Goeiemiddag,
ik heb onlangs het plastic van mijn deurlijsten, rond de ramendus, vervangen door rvs exemplaren. Samen met de rvs bumpers op mijn serie 1 staat dat toch veel mooier en verfijnder vind ik.
Nu ben ik op mijn zoektocht naar die raamlijsten en aanverwanten in Franrijk op een setje sierlijsten gestuit. Heel mooi vind ik als afwerking. Alleen is nu het probleem de bevestiging, gezien ik geen deuren heb met zo’n nopjes op.
Bestaat er een mogelijkheid om die strips (onder de ramen, drie aan elke zijde) te plakken ?
Of zijn er andere suggesties ?
alvast bedankt.
Jozef

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die lijsten zijn wel hol, dus echt veel plakvlak (wat een leuk woord ) heb je denk ik niet.

Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik had aan 1 kant zwarte sierlijstje en aan de andere kant chromen. Je raadt het al, die heb ik ook vervangen en geplakt met dezelfde lijm als waar de chromen raamranden waar al eerder over gemaild is.
. Hopelijk is dat ook nog gelukt bij je?

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ze zitten in principe vast op op de deuren gelaste pennetjes, die weer in stalen stripjes vallen die op hun beurt weer in de strips geschoven kunnen worden. Je zou zelf wat in de strip kunnen maken en dat kunnen gebruiken om wat meer plakoppervlak te creeren.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goede dubbelzijdige tape houdt ook deze stripjes, met weinig plakoppervlak, stevig vast, mits goed schoongemaakt.
Citroen!
En anders vul je die holle strips gewoon op met ruitenkit oid dat goed lijmt en plak je ze zo op de carrosserie. Dan heb je ook geen kans op roest en blijft het goed zitten.
CX GTi Turbo 2 - All Black