4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
CITROËN BX 16v Mk1—-> Motortuning e.d.
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 03 september 2005 10:14 PM
  [ # 46 ]
eviltwin schreef:
vortex schreef:

klopt, bij zo’n beetje elke sportieve Citroen geloof ik wel standaard. moet je net schakelen voor je op honderd zit. daardoor zijn de tijden vaak nog aan de hoge kant.
ik heb met beide gelukkig geen last daarvan, die gaan vrolijk over de 100 heen :whoohoo

Xm V6 ! toerenbegrenzer bij 6600rpm… Cool yummie

BX 16V heeft hem standaard al op 7200 toeren liggen Razz

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 04 september 2005 12:16 AM
  [ # 47 ]
vortex schreef:
eviltwin schreef:
vortex schreef:

klopt, bij zo’n beetje elke sportieve Citroen geloof ik wel standaard. moet je net schakelen voor je op honderd zit. daardoor zijn de tijden vaak nog aan de hoge kant.
ik heb met beide gelukkig geen last daarvan, die gaan vrolijk over de 100 heen :whoohoo

Xm V6 ! toerenbegrenzer bij 6600rpm… Cool yummie

BX 16V heeft hem standaard al op 7200 toeren liggen Razz

Maar bij de xmv6 liggen de versnellingsbakverhoudingen anders. Zo’n ding gaat gemakkelijk in zijn 2 naar de 100 Smile en ook nog verder…..

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 04 september 2005 02:49 PM
  [ # 48 ]
Eric Vertogen schreef:
vortex schreef:
eviltwin schreef:
vortex schreef:

klopt, bij zo’n beetje elke sportieve Citroen geloof ik wel standaard. moet je net schakelen voor je op honderd zit. daardoor zijn de tijden vaak nog aan de hoge kant.
ik heb met beide gelukkig geen last daarvan, die gaan vrolijk over de 100 heen :whoohoo

Xm V6 ! toerenbegrenzer bij 6600rpm… Cool yummie

BX 16V heeft hem standaard al op 7200 toeren liggen Razz

Maar bij de xmv6 liggen de versnellingsbakverhoudingen anders. Zo’n ding gaat gemakkelijk in zijn 2 naar de 100 Smile en ook nog verder…..

Met een oude V6 loopt hij in 2 zo’n 105km/h. Een nieuwere ES9J4 heeft de toerenbegrenzer iets lager zitten ~6350rpm, dus dan lukt het maar net. Idem voor de C5 V6.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
deebeep
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 03-06-2005

Gepost: 07 september 2005 07:13 PM
  [ # 49 ]
eviltwin schreef:
Eric Vertogen schreef:
vortex schreef:
eviltwin schreef:
vortex schreef:

klopt, bij zo’n beetje elke sportieve Citroen geloof ik wel standaard. moet je net schakelen voor je op honderd zit. daardoor zijn de tijden vaak nog aan de hoge kant.
ik heb met beide gelukkig geen last daarvan, die gaan vrolijk over de 100 heen :whoohoo

Xm V6 ! toerenbegrenzer bij 6600rpm… Cool yummie

BX 16V heeft hem standaard al op 7200 toeren liggen Razz

Maar bij de xmv6 liggen de versnellingsbakverhoudingen anders. Zo’n ding gaat gemakkelijk in zijn 2 naar de 100 Smile en ook nog verder…..

Met een oude V6 loopt hij in 2 zo’n 105km/h. Een nieuwere ES9J4 heeft de toerenbegrenzer iets lager zitten ~6350rpm, dus dan lukt het maar net. Idem voor de C5 V6.

Hoe snel gaat zo een v6 eigenlijk wel? specs?

garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 08 september 2005 01:08 PM
  [ # 50 ]

Welke? de originele ZPJ moet 222km/h lopen, met 170pk, 0-100 zo’n 8.5-8.8s
De ZPJ4 (uit de V6.24) haalt met 204pk tegen de 236km/h, 0-100 onder de 8sec
De ES9J4 haalt met 194pk 232km/h, 0-100 rond de 8sec.
de C5 V6 heeft nog wat meer vermogen maar is niet zo aerodynamisch als de Xm en is er nu alleen als 6bak auto.

Het is bekend dat er nogal wat verschillen in geleverd vermogen waren in de ZPJ (wij hebben er twee gehad) Die van wijlen Maus Gatsonides liep ook >230km/h (gemeten met een geijkte mobile Gatso.) Ik gok dat de laatste ZPJ die wij hadden meer dan 190pk had, 0-100 ging gemakkelijk onder de 8s. Dat was een ‘91er. De hieronderstaande ES9J4 is zeker niet sneller, wel zuiniger.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 september 2005 01:16 PM
  [ # 51 ]

auto soms vlink hoog in de toeren doortrekken kan erg leuk zijn Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook