2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
C6 LPI ?
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 23 december 2009 11:04 PM
  [ # 16 ]

V6 diesel 3.0 liter is in belgie als particulier niet te betalen 5OOO euro inschrijvingstax+dan nog de jaarlijkse tax tegenover 2500 euro voor de 2.7HDI. en dat voor 300cc meer. De 2.7 is gemakkelijk op te kietelen naar 250 pk zonder problemen. En dat moet je dus de dure inschrijvingstax niet betalen. de 2.2 HDI handbak is goed te rijden naar dan toch liever een automaat… dus tja en een 22 HDI automaat is in belgie nog niet te vinden als tweedehands.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 december 2009 11:10 PM
  [ # 17 ]

Wat kost een 3.0 HDi dan in belgië per jaar?

Een C6 diesel (maakt eigenlijk niet uit welke) kost in NL ongeveer 1900 euro aan wegenbelasting per jaar. Het verschilt nog wat per provincië. Ja veel gekker moet het niet worden…

Van de BPM hier wordt je al helemaal niet vrolijk natuurlijk.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 23 december 2009 11:25 PM
  [ # 18 ]

aan tax 4957 euro eenmalige inschrijvingstax + 702 euro per jaar

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 december 2009 11:30 PM
  [ # 19 ]
Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 23 december 2009 11:38 PM
  [ # 20 ]

Ik heb een C6 3.0i V6 benzine gereden, super snel is tie niet. Een XM V6 met 4 traps automaat gaat sneller. Het rijd echter wel voor treffelijk. Het verbruik bij mij was ongeveer 1 op 9 volgens de boordcomputer. Mijn XM zuipt dat ook ongeveer, in de winter echter meer ivm de kou.

De 3.0hdi is natuurlijk de lekkerste, maar voorlopig ook de duurste. 2.2hdi automaat is natuurlijk ook traag… 2.2hdi handbak, tja schakelen in een limo hoort niet. Dus dan maar een 2.7hdi? Als je niet te veel rijd kan je net zo goed een benzine nemen, anders wellicht een diesel. De aanschafprijzen van de diesel C6’en zijn gelijk aan de benzineversies.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 23 december 2009 11:39 PM
  [ # 21 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat is dus niks vergeleken met hier Wink

nee dat klopt haaha maar op dat vlak is het bij jullie dus waanzin…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 december 2009 11:40 PM
  [ # 22 ]

1 op 9 gemiddeld?
Het zal er vooral aan liggen waar je rijdt denk ik.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 december 2009 11:42 PM
  [ # 23 ]
bxsport schreef:
Arjan Verkade schreef:

Dat is dus niks vergeleken met hier Wink

nee dat klopt haaha maar op dat vlak is het bij jullie dus waanzin…

Klopt een nieuwe auto is bijna nergens duurder als in NL…

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 23 december 2009 11:51 PM
  [ # 24 ]

daarom dat jullie het zien zitten om km rijden te gaan doen.. in belgie refereren ze naar nederland maar ivm ons taxsysteem zal het duurder worden als km rijden in voege komt…maar hier zijn we nog lang niet zover denk ik. In principe kan je het zo stellen als je onder een 2200cc of 140pk blijft voor eender welke wagen, het nog best meevalt. Hier nemen ze wat het zwaarste weegt de kw van de wagen of de cillinderinhoud. Voor een platte cx 2500 van 1986 met 90pk betaal je dus 534 euro. Geen wonder dat er zo weinig cx’en ingeschreven staan. Feit is wel dat wij houderschapsbelasting niet kennen. Is een wagen niet ingeschreven betaal je er ook niets voor. Voor wagens ouder dan 25 jaar betaal je jaarlijkse een fortaitair bedrag van 30 euro. Tax voor de sm is dus 30 euro…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 24 december 2009 04:36 PM
  [ # 25 ]

de 2.2 HDI,kan je ook laten chippen naar 200 pk heb je toch iets wat trekt en een diesel.
Ik verbruik nu,met dit weer en stevig doortrekken, ongeveer 9 liter per 100km.
De rijtaks is in België sinds vorig jaar gelijk voor een diesel dan wel een benzine.
Voor een 3.0 benzine betaal je dan evenveel tax als een 3.0 HDI.
Het enige wat nog verschilt is de BIV,en deze is zoals gezegd voor een 3.0 bijna 5000 €.
Niet omdat het 15 Pk is maar omdat beide wagens boven de 155 KW zitten.
De rijtaks voor een 2.2 HDI is 450,52 €.Voor de 3.0,benzine of HDI is het 702,50 + naargelang
de ouderdom van de wagen, nog eens 4957 € BIV. Voor de 2.2 HDI, betaal je 1239 € BIV.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 december 2009 08:48 PM
  [ # 26 ]
bxsport schreef:

daarom dat jullie het zien zitten om km rijden te gaan doen..

Veel mensen zien dat totaal niet zitten Wink

Maar dat wordt wel erg offtopic hier.

Profiel  
 
skremar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007

- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Gepost: 25 december 2009 12:07 PM
  [ # 27 ]
bxsport schreef:

heb jij al met een benzineversie gereden dan? garantie is denk ik niet zo’n punt.. de c6 is tamelijk betrouwbaar en de de bedoeling is toch om de wagen op te rijden denk ik dus restwaarde is ook geen punt.

Wel twee mooie wagens.

ik vond deze nog

http://www.leboncoin.fr/vi/82197100.htm?ca=19_s

hoi,

ik heb inderdaad al eventjes in een benzine gereden toen ikzelf in de markt was voor een C6 maar ondanks het feit dat ik een benzine liefhebber ben verkoos ik toch de 2.7 hdi omdat deze veel comfortabeler was omdat je die gemakkelijker op het koppel kon rijden, waardoor de sfeer veel relaxter was binnenin, zeker aangezien je de diesel toch zo goed als niet hoort draaien, enkel als je die hoog in de toeren jaagt maar dan maakt hij toch meer het geluid van een benzine V6. Wart ik zelf wel leuk vind aan de wagen in je link is de kleur die je in België niet vaak ziet en vooraal de heel lage kilometerstand die je voor die prijs idd niet snel zult vinden in België.

mvg en nog een prettig kerstfeest voor allen.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 25 december 2009 05:44 PM
  [ # 28 ]

prettige feesten! ook voor jouw. Ja je hebt gelijk in frankrijk zijn ze blijkbaar nog goedkoper…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
skremar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007

- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Gepost: 13 januari 2010 03:59 PM
  [ # 29 ]

hoi,

hoe is het momenteel met zoektocht naar een C6? ben toch een beetje nieuwsgierig Smile

mvg

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 januari 2010 10:40 AM
  [ # 30 ]

ik ga volgende week een testrit doen met een C6 samen met mijn ouders we zien dan wel…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook