12 van de 68
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : Onderhoud 2024 en radiator update
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 07 oktober 2009 08:25 PM
  [ # 166 ]

Is lijmen wel sterk genoeg voor gootjes?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 oktober 2009 10:25 AM
  [ # 167 ]

Met Sikaflex gelijmd kan je de auto optillen aan de gootjes…..

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 12 oktober 2009 12:24 PM
  [ # 168 ]

Mijn kop wordt momenteel gereviseerd.
Enkele vraagjes ;
1. hoe zit het met de pakking ? zijn er koppakkingen met verschillende diktes ? zijn de diktes ifv van de dikte van de kop ( of hoeveel materiaal er weggenomen is bij het vlakken ? )

2. welke andere onderdelen dien ik mee te checken/vervangen nu de kop er af komt te liggen ?

3. Mag ik de kop er “zomaar” afnemen mbt tot de bussen ?

Thanks

Smith

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 oktober 2009 01:27 PM
  [ # 169 ]

Stoterbussen in ieder geval checken: Deze zijn vaak aangetast door pitting.
Als de kop gedemonteerd wordt/is. mag de krukas in geen geval gedraaid worden (dan komen de cilinderbussen omhoog). Wil je de krukas toch draaien, dan moeten de bussen geborgd worden door M10-bouten met ringen eronder.

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 12 oktober 2009 01:51 PM
  [ # 170 ]

Thanks DriverD, dat zijn bruikbare tips.
FF iets anders - Hoe ist nu met jouw kop ? Was het wel degelijk de koppakking ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 oktober 2009 02:23 PM
  [ # 171 ]

Bij mijn DS23 was de koppakking op meer plaatsen doorgeslagen, moest de kop aan 3 kanten gevlakt worden, zijn de klepgeleiders vervangen (waren ovaal uitgesleten) en de stoterbussen vervangen door goede gebruikte exemplaren.

Nu gaat ie als een speer!

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 12 oktober 2009 02:50 PM
  [ # 172 ]

maakt de dikte van de koppakking uit ?
ik denk dat mijn koppakking ook doorslaat. Ik heb KVS verlies en als ie lang bedrijfwarm is, zie ik damp uit de uitlaat komen.
Verder geen mayo en drukbellen in de radiator, wel KVS verlies en niet mooi rond draaien ( op 3 poten soms ).
Ben benieuwd als de kop eraf ligt.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 oktober 2009 03:06 PM
  [ # 173 ]

Als de kop eraf is, zie je meteen of de pakking doorgelagen was. Als de kop eraf is moet je de pakking sowieso vervangen.

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 22 december 2009 10:03 PM
  [ # 174 ]

Vandaag begonnen met d kop af te bouwen.
3 tapeinden gebroken, nog 5 te gaan Laughing

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 23 december 2009 01:53 PM
  [ # 175 ]
Mr. Smith schreef:

3 tapeinden gebroken, nog 5 te gaan Laughing

Dat is altijd vervelend, maar voor een professioneel revisiebedrijf geen probleem.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 23 december 2009 02:01 PM
  [ # 176 ]

ja die tapeinden zijn echt wel kl*te
maar dat is het minste van mijn zorgen nu, er staat een nieuwe kop ( gereviseerd ) klaar en die knal ik erop.
Foto’s volgen folks!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 23 december 2009 11:58 PM
  [ # 177 ]

Vandaag mindere dag, kop eraf en bout eind afgebroken. Steekt zo’n 5mm boven de blok uit.
Foto’s volgen.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 december 2009 11:59 PM
  [ # 178 ]

Bout rondom inspuiten met kruipolie, klap met de hamer er op en met de griptang losdraaien. Lukt dat niet, dan las je een moer op het afgebroken stuk en draai je hem er daar mee uit. Truc één werkt meestal, truc 2 werkt altijd bij mij.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 december 2009 12:03 AM
  [ # 179 ]




La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 24 december 2009 12:06 AM
  [ # 180 ]
waterman schreef:

Bout rondom inspuiten met kruipolie, klap met de hamer er op en met de griptang losdraaien. Lukt dat niet, dan las je een moer op het afgebroken stuk en draai je hem er daar mee uit. Truc één werkt meestal, truc 2 werkt altijd bij mij.

Thanks waterman for good advice. Verder lijkt de blok OK. Ik vrees dat het truc 2 wordt. Heb ingespoten met kruipolie.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
12 van de 68
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook