Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Citroensmgz schreef:
Bijvullen van de leidingen meedraaiende koplampen: De vloeitof die erin zit is redelijk dun, ik heb er antivries ( puur) voor gebruikt, als je te dikke olie gebruik heb je te veel hysteresis, want de olie stroomt moeizaam bij lage temperaturen, al die “keramische tonnetjes” die erin zitten zijn een soort dempers.
Ik heb er lampenolie in. Moet nog monteren. De tonnetjes voor de draaing zitten in de overstort. Niet in de directe leiding.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De deur/kofferdeksel slotjes worden een beetje lam. cq zijn nagenoeg versleten. Zijn deze nog nieuw te verkrijgen ??? Zo ja: wie levert deze dan ??? op de zoekfunctie las ik iets over ds/gs sloten passen
die ??? iemand hier ervaring mee ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is volgens mij gelijk aan DS… dus..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Van SP gehoord, dat de sloten van de eerste deuren gelijk zijn aan GS-sloten en dat hij nog wel een setje voor me had. Misschien heeft ie nog wel een setje…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
kijk aan….Wacht ik fff met aanschaf van 3 Ds slotjes. Ga ik me ondertussen fff bezig houden met de vervanging van de kabelbom(en) en de elektr. hirschmann antenne welke inmiddels binnen is. Morgen verwacht ik de Delphi radio te ontvangen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Vandaag maar eens begonnen met het vervangen van de 1e kabelboom n.l. de spatschermboom R.V.
Hiervan kon ik de gele en witte (hoofd)stekker weer gebruiken. De linnen tape is ook leverbaar.
De schuifstekkertjes komen van conrad maar zag ze onlangs ook bij de betere automaterialenhandel.
De hulsstekkertjes zijn compleet leverbaar (dirk Sassen) met (toevallig ?? )de juiste kleursokjes
Reden is dat er vorige maand rook onder de motokap vandaan kwam…. Blijk dat het kabeltje tbv de verlichting midden onder de motorkap (vage contructie) klem was komen tussen kap en chassis.
en vervolgens is gaan smelten. Uiteindelijk is de zekering wel gesprongen maar waarom dat zo lang moest duren ???
Daar zitten bij mij net wat teveel kroonsteentjes en van die aftakingklemmetjes om er nog iets van de maken daarom rats ik er alles uit (behalve de boom naar de achterverlichting). tevens zal ik de wat zwaardere aansluitpunten (o.a. verlichting voor) vervangen door 2.5mm2.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik zou dit het ideale moment vinden om wat extra kringen te zekeren en het systeem te ontlasten door relais bij te plaatsen( lichten en zo )
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Weet één van julie weet deze grijse “beschermkapjes” nog levert ( behalve dan SMCdF ) http://www.citrothello.net/IMAGES 04/SM MARCEL 2 OCTOBRE 10
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
helaas… alleen de SMCdF…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
wbogaerts schreef:Ik zou dit het ideale moment vinden om wat extra kringen te zekeren en het systeem te ontlasten door relais bij te plaatsen( lichten en zo )
Succes , Walter
Welke nog meer dan de de lichten ?? Ga (nu ik wat meer tijd heb) een begin maken met de hoofdboom.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bekijk het schema van de SM bedrading maar eens:
- Zekering 3 ( F3 ) zekert de beide “longue portee’s ( de meedraaiende) F7 en F8 voor de “Code” ( Dimlicht) en F9, F10 voor de Route.( grootlicht). Zekeringen genoeg, maar ik zou ze allemaal via een relais schakelen.
Extra zekeringen:
- De ventilatoren van de radiator zijn ongezekerd: Dat kun je beter zekeren.
- De modificatie voor de ruitenbedeining heeft ook extra zekeringen nodig.
- De Lichtschakelaar zelf is ongezekerd: Je hebt hem liever gezekerd, want dan brand je schakelaar niet kapot als er wat fout gaat.
- De Compressor en de luchthoorn zijn ook niet gezekerd, doen dus.
- De airco-pomp.
- De ontsteking.
“Vroeger” werden bepaalde zaken niet gezekerd, want dat was “betrouwbaarder”, d.w.z. men gebruikt de draad en stekkers als zekering, bij een echte kortsluting branden die toch door.
To err is human, not to err is divine.
Bedankt !!! Hier kan ik wel wat mee. 4 maanden geleden nog rook onder de kap vandaan bij laatste rit voor de winterstaling. Wat bleek: ook het lampje onder de motorkap bleek niet te zijn “gezekerd”. Draad gesmolten. die neem ik dus ook mee in een zekering.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ben met de lichtbakken bezig: horen die nu (hoog)glans zwart te zijn of matzwart ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zijdemat. En ze zijn ongespoten!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nu ik toch bezig ben hoe haal ik die pen eruit zonder dat het “zaakje” breekt ?? Zie bovenstaande foto.
Zal uiteraard aan beide uiteinden moet om de “vloeistof” aan te zuigen.Wil n.l. het gedeelte tbv de wagenbelasting opnieuw (af)vullen. Voor de meedraaibare koplampen heb ik inmiddels 2 goeie gevonden.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.