Hallo,
Heeft iemand ook ervaring met een andere achteras dan de standaard c15?
Ik zat er aan te denken om een van een zx oid te proberen.
En misschien dat de buren (peugeot) ook iets passends heeft?
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Re: Achteras C15
dappieman schreef:Hallo,
Heeft iemand ook ervaring met een andere achteras dan de standaard c15?
Ik zat er aan te denken om een van een zx oid te proberen.
En misschien dat de buren (peugeot) ook iets passends heeft?
Ik had begrepen dat eenn C15 een BX achteras heeft maar dan moet schroefveren.
Re: Achteras C15
mpostma schreef:dappieman schreef:Hallo,
Heeft iemand ook ervaring met een andere achteras dan de standaard c15?
Ik zat er aan te denken om een van een zx oid te proberen.
En misschien dat de buren (peugeot) ook iets passends heeft?Ik had begrepen dat eenn C15 een BX achteras heeft maar dan moet schroefveren.
idd. Een bx achteras met schroefveren ipv veerbollen. Wat een leuke optie is, om de stabilisatorstang van een BX te monteren. Een stabistang van een bx 14 lijkt mij overigens stijf genoeg Ik zou niet meteen een break of 16v stabilisatorstang gaan gebruiken. Als je ook meer spoorbreedte wilt, zijn wellicht xantia draagarmen een optie. Die passen in je subframe. Alleen weet ik niet zeker of de aanhechting van je veren past. Die zou anders kunnen zijn tussen BX en C15.
BX en Xantia is uitwisselbaar. Zelfs de stabilisatorstang van de BX is zo te monteren op de xantia draagarmen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Moest je dat nou allemaal gelijk verklappen
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
web schreef:Moest je dat nou allemaal gelijk verklappen
Klinkt als: doe mij maar een achteras stabi van een xantia. Die zal vast wat gespierder zijn als de BX equivs.
mpostma schreef:web schreef:Moest je dat nou allemaal gelijk verklappen
Klinkt als: doe mij maar een achteras stabi van een xantia. Die zal vast wat gespierder zijn als de BX equivs.
kijk, en dat gaat dan weer niet.
De aanhechtingspunten op het chassis zijn totaal anders. Losse draagarmen kunnen wel. De xantia stabilisatorstang zit op een andere manier door de achteras heengevlochten. Of ie in totaal breder is weet ik niet. zou best kunnen van niet, maar ik denk het wel.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
meten=weten
xantia stabi is ook aardig recht hoor, dus met enige aanpassing zou het moeten gaan….
als ik me goed herinner had de BX een behoorlijk dun dingetje, zou een xantia stabi niet wat overkill zijn en een gevaarlijk staartlastig weggedrag veroorzaken?
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
web schreef:meten=weten
xantia stabi is ook aardig recht hoor, dus met enige aanpassing zou het moeten gaan….
als ik me goed herinner had de BX een behoorlijk dun dingetje, zou een xantia stabi niet wat overkill zijn en een gevaarlijk staartlastig weggedrag veroorzaken?
naast elkaar leggen een keertje
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Het wordt ook tijd voor een Lego forum, waarbij alle onderdelen van verschillende types op elkaar gepast worden
Want dit ontstaat nu weer in de LNA Visa hoek
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Mensen, houd het een beetje ontopic..
TS wilt niet weten of de stabistangen onderling passen, maar wil weten of er een andere achteras onder een C15 past
Tom D.
Tom Duckpower schreef:Mensen, houd het een beetje ontopic..
TS wilt niet weten of de stabistangen onderling passen, maar wil weten of er een andere achteras onder een C15 pastTom D.
Dat past dus niet
Maar de tip van de stabistang lijkt mij wel het gewenste resultaat op te leveren. Zeker in combinatie met de bredere draagarmen van een xantia
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Dat klopt!
maar de BX as heeft ook dezelfde spoorbreedt achter?
Is wel belangrijk namelijk aangezien ik nogal krap ruimte heb in de wielkasten.
Maar de BX as moet dan nog vering op gehobbyed worden..
Is dat wat te doen?
En iemand ook een site toevallig waar je alles op kan meten?
Dat zou makkelijk zoeken..
Een zx as lijkt mij zelf wel wat.
Met vering en schijven lijkt met ook wel leuk!
Tom Duckpower schreef:Mensen, houd het een beetje ontopic..
TS wilt niet weten of de stabistangen onderling passen, maar wil weten of er een andere achteras onder een C15 pastTom D.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:Dat klopt!
maar de BX as heeft ook dezelfde spoorbreedt achter?
Is wel belangrijk namelijk aangezien ik nogal krap ruimte heb in de wielkasten.Maar de BX as moet dan nog vering op gehobbyed worden..
Is dat wat te doen?En iemand ook een site toevallig waar je alles op kan meten?
Dat zou makkelijk zoeken..Een zx as lijkt mij zelf wel wat.
Met vering en schijven lijkt met ook wel leuk!Tom Duckpower schreef:Mensen, houd het een beetje ontopic..
TS wilt niet weten of de stabistangen onderling passen, maar wil weten of er een andere achteras onder een C15 pastTom D.
Ik zou dus niet de hele as eronderuit vlechten. Waarom zou je?
Voor schijven monteer je BX draagarmen
Zoek een paar geschikte klauwen met handremkabels, en je bent waar je wezen wilt.
Je zit nu eenmaal aan de aanhechtingspunten van je chassis vast.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Dat klopt inderdaad.
Maar ik zat eens te kijken of er wat anders mogelijk is.
Een iets “sterkere” as leek mij wel wat.
Waar de adal’s niet zo snel van buigen..
Dit gebeurd mij vrij snel bij de C15 as.
daarom was ik er even naar op zoek.
En bovendien wat anders dan anders op de auto vind ik altijd super
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:Dat klopt inderdaad.
Maar ik zat eens te kijken of er wat anders mogelijk is.
Een iets “sterkere” as leek mij wel wat.
Waar de adal’s niet zo snel van buigen..
Dit gebeurd mij vrij snel bij de C15 as.daarom was ik er even naar op zoek.
En bovendien wat anders dan anders op de auto vind ik altijd super
Daar kan ik je weer geen ongelijk in geven. Wellicht dat in een staal geveerde as een set goede passende silentblocks in de draagarmen wel een goed resultaat opleveren? :
Overigens, wielkasten kunnen worden uitgeslepen hoor Xantia break draagarmen dan maar?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:web schreef:meten=weten
xantia stabi is ook aardig recht hoor, dus met enige aanpassing zou het moeten gaan….
als ik me goed herinner had de BX een behoorlijk dun dingetje, zou een xantia stabi niet wat overkill zijn en een gevaarlijk staartlastig weggedrag veroorzaken?
naast elkaar leggen een keertje
Dat smeekt om Activa. Wel boeiend, een BX die met één beweging van je pink tot overstuur te dwingen zou zijn.