eviltwin schreef:vortex schreef:
klopt, bij zo’n beetje elke sportieve Citroen geloof ik wel standaard. moet je net schakelen voor je op honderd zit. daardoor zijn de tijden vaak nog aan de hoge kant.
ik heb met beide gelukkig geen last daarvan, die gaan vrolijk over de 100 heen :whoohooXm V6 ! toerenbegrenzer bij 6600rpm… yummie
BX 16V heeft hem standaard al op 7200 toeren liggen
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:eviltwin schreef:vortex schreef:
klopt, bij zo’n beetje elke sportieve Citroen geloof ik wel standaard. moet je net schakelen voor je op honderd zit. daardoor zijn de tijden vaak nog aan de hoge kant.
ik heb met beide gelukkig geen last daarvan, die gaan vrolijk over de 100 heen :whoohooXm V6 ! toerenbegrenzer bij 6600rpm… yummie
BX 16V heeft hem standaard al op 7200 toeren liggen
Maar bij de xmv6 liggen de versnellingsbakverhoudingen anders. Zo’n ding gaat gemakkelijk in zijn 2 naar de 100 en ook nog verder…..
Eric Vertogen schreef:vortex schreef:eviltwin schreef:vortex schreef:
klopt, bij zo’n beetje elke sportieve Citroen geloof ik wel standaard. moet je net schakelen voor je op honderd zit. daardoor zijn de tijden vaak nog aan de hoge kant.
ik heb met beide gelukkig geen last daarvan, die gaan vrolijk over de 100 heen :whoohooXm V6 ! toerenbegrenzer bij 6600rpm… yummie
BX 16V heeft hem standaard al op 7200 toeren liggen
Maar bij de xmv6 liggen de versnellingsbakverhoudingen anders. Zo’n ding gaat gemakkelijk in zijn 2 naar de 100 en ook nog verder…..
Met een oude V6 loopt hij in 2 zo’n 105km/h. Een nieuwere ES9J4 heeft de toerenbegrenzer iets lager zitten ~6350rpm, dus dan lukt het maar net. Idem voor de C5 V6.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:Eric Vertogen schreef:vortex schreef:eviltwin schreef:vortex schreef:
klopt, bij zo’n beetje elke sportieve Citroen geloof ik wel standaard. moet je net schakelen voor je op honderd zit. daardoor zijn de tijden vaak nog aan de hoge kant.
ik heb met beide gelukkig geen last daarvan, die gaan vrolijk over de 100 heen :whoohooXm V6 ! toerenbegrenzer bij 6600rpm… yummie
BX 16V heeft hem standaard al op 7200 toeren liggen
Maar bij de xmv6 liggen de versnellingsbakverhoudingen anders. Zo’n ding gaat gemakkelijk in zijn 2 naar de 100 en ook nog verder…..
Met een oude V6 loopt hij in 2 zo’n 105km/h. Een nieuwere ES9J4 heeft de toerenbegrenzer iets lager zitten ~6350rpm, dus dan lukt het maar net. Idem voor de C5 V6.
Hoe snel gaat zo een v6 eigenlijk wel? specs?
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
Welke? de originele ZPJ moet 222km/h lopen, met 170pk, 0-100 zo’n 8.5-8.8s
De ZPJ4 (uit de V6.24) haalt met 204pk tegen de 236km/h, 0-100 onder de 8sec
De ES9J4 haalt met 194pk 232km/h, 0-100 rond de 8sec.
de C5 V6 heeft nog wat meer vermogen maar is niet zo aerodynamisch als de Xm en is er nu alleen als 6bak auto.
Het is bekend dat er nogal wat verschillen in geleverd vermogen waren in de ZPJ (wij hebben er twee gehad) Die van wijlen Maus Gatsonides liep ook >230km/h (gemeten met een geijkte mobile Gatso.) Ik gok dat de laatste ZPJ die wij hadden meer dan 190pk had, 0-100 ging gemakkelijk onder de 8s. Dat was een ‘91er. De hieronderstaande ES9J4 is zeker niet sneller, wel zuiniger.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
auto soms vlink hoog in de toeren doortrekken kan erg leuk zijn
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!