Probleem koppeling/aandrijving
DCRuigrok
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 27 december 2009 11:19 PM

Hallo iedereen,

heb inmiddels alle topics afgezocht naar iets wat op mijn probleem lijkt, maar nog geen geluk. Het gaat om het volgende:
Berlingo 1.9D 600 uit 2000. km stand 185000

Sinds een tijdje komt er een zoemend/ratelend geluid uit de versnellingsbak als hij in zijn vrij staat, en als ik dan mijn koppeling intrap hoor ik het niet meer. Als ik dan m’n 1 inschakelde, en vervolgens me koppeling op liet komen, hoor je het zelfde geluid bij lage toeren, en naarmate je snelheid/toeren maakt gaat het weg. Nou is het zo dat sinds gisteren hij dat geluid heel erg maakte alleen in zn derde versnelling. Toen ben ik maar naar huis gegaan. Vandaag wou ik wegrijden om bij een vriend van me naar te gaan kijken, maar toen kon ik helemaal niet eens wergrijden. Achteruit ging ook niet. Het was alsof iets alles tegenhield bij 1 van de voorwielen, en er kwam een heel eng krakend/ratelend geluid uit, maar de motor liep nog wel normaal. Heel raar. Ik kon hem nog net aan terug in een parkeervak zetten. Ik heb geen flauw idee wat het is en word er helemaal gek van. Ik heb ook al zo veel ellende gehad met die auto. Als iemand iets weet hierover reageer dan alsjeblieft!!

Profiel  

seres
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152

Gepost: 28 december 2009 01:53 PM
  [ # 1 ]

Drukgroep kapot.Dit houd in dat je voor een nieuwe koppeling gaat.
Als je wat geduld hebt,dan krijg je meer antwoorden,van meer ervaren jongens.
En mischien wel een adresje waar je het redelijk goedkoop kan laten repareren.

Profiel  

DCRuigrok
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 28 december 2009 05:03 PM
  [ # 2 ]

Oke bedankt alvast. Wat een ellende. Ik heb al zoveel problemen gehad met die auto…
Weet dan iemand misschien waar ik dat kan laten doen voor goedkoop want volgens mij is het redelijk prijzig…

Of zijn er nog profi beuners in de buurt van haarlem/leiden??

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook