Goed werk Egbert. Ik ben erg benieuwd hoe de combinatie in de praktijk gaat bevallen.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Egbert schreef:Bak doet het prima, schakelt goed, synchromesh doet het goed.
Testen is dat: laten draaien en heen en weer raggen met de twee bedieningsmogelijkheden?
Achteruit ook goed in te schakelen?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inventief, maar eh… Ducktape?
Citroen!
Testen betekende inderdaad: eerst 1000 en daarna 2000 toeren laten draaien en schakelen maar: 1,2,3,4,3,4,2,1 etc. Achteruit alleen gerpobeerd bij stilstaande priseas. Ik heb geen koppeling in het Ducktape ziten, dus je schakelt zonder te ontkoppelen. Bij normaal rijden draaien je wielen en dus de pignonas blijft draaien tijdens het schakelen. De synchromesh zorgt dan dat de primaire as op toeren komt. Bij deze test draait de primaire as continue en zorgt de synchro dat de pignonas op toeren komt. De synchro moet nu dus veel harder werken, want moet de massa traagheid van het differentieel mee nemen ipv alleen de massa traagheid van je koppelingsplaat.
Aangezien het goed schakelt zonder kraken verwacht ik dat het in de praktijk ook goed zal gaan. Tekortkomingen van de test: kon niet sneller dan 2000 toeren en de olie was vrij koud.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Duidelijk, bedankt!
Vandaag het Re hulpstuurhuis “gerevisieerd”. Zat wat speling op en liep schokkerig ( maar dat is vrij standaard).
Gedemonteerd door van de opsluitmoer aan de bovenkant eerst de borging los te tikken en daarna de moer met een drevel ( bij gebrek aan speciaal gereedschap) los te tikken. Lagerschalen bleken gelukkig nog heel acceptabel. Heb dit al eens Li gedaan en had daarom nog een zakje kogels over ( is een engelse maat). Nwe kogels er in. Dat schrijf je sneller op dan dat je het doet. Om de onderste kogels te plaatsen is trucje nodig. Mooi smeren en weer inelkaar. Draait nu mooi strak en maar een beetje schokkerig
Het probleem bij montage is dat bij A de kogels in een groef lopen. Je kan dus niet de kogels met vet in lagerschaal 14 leggen en dan de as 2 monteren.
Mijn truc is: eerst over as 2 de bescherm schaal 11 en de keering 12 schuiven.Dan schaal 14 in huis plaatsen ! zonder vet! en veerring 13 plaatsen. Nu de as 2 van onder af door lager steken en zo ver dat groef A net iets boven de schaal uit komt. De as goed schuin houden. Nu de kogels een voor een laten vallen en iets aan de as bewegen zodat ze in de groef vallen. Nu kan de as iets naar beneden en zitten de kogels mooi op hun plek. Hierna is montage van de rest vrij eenvoudig, zolang je zorgt dat de zojuist gemonteerde kogels er maar niet uitschieten. Keerring 10 heb ik weggelaten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En een smeernippel gemonteerd?
Citroen!
camemBert schreef:Egbert schreef:Naast de oliedruk sensor voor het lampje zit een plug in de oliedruk gallerij, waar de sensor voor een oliedruk meter in gaat( of een olie temp sensor in zou kunnen).
Svp meer info, foto’s?
Waterman heeft weer eens gelijk. Nog eens goed gemeten etc, maar het gaat toch niet passen als straks het blok in de motor ligt.
Dus een T-stuk gemaakt op de plek van de oliedruk sensor
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb je daar een foto van?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Egbert schreef:camemBert schreef:Egbert schreef:Naast de oliedruk sensor voor het lampje zit een plug in de oliedruk gallerij, waar de sensor voor een oliedruk meter in gaat( of een olie temp sensor in zou kunnen).
Svp meer info, foto’s?
Waterman heeft weer eens gelijk.
irritant is dat he?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
DriverD schreef:Heb je daar een foto van?
Ik zal binnenkort wat foto’s posten
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Op Mobile.de vind je nu ook 2 DS 4-deurs cabriolets, zo te zien gemaakt door dezelfde persoon.
Even zoeken bij Marke: “Citroen” en dan Modell: “DS”.
Citroen!
DriverD schreef:Op Mobile.de vind je nu ook 2 DS 4-deurs cabriolets, zo te zien gemaakt door dezelfde persoon.
Even zoeken bij Marke: “Citroen” en dan Modell: “DS”.
Deze 2 zijn al eerder gesignaleerd, maar nu van beiden een echt goed zicht op de consturctie etc door de foto’s.
De kap is duidelijk een soort bungalow tent, waarvan je delen in elkaar moet zetten. De aansluiting op de voorruit is met een soort drukkers.
Verder is er 1 boog te weinig voor een mooie kap lijn.
Ook duidelijk te zien dat er een balk ter hoogte van de rugleuning is om de B-stijlen te verstvigen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dacht al dat je dat interessant zou vinden….
Citroen!