hmmm, nou ik heb dus nu hetzelfde probleem en het lijkt bij mij wel voor te komen als ik rustig optrek, helemaal als ik bijna geen gas geef en de kopeling rustig laat opkomen. Alleen in de 1e versnelling en verder ook niet als ik watr sneller optrek…Iemand al verbetering gezien na vervanging van motorsteun/ aandrijfas/ druklager etc?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Een NIEUWE aandrijfas voor €100?
amehoela….dat bestaat niet…
Revisie-as
Het gaat om een revisie-as,normaal moet je je oude as weer inleveren.
Ik heb hem toch echt voor dat bedrag gekocht(koopje),gezien de staat van de verpakking heeft ie een tijd lang ergens op de plank gelegen.
Ik wil kijken of ze de rechteras ook voor dat geld hebben liggen.
Gr raymond
Het was een cx of niks
Als je de tweede as niet direct nodig hebt, probeer dan die eerste even een tijdje uit voordat je er nog een bestelt…
De ervaringen met revisie assen zijn op z’n zachtst gezegd niet onverdeeld positief. Vaak is een goeie gebruikte originele veel beter. En nog goedkoper ook. Maar je kan net een goed merk/serie treffen. Welk merk is dit?
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Aandrijfas
Het is een frans merk: sud est equipement auto.
Ik zal wel zien of er verbetering is,hopelijk kan ik de as aanstaande zaterdag monteren.
Gr raymond.
Het was een cx of niks
Trillen
Vandaag heb ik de ruilas gemonteerd,de rechteras heb ik ook vervangen door een tweedehands exemplaar.
Het trillen is nu over,de rechteras (lange) had de meeste speling en was waarschijnlijk de boosdoener.
De linker was ook niet spelingsvrij,daar is de ruilas voor in de plaats gekomen.
Gr Raymond.
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik heb ook zo’n rare trilling. Ik hoor het bij kruissnelheid en erger bij gas los. Het zit niet in de banden, want die hebben we voor en achter al verwisseld.
Het klinkt alsof je je over de streep in het midden rijdt. Bij optrekken hoor je het niet, bij gas los wat forser en bij kruisen een beetje.
Wat ook vreemd is, is dat als ik de automaat in zijn D zet, dat het stil is, en als ik hem in de N zet, hoor ik hetzelfde geluid als bij een handbak, als je de auto in de neutraal hebt en de koppeling niet hebt ingetrapt.
Dingetjes zijn niet echt erg, maar als het is op te lossen is het mooi.
Domme vragen bestaan niet.
Re: Trillen
ray schreef:Vandaag heb ik de ruilas gemonteerd,de rechteras heb ik ook vervangen door een tweedehands exemplaar.
Hee Ray.
Het duurde FF maar daar ben je dan. Mooi dat het gelukt is. Ik ga dinsdag bij mijn specialist langs om de diagnose te laten stellen. Ik ben benieuwd of hij ook de as(sen) beschuldigd.
Wat was je voor een gebruikte as (rechter, de lange) kwijt? Om het zelf in te bouwen, heb je daar een brug of speciaal gereedschap voor nodig?
Groet,
RD
Gebruikte as
Ik heb voor de gebruikte {rechter) as 40 euro betaald,de reparatie is in een garage op de brug gebeurt.
Ik heb het geluk dat ik zelf mag sleutelen bij citroville in borculo,ik help hier altijd op zaterdag.
Je hebt speciaal gereedschap nodig voor de onderste fuseekogel,die kan heel vast zitten.
Je moet de bakolie van te voren aftappen,anders ben je die kwijt.
Met gebruik van luchtgereedschap zat de linkeras er met 20 minuten onder,de rechter zat bij mij wat tegen,hier heb ik een uurtje over gedaan.
Gr raymond.
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Het euvel is gevonden. Het was de bovenste motorsteun linksvoor. Deze zit met twee bouten vast aan de bak. Hier zit dus het probleem. Een van de twee is afgebroken van de bak. Das dus &^%*.
Mensen een idee hoe je het beste zoiets kunt oplossen ? De schroefdraad is dus helemaal uitgescheurd. Ik denk dat met 1 bout de boel niet blift zitten.
Tips zijn welkom.
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:Het euvel is gevonden. Het was de bovenste motorsteun linksvoor. Deze zit met twee bouten vast aan de bak. Hier zit dus het probleem. Een van de twee is afgebroken van de bak. Das dus &^%*.
Mensen een idee hoe je het beste zoiets kunt oplossen ? De schroefdraad is dus helemaal uitgescheurd. Ik denk dat met 1 bout de boel niet blift zitten.
Tips zijn welkom.
pffff
Ander bakhuis.
wellicht is dichtlassen en nieuw gat boren en schroefdraad tappen nog een optie. Spuitgietalluminium lassen is echter heel specialistisch werk. En de de bak moet sowieso onder de auto uit. Een andere bak is het eenvoudigst
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Andere bak is geen optie. De 4HP20 automaat is gebruikt zeer zeldzaam en nieuw niet te betalen. De bak schakelt perfect en heeft nog maar 60K ervaring.
Gr.
Sander
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:Het euvel is gevonden. Het was de bovenste motorsteun linksvoor. Deze zit met twee bouten vast aan de bak. Hier zit dus het probleem. Een van de twee is afgebroken van de bak. Das dus &^%*.
Sander, Klinkt mooi K. Ik ben bang dat ik het ook heb. Heb je misschien een :photo met een mooie rooie pijl naar de verdachte steun? Welk type en bouwjaar wagen rijd jij ook weer?
THX RD
Als die bak er nog maar net onder zit, dan hebben ze het draad gemoerd bij de montage! Claimen die handel.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:Als die bak er nog maar net onder zit, dan hebben ze het draad gemoerd bij de montage! Claimen die handel.
GRG
Ik weet dus niet of ik het heb maar ik merkte het trillen nadat mijn koppelingsplaten waren vervangen. Moeten ze daar de bak voor loshalen, of die steun?
RD