Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Arjan Verkade schreef:Die kachelradiateurs blijven een zwak punt, bij elk model gaan ze wel eens stuk
Nu ook bij de Xsara blijkt….....
Ik heb ook twee keer binnen korte tijd te maken gehad met lekkende kachels. De eerste kon ik inkomen aangezien de XM toen plusminus 15 jaar was, de tweede was na ongeveer anderhalf jaar. Ik heb toen iets gelezen over een extra aarde-draad aanleggen van kachelraam naar chassis. Ik heb dat toen niet gevraagd aan de monteur omdat me te binnen schoot dat die 2e kachel wel eens kapot gegaan kon zijn door de koppakking die het in de tussentijd liet afweten.
Bij de XM is het bovendien helemaal geen moeilijke of dure klus…....
Maar mischien wel een idee voor al diegenen waarbij dit soort ellende een rip uit je lijf is…
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In het Xantia gedeelte had ook al iemand zijn complete dash eruit moeten halen zag ik.
Dan heb je bij de XM dus geluk. BX gaat geloof ik ook nog wel.
Hopelijk horen we hier nu snel of dit gelukt is bij de Xsara.
Heb het vorig jaar bij mijn ex-Xantia vervangen, is en blijft een pokke klus
Een tip voor degenen die het zelf willen doen, ongeacht het type auto, reinig de nieuwe kachelradiateur eerst aan de buitenkant met een mild oplosmiddel (glassex). Vooral bij de niet originele Valeo exemplaren, wil er nog weleens montage-olie en/of stof van het productieproces erop zitten. Dan kan het even flink stoken en wat busjes airco-reiniger erdoorheen jagen nodig zijn om de stank eruit te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Daan, je auto is inmiddels terug, toch? En? Alles naar wens?
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vanmorgen de auto opgehaald, duurde wat langer dan verwacht maar ze zijn niet van de afgesproken prijs afgeweken, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat ze het in de toekomst voor eenzelfde bedrag zullen doen. De auto is nu wat vuil van binnen (of dat viel me nu ineens op) en kan een goede poetsbeurt gebruiken. Er zit her en der een minimaal krasje op het dash en het stuur staat scheef in de rechtuitstand, maar het lijkt erop alsof dat de enige stille getuigen van de vermeende Hegru-lompheid zijn.
De kachel ruikt nog een beetje muf maar werkt prima en is droog, daar was het me om te doen. Ik geloof dus wel dat ik een tevreden klant ben, zeker gezien de prijs die echt wel netjes is (dealers rekenen al vlug 600 euro).
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Volgende vraag, het stuur recht zetten. Punt van aandacht lijkt me de airbag, deze zal los moeten om het stuur van de naaf los te maken. Hoe koppel ik de plofzak los? Plus en aarde los van de accu, tien minuten wachten en dan airbagstekkers los maken?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
ja, inderdaad de accu los. dan zitten er achter je stuur 2 schroeven, deze losdraaien, dan trek je de airbag eruit, stekker los, klaar. dan zit het stuur met een dikke torq schroef vast. die los draaien, en dan gaan rijden, en elke keer een tandje bijstellen. zo heb ik het laatst ook gedaan toen ik mijn stuur vervangen heb.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Accu inderdaad een minuut of 10 los.
Achter het stuur zit links en rechts een gat waar een Torx schroef in zit, ik dacht maatje 30.
Als je deze 2 losschroeft, komt de airbag los, zit nog wel met een oranje kabeltje aan een sleepring vast, het stekkertje kun je voorzichtig van de airbag lostrekken. Met nadruk op voorzichtig, het blijft explosief spul in die capsule.
Het stuur is een grote moer, zou ook een grote Torx kunnen zijn.
Niet helemaal losdraaien, een beetje wrikken om het stuur los te krijgen en daarna pas de moer/bout helemaal losdraaien.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De middenkap van het stuur is bij mij ook de claxon. Zit die geschroefd of kan deze losgeklikt?
Misschien vanmiddag maar eens even pielen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hmz, wel raar dat ze dat niet hebben gecorrigeerd. Ik kreeg mijn Xsara echt in goede staat terug. Het enige wat was gesneuveld, waren die lampjes achter de BC.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik vind het wel weer even prima zo..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja ok maar ik zou het denk ik niet geaccepteerd hebben zo hoor. Ookal heeft het hun zelf waarschijnlijk geld gekost dan moeten ze nog goed werk afleveren.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Dat het stuur niet meer recht staat nadat het eraf geweest is, is niets bijzonders. Een goede monteur/garage maakt dan ook eerst een korte proefrit, om zonodig het stuur weer te corrigeren.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Kappen even van de stuurkolom gedemonteerd (je moet toch wat als je een halfuur niks te doen hebt tussen Eindhoven en Turnhout ) en in de parkeergarage verder gegaan met het losmaken van het stuur. Toch loop ik tegen problemen aan.
Voor zover ik het kan zien is de airbag één geheel met de claxondrukknop. Wat ik eerder al begrepen heb is dat dit als een geheel met twee torx-schroeven vast zit aan het stuur. Daar kom ik echter niet bij omdat ik geen torx-schroevendraaier heb die dun genoeg is om door de rechthoekige openingen aan de achterkant van het stuur te komen. En zelfs dan weet ik nog niet of dit wel de oplossing biedt. Eigenlijk vind ik de COM2000 ook nog aardig in de weg zitten maar die hoeft niet los. Kan ook niet want die moet naar voren en dan zit het stuur nog steeds in de weg.
Afijn, eerst maar eens een mooie torx-schroevendraaierset scoren, dat gedoe met bitjes is ook niet echt handig..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waar zitten die 2 schroeven dan achter het stuur. Ik voelde daar niks geen gaten waar schroeven in kunnen zitten.
Of moeten die kappen eraf voordat je die schroeven kan voelen.
Kan die middenkap er niet aan de voorkant af dmv een klik systeem?