.0 HDI 2005, wagen is van mijn vrouw.
Ik had eens van een Ford Escort vervangen, maar valt die van de Picasso 2.0 HDI goed mee.
Wat is de kilometestand om deze te vervangen, momenteel heeft deze 90000 Km.
groetjes
vervangen bij 120.000km
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
of om de 10 jaar.
Bedankt voor je antwoordt
ik zou hem bij 90000 vervangen..
ik ken iemand die een xsara picasso heeft met een 2.0hdi blok.. 4jaar oud en 90000 km gereden..
altijd bij de dealer onderhouden.
na 90000 km riem overgeknapt.. netto kosten ondanks tussenkomst van citroen belgie 3500 euro,,,
ronama schreef:ik zou hem bij 90000 vervangen..
ik ken iemand die een xsara picasso heeft met een 2.0hdi blok.. 4jaar oud en 90000 km gereden..
altijd bij de dealer onderhouden.
na 90000 km riem overgeknapt.. netto kosten ondanks tussenkomst van citroen belgie 3500 euro,,,
ik ken ook wel iemand waarbij de riem was geknapt bij 73500 km, over algemeen 98% van de keren haalt de distributie gewoon 120000 km.
ik zou het gewoon niet doen, en die 3500 euro dat moet wel een hele flinke motorschade zijn geweest meestal paar kleppen krom en kom je niet boven de 2000 euro uit.
Had het eens meegemaakt met een Ford Escort 18 D, dure grap geweest, bij 40000Km spontaan overgeknapt, 2000 Euro’s onkosten.
groetjes
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Allereerst is de vervangings-interval van de distributieriem van deze motoren 160.000 km, daarnaast komt je nooit aan 3500 euro schade als hij breekt. In alle gevallen dat ik een motorschade heb gezien na het defect raken van de distributie bij deze motoren was het vervangen van de tuimelaars en de distributieriem afdoende, hetgeen maximaal zo’n 800 euro kostte inclusief het vervangen van de riem zelf.
Overigens was de oorzaak in de meeste gevallen niet breuk van de riem, maar het kapotgaan van de krukaspoulie.
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:Allereerst is de vervangings-interval van de distributieriem van deze motoren 160.000 km, daarnaast komt je nooit aan 3500 euro schade als hij breekt. In alle gevallen dat ik een motorschade heb gezien na het defect raken van de distributie bij deze motoren was het vervangen van de tuimelaars en de distributieriem afdoende, hetgeen maximaal zo’n 800 euro kostte inclusief het vervangen van de riem zelf.
Overigens was de oorzaak in de meeste gevallen niet breuk van de riem, maar het kapotgaan van de krukaspoulie.
Gr Martijn
tja ik vond het ook al veel, en mijn dealer ook
maar de goede man heeft het wel betaald.. volgens zijn garage was er wel wat meer kapot dan dat jij beschrijft…
nu ik zelf twijfel ook wel aan die 3500 euro maar goed het is al vaker de revue hier gepasseerd dat er dealers zijn die de klanten leegmelken..
en voorals nog doet Citroen er weinig aan, omdeze praktijken de kop in te drukken…