Totaal aantal Berichten: 229
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Die kapisolatie heb ik ook om die reden aangeschaft, daar hadden wij het nog over in Heusden, weet je nog? Daarna kwam de discussie los over of de isolatie wel op een phase 3 hoorde en of hij wel zou passen. Ik wilde gewoon van dat stoombooteffect af. En dat ding past prima, al komen ze in het aan de rand wel eens uit de bevestiging, maar dat is bij elke Xsara.
En ik bedoelde inderdaad de buizen voor de verwarming, heb je daar nog naar kunnen kijken?
Totaal aantal Berichten: 27922
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die isolatiemat heb ik nog wel liggen, maar ik had het idee dat deze op de motor kwam te liggen, dat lijkt me niet de bedoeling.
Het lijkt me ook niet voor niets dat Citroën besloten heeft die mat niet meer te plaatsen…
Naar de buizen heb ik niet kunnen kijken, het is nu bijna altijd donker en/of nat buiten als ik niet aan het werk ben.
Ik heb er tot nu toe nog niet erg veel hinder van, zodra het uitkomt ga ik er eens naar kijken.
- CX 25 GTi Turbo 2
Het eerste probleem met de Xsara is gister onstaan.
Eerst een rit gereden van zo’n 60 km, niets aan de hand. Stil gezet en 15 min later weer gestart.
Opeens een waarschuwsing piep en de melding op het display: Storing uitlaatgas.
Motor loopt gewoon normaal, dus geen rijden maar het ging niet weg.
Nog verschillende keren tijdje stilgestaan en weer gestart het komt elke keer terug.
Gisteravond de accu los gehaald en vanmorgen weer vast, dat hielp ook niet, direct weer in storing na het starten.
Jammer dat je zoiets niet even makkelijk zelf kan uitlezen…
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja dat is idd wel jammer ja. En vooral omdat het ook nog best wat geld kost om het uit te laten lezen. Ik hoop voor je dat het geen kostbare storing gaat worden want het kan snel in de papieren lopen heb ik pas zelf wel gemerkt.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
- CX 25 GTi Turbo 2
Vanmiddag vlogen de waarschuwingen en errors door de auto.
Vanuit mijn werk starte ik de Xsara, direct in het display knipperend “glad wegdek”
Toen kwam de piep, met direct daarna storing uitlaatgas, en het oranje lampje in het dash blijft branden.
Nog geen 10 min later weer een piep, en nog een oranje lampen, met de melding brandstofniveau laag
De motor blijft goed lopen ondanks de storing.
Alleen vanmorgen met -3 graden starten schudde de auto even een sec of 20, daarna werd het beter.
Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goh, een Xsara met karaktertrekjes..
Arjan, ik neem aan dat je de Xsara laat uitlezen op storingen?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- CX 25 GTi Turbo 2
Ja, dat ga ik wel laten doen.
Alleen ik weet nog niet wanneer..
Het starten vanmorgen ging weer prima, misschien dat die gister raar deed omdat die net gereset was.
Totaal aantal Berichten: 53
- Xsara 1.4I Difference II
ik heb een tijdje ook last gehad van storingen, altijd storing uitlaatgas, was 2 weken zo en toen weer weg, echt geen touw aan vast te knopen
U96 4-life
- CX 25 GTi Turbo 2
Vanmiddag even bij de dealer geweest.
Het was een permanente storing, die gaan volgens mij niet zomaar meer weg.
De boosdoener was trouwens de gasklep, deze gaf de storing.
Er was een nieuwere versie firmware aanwezig, deze hebben ze er direct op gezet.
Daar is de lexia wel even zoet mee
Na alle storingen te resetten kon de motor weer gestart worden. Nu kwam de storing niet terug
Het is nu even afwachten of het ook echt weg blijft. Anders zal ik denk ik een nieuw gasklephuis nodig hebben…
Daarna klein stukje naar huis gereden, maar de Xsara leek idd anders te reageren op het gaspedaal. In positieve zin natuurlijk.
Hopelijk heb ik van het weekend mijn wiel weer terug, nu zit nog steeds het reserve wiel eronder.
Van mij had het wel iets warmer gemogen als ik het wiel terug ga zetten, maar ja het is niet anders.
- CX 25 GTi Turbo 2
Tot nu toe is de storing nog niet terug gekomen.
Ik heb wel het idee dat de auto iets anders aan slaat, mogelijk door de nieuwe software. Maar het is natuurlijk wel erg koud, dus dat kan er ook mee te maken hebben.
De foto’s van gister.
Op deze eerste foto zie je hoeveel sneeuw er voor de Xsara ligt. Ik heb het geprobeerd, maar er viel niet tegenop te rijden, het was te hoog en te veel
Ik ben in totaal denk ik zo’n uur aan het scheppen geweest om te zorgen dat ik van vanmorgen vroeg wel door kon.
Help! Ik zie niks meer…
Gelukkig zit nu het normale wiel er weer op, op de foto’s nog niet.
Er lag smorgens nog meer sneeuw op, maar door een korte regenbui was alle sneuw aan de zijkanten er al af gevallen.
- CX 25 GTi Turbo 2
Net eens even het interieur van de Xsara een beetje opgeknapt.
Er lag alweer een dikke lag stof op het dash en de voer blijft ook niet zo schoon met dit weer.
De ruiten van binnen ook direct even meegenomen, en de buitenspiegels niet te vergeten.
Door de zon lijken de kleuren een beetje raar.
Dat rijdt altijd wel zo prettig als alles weer schoon is en fris ruikt. En wat beter zicht is ook niet verkeerd.
Nog belangrijker, de rechterkant van de voorruit blies nu ook weer gewoon lucht
Misschien toch een hangende klep geweest?
Ik denk dat er iets minder lucht door kwam als links, maar dat is niet zo erg, want links vind ik belangrijker. Misschien is dit zelfs wel de bedoeling?
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Zozo toe maar je moet er maar zin in hebben om met dit koude weer de auto zo schoon te maken;) Mij te koud hoor.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
- CX 25 GTi Turbo 2
6 a 7 graden met een zonnetje erbij was goed te doen hoor
Dat kan best weer een paar weken duren voordat ik die kans weer krijg op een vrije dag…
- CX 25 GTi Turbo 2
Toch dit jaar nog een grappig km stand kunnen halen
Dat gaat weer 111.111 km duren voordat je weer zoiets op het display krijgt
Ik had van de week het idee dat de Xsara niet zo lekker meer in het spoor lag.
Toch maar eens de banden gaan oppompen (wat ik pas al had gedaan, omdat ik een lekke band had), toen waren 3 banden normaal op spanning.
Alleen de band die gerepareerd was was denk ik veelste hard opgepompt. Ik kon op het display niet zien hoe hard, maar ik hoorde het apperaat er behoorlijk wat lucht uit halen.
Ik geloof dat het nu allemaal weer wat beter rijdt.
En nog even een fotootje omdat ik er de kans voor kreeg
- CX 25 GTi Turbo 2
Afgelopen vrijdag met de Xsara naar Parijs vertrokken om 2 dagen de stad van Parijs te bezoeken en aansluitend natuurlijk een bezoekje aan het Conservatoire.
De Xsara heeft het weer prima gedaan
Het reisje heeft ook nog wat leuke foto’s opgeleverd.
De kans om je auto bij een verlichte Eiffel toren op de foto te zetten krijg je ook niet dagelijks.
Rijden door Parijs vind ik eigenlijk goed te doen, in 2 dagen rondrijden door de stad eigenlijk geen verkeerssituaties meegemaakt dat ik bijna schade op liep. Dat houd niet in dat rijden door Parijs geen rommeltje is, want alles rijdt overal door elkaar heen.