Ik kan de sleutel niet in het contact krijgen….......
Na 1,5 cm zit er een palletje in de weg….
Wat nu, ik heb mijn auto hard nodig!!
HELP!
Staaty je ZX op het stuurslot ? Beetje aan het stuur draaien in de richting die het meest makkelijk wil.
Schijt aan originaliteit.
Re: HELP MIJN CONTACTSLOT WEIGERT ALLE DIENST
jan2 schreef:Ik kan de sleutel niet in het contact krijgen….......
Na 1,5 cm zit er een palletje in de weg….
Wat nu, ik heb mijn auto hard nodig!!
HELP!
Heb ik ook een keer gehad in een BX, de dealer heeft toen met een slaghamer het contactslot eruit “gehamerd” en een nieuwe ingezet.
Ik wens je sterkte
Het probleem is dus dat de sleutel er niet in wil.
Dat van dat stuurslot dat is als de sleutel niet om wil draaien.
Bedankt voor de reactie over het hameren…. ops:
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ik heb dat ook al 3 keer gehad, 2x bij de bx, daar heb ik toen een nieuw slot ingezet, en 1 keer bij mn zx, en met wat morrelen kwam het toen goed, spuit ff wat kruipolie op je sleutel en morrel hem erin, lukt dat niet, dan wort het vrees ik ook toch boren
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
De oplossing was toch redelijk eenvoudig.
Het oude slot heb ik gedemonteerd, wat ongeveer 10 minuten duurt als je geen sleutel hebt of de sleutel er niet in krijgt.
Daarna een oud contactslot geleend van een garage en die hangt er nu naast.
Een nieuw slot is in bestelling….
jan2 schreef:Het oude slot heb ik gedemonteerd, wat ongeveer 10 minuten duurt als je geen sleutel hebt of de sleutel er niet in krijgt.
Dacht dat dat niet zo simpel mocht zijn…
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
web schreef:jan2 schreef:Het oude slot heb ik gedemonteerd, wat ongeveer 10 minuten duurt als je geen sleutel hebt of de sleutel er niet in krijgt.
Dacht dat dat niet zo simpel mocht zijn…
its all about the tools…....
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
jan2 schreef:Het oude slot heb ik gedemonteerd, wat ongeveer 10 minuten duurt als je geen sleutel hebt of de sleutel er niet in krijgt.
Handig om te weten hoe je dat dan voor elkaar hebt gekregen zonder dat de sleutel er in past.
web schreef:jan2 schreef:Het oude slot heb ik gedemonteerd, wat ongeveer 10 minuten duurt als je geen sleutel hebt of de sleutel er niet in krijgt.
Dacht dat dat niet zo simpel mocht zijn…
Bij auto’s zoals dit is dat nog redelijk eenvoudig omdat de meesten geen startbeveiliging hebben. Nieuwere auto’s, vanaf ongeveer 98 hebben standaard een transpondersysteem zodat je met een ander contactslot niks kan beginnen zonder de sleutels “in te leren”, zodat het systeem de sleutels herkent.
Ik zal de dieven in spé even een tip geven:
Als je de kappen verwijdert dan zie je het contactslot in een bus zitten.
Alleen kan het slot er pas uit in 1 bepaalde stand van de sleutel.
Dat wil dus niet, dus dan zit er een palletje in de weg en kun je hem er niet uit schuiven.
Neem een hamer en een oude schroevendraaier en tik de bus even iets uitelkaar.
Het is geen gesloten bus, mar er zit een naad in!!! STOM
Maar wel handig.
Straks krijp ik hem weer dicht met een waterpomp tang en je ziet er niks meer van.
Dus neem een contactslot mee en jat een ZX in 15 min zonder schade aan het contactslot…..
jan2 schreef:
Dus neem een contactslot mee en jat een ZX in 15 min zonder schade aan het contactslot…..
en hoe denk je dat ik aan mijn ZX ben gekomen