Hallo lui
De kachelblower van mijn Deauville doet het niet meer.
Hij krijgt wel spanning maar geen massa.
Als ik het voedingsstekkerje van de motor voorzie van 12V en Massa ,
dan draait-ie als een tierelier.
Waarschijnlijk is de module op het aanjagerhuis kapot.
Heeft iemand nog zo een moduleke over?
een dag niet geademd is een dag niet geleefd.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Moet je even een ‘gezocht’-berichtje plaatsen hier op het forum. Wat je ook nog kan proberen is om de PTC die onderop zit (klein rond dingetje) wat op te schuren. Vaak maken deze slecht contact.
Ja, zo’n dingetje heb ik nog wel liggen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wat Vermond zegt.
Vaak is alleen het pepermunt-achtige dingetje wat geklemd zit tussen de transistor en een gesoldeerd klemmetje geoxideerd. Even het klemmetje er af solderen, pepermuntje schoonpoetsen, klemmetje weer even zo buigen dat ie stevig gaat drukken en vastzetten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ik zou op zoek gaan naar een gebruikte kachelventilator+huis en kachelweerstand compleet.
makkelijk te monteren en vaak alle problemen weg…
ik heb het ‘pepermuntje"al opgeschuurd ,mocht niet baten.
Weet iemand hoe je deze moduul kan doormeten?
een dag niet geademd is een dag niet geleefd.
Zo’n module kost ongeveer 15 euro nieuw bij de dealer. Ik zou hiervoor geen tweedehands zoeken…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
kga morgen als de hazewind naar de dealer
allen bedankt voor het meedenken
een dag niet geademd is een dag niet geleefd.