Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Goed bezig Winnetou!
Zoals gezegd, ik heb een complete koppeling liggen (Valeo, € 50,-)
Helpen wil ik je ook nog wel.
En tips van Alcyone over automatische choke zaken kun je rustig in de wind slaan
Nou, ik zou zeer zeker Alcyone’s aanbod overwegen, want ik vond de autochoke echt belabberd toen ik laatst een klein rondje met de GT heb gereden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Dat is erg goed zeg!
Ik heb nooit iets bijgehouden. Ja ben ooit een keer begonnen in 2005 maar ik vergeet dat altijd bij te houden. Ook moet ik ‘t van mezelf met m’n gadgets doen, en als zo’n ding dan z’n interne geheugen kwijtraakt heb ik gelijk geen zin meer.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Wouter is ook ervaringsdeskundoloog over hoe een choke kan doen en hoe ‘t hoort te zijn. Hoe lang heb je met zwarte rook uit je uitlaat gereden voordat ik ‘m ombouwde Wouter?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Veel succes ermee!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Gefeliciteerd!
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Maar, nogmaals, een goede autochoke is niks mis mee.
Alcyone schreef:Wouter is ook ervaringsdeskundoloog over hoe een choke kan doen en hoe ‘t hoort te zijn. Hoe lang heb je met zwarte rook uit je uitlaat gereden voordat ik ‘m ombouwde Wouter?
Zoals in dit filmpje is te zien, rookte mijn Bixje behoorlijk door de slechte automatische choke. Hier heb ik ongeveer een jaar mee rondgereden. Ooit gaan die autochokes allemaal eens kapot en die van de GT vond ik zeker niet beter lopen.
Sinds de ombouw naar handchoke (waarvoor nogmaals mijn grote dank, Alex), heb ik hier totaal geen last meer van en is het verbruik spectaculair verbeterd. Vandaar ook mijn advies aan Winnetou om Alcyone’s aanbod te overwegen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Moet toch eerlijk zeggen dat die ingebouwde handchoke op de digit erg beroerd was…
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Zo’n setje bestel ik dan ook nooit meer. Alle handchokes die zijn gemonteerd door ‘t carburateurdeksel van een 16 RS te gebruiken werken he-le-maal perfect.
Overigens dat gepruttel van Wouter’s 14 doet me een beetje aan dit denken: http://www.youtube.com/watch?v=KabB1TNW8fY
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goeie actie!
De GT is voor het nageslacht gered lees ik…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik ben zelf ook bepaald geen fan van autochoke, maar het lijkt erop dat het nog best redelijk fungeert, dus voorlopig laat ik het ff zo. Maar mochten er problemen mee zijn, dan komt er stante pede een handchoke op, ech wel. De 14 TE die ik heb is door de 2e eigenaar die ik heel goed ken destijds ook omgebouwd, met bepaald niet kinderachtige resultaten wat betreft het brandstofverbruik.
Ik hou zelf ook Excelsheets bij van het brandstofverbruik van mijn voertuigen, ik had ze zelfs nog van mijn Visa van dik 13 jaar geleden. Helaas is dat door een crash van mijn NAS (een LaCie, echt rotzooi) verloren gegaan, de schijf heb ik wel bewaard om ooit nog eens mbv Linux-gereedschapjes te proberen te fixen. Brandstofbonnetjes gaan wel in de prullenbak zodra ik zo’n lijstje heb bijgewerkt, garagerekeningen uiteraard niet, die gaan in een mooie ordner. Maar als je het echt strak wilt bijhouden moet je ook wasbeurten e.d. gaan bijhouden, dat gaat me nu net te ver. Ik zal Wouter (XBXG) binnenkort eens een mailtje sturen, geinig dat hij dat spul ook nog heeft bewaard.
@ Alcyone: als je tzt wil komen klussen kunnen we best wat afspreken dat je ergens bij mij instapt of zo, scheelt je weer brandstof. Of dat praktisch is weet ik niet. Ik heb als buschauffeur nog wel eens wat dagen achter elkaar vrijaf, ik stel me zo voor dat ik klusperiodes van enkele dagen inlas met een evt. overnachting gezien de reisafstand. En dan zou iemand die met me mee is min of meer gedwongen zijn hetzelfde te doen, wat natuurlijk niet echt reeel is. Maar ik vind het wel zo gezellig, alleen is maar alleen en een klankbord geeft soms de broodnodige inspiratie.
@ Hilko16TZI: is die koppeling nog helemaal kompleet, met drukgroep en zo? Dan heb ik zeker wel interesse, en hulp is ook nooit weg. Maar nogmaals, ik ga er niet direct mee aan de slag.
Ik heb het filmpje van Wouter ook eens bekeken en dit lijkt toch wel heel erg op de tafarelen die ik met de GT ook had, Zo rot lopen bij koude motor en de 1e minuut donkergrijze rook uitstoten.
Heb je hem al een keer koud gestart?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Nou ik het me zo bedenk, nee, eigenlijk niet. Nou, dan is een handchoke dus een goed idee. Toen ik gisteren achter je reed hing er in 1e instantie ook een flinke benzinewalm achter de GT, die later wel verdween, dus volgens mij had dat niets met die brandstofslangen te maken. Eenmaal op temperatuur reed ze prima.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Eens kijken of het me lukt wat fotokes te posten, heb ik nog nooit gedaan zolang als ik op dit forum zit. Komt ‘ie:
Handig dat de GT op een brug kon, zo kan je er toch wat makkelijker bij
Lekker klooien met brandstofslangen terwijl Robin er zijn licht op werpt
Enige instructie was wel handig als je type 2 gewend bent, bij gebrek aan interieurverlichting
Sanitaire stop langs de A32, even ten zuiden van Leeuwarden, de TZD Turbo voorop.
Edit: yeeee, het is gelukt! Ziehier de plaatjes.