1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
waslijst problemen
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 23 december 2009 10:46 PM

Hoi

Na 2 jaar zonder problemen tct plezier heb ik minder geluk met m’n 99 diesel.
Eerst trillingen op de versnellingspook (oplossing nog niet gevonden)
dan start problemen,deze zijn nu wel opgelost nieuw peertje en filterhuis.
Nu wil de aanjager van de airco weer niet werken.
Heb motor van de aanjager getest deze werkt perfect.
Zou het probleem aan de sturing kunnen liggen?
iemand een tip?

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 23 december 2009 10:53 PM
  [ # 1 ]

klinkt als de 30a zekering ( groen als ik het goed heb ) die in je zekeringkastje bij de accu zit. Deze wil nogal eens doorsmelten. Ik heb daar ook last van Wink Ik prak er dan weer een nieuwe in en als dat niet meer gaat moet je een nieuwe zwevend plaatsen.

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 23 december 2009 11:10 PM
  [ # 2 ]

ik heb alle zekeringen gekontroleerd zie niks verkeerd.
Vraagje ik lees hier vaak over een slechte kachelmodule kan dit?
als ik de kachelmotor aan 12v rechtstreeks door verbind draait hij wel.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 23 december 2009 11:24 PM
  [ # 3 ]

Bart,

Onder je dashboard zitten ook nog een paar relais bij de motor zelf. Althans daar in de buurt. Schroef even de onderkap van je bijrijderkant los (torkx) en haal de isolatie weg. Zie je hem zo zitten. Kijk even of deze werken. Zo ja? Zal het vast en zeker aan de spanning/zekering ergens liggen. Kun je ook meteen je motor testen door er even 12v op te zetten.

Maar weet je heel zeker dat je zekering in de motorruimte goed contact maakt? Ik heb wel eens gehad dat de zekering zo doorgebrand was dat er een pootje van in de zekeringkast bleef zitten…

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 23 december 2009 11:43 PM
  [ # 4 ]

Hoi,

Ik heb net voor alle zekerheid de zekering nog eens gecontroleerd en deze is intact.
Ik heb aan de bijrijderskant het paneel en de isolatie al los gehaald.
De motor heb ik al getest en deze doet het.
relais zie ik niet direkt bij de motor zitten.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 24 december 2009 01:27 AM
  [ # 5 ]

Hoi Bart, ik weet niet of de aanjager in een serie2 een ronde draaiknop betreft. Als dat wel zo is, kijk eens naar de knop zelf. Bij mijn serie1 leek de aanjager ook niets te doen en bleek de knop zelf lam te zijn. Met een nieuwe knop op het dashboard was het probleem opgelost.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 24 december 2009 09:57 AM
  [ # 6 ]

Is een automatische airco,ik heb al het paneeltje uit m’n tct op de diesel gezet dit gaf ook geen verbetering.
ga vandaag de blower uit de tct eens op de diesel zetten en kijken wat er gebeurd.
toch bedankt voor de reactie.

Profiel  
 
flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 03-08-2006

Gepost: 24 december 2009 10:41 AM
  [ # 7 ]

Ook als de zekering onder de motorkap intact is kan het probleem toch daar liggen. De zekeringhouder krijgt het gewoon te zwaar te verduren. 30A over de pootjes van de steekzekering is ws te veel. Bij mijn vsx had ik steeds dit probleem, even de pootjes van de zekering poetsen en hij deed het weer een week. De zekering was dan gewoon heel overigens.
Nu heb ik een maxi zekeringhouder geplaatst en is het probleem voorbij.
Die zekeringhouder kost iets van 7 euro en heeft veel een groter contactoppervlak. Met 20 minuten zit ie erin, als je in de bedrading durft te knippen tenminste. Je kunt het ook door een garagist laten doen voor ong. 80 euro big surprise

Wellicht kun je hier iets mee

grt Bas

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 24 december 2009 10:42 AM
  [ # 8 ]

Het kan heel goed dat de airco moet worden bijgevuld. Elke vijf tot zeven jaar ben je aan de beurt. Als de druk van het koelmiddel te laag wordt start de airco niet meer op.

Tweede mogelijkheid is relais 848. Dat schakelt pas in als er voldoende boordspanning is, dus als de motor draait. Soms meet je meer dan 13 V en toch komt dat relais niet in. Achter dat relais zit ook de achterruitverwarming en de sigarenaansteker, dus als die het ook niet doen weet je al meer.

Met dat relais is dan niets mis, het is de dynamo, waar dan een van de zes velddiodes kapot is of de regelaar. Voor ruim € 100 kan je de dynamo laten maken.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 24 december 2009 10:55 AM
  [ # 9 ]

Die zekeringhouder kan ook aan de binnenkant gesmolten zijn, dan lijkt hij wel heel, maar dan maakt hij geen contact.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 03-08-2006

Gepost: 24 december 2009 11:02 AM
  [ # 10 ]

@Willem

Precies! dat bedoelde ik dus. Vervangen door een maxi [grotere contacten] helpt.

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 24 december 2009 11:56 AM
  [ # 11 ]

zeer nuttige info
heb net de blower van de tct erin gezet en…. alles werkt perfect.
Maar ik ga toch de zekeringen vervangen door maxi’s .eh waar zit die relais 848 bij type 2.
Weer een probleem van de lijst geschrapt dank zij jullie,nu alleen nog die trillingen.
Zou het kunnen als er een schakelstang versleten is dat deze trillingen doorgeeft aan de pook.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 24 december 2009 12:10 PM
  [ # 12 ]

Dat zit in de motorsteunen OF een versleten aandrijfas….

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 24 december 2009 12:20 PM
  [ # 13 ]

hoi willem

heb alle motorsteunen gecontrolleerd.
ik zie niet direkt een probleem.
aandrijfas zou ik dan niets aan het stuur moeten voelen

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 24 december 2009 12:52 PM
  [ # 14 ]

Relais 848 zit achter de zekeringen links onder het dashbaord. Daar hoef je eigenlijk nooit bij.
Maar als je airco, achterruitverwarming en de sigarenaansteker het tegelijk niet doen en de zekering is OK dan is de dynamo aan de beurt.
Daar kan je erg lang naar zoeken, weet ik uit ervaring.
Met dat realais zelf heb ik nog nooit problemen gehad.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 24 december 2009 01:41 PM
  [ # 15 ]

Het kan heel goed dat de airco moet worden bijgevuld. Elke vijf tot zeven jaar ben je aan de beurt. Als de druk van het koelmiddel te laag wordt start de airco niet meer op.

Een blower die ermee kapt als de airco leeg is? Dat zou dan de eerste zijn…

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook