Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
http://www.zerauto.nl/blog/index.php/2009/12/22/citroen-2cvolt-eerste-elektrische-oldtim-1#more1673
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Erg leuk,
Moeten ze gewoon op de markt brengen,
lijkt mij wel leuk!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Leuk dat het kan, maar een eend zonder het karakteristieke gejank van het motortje is toch geen eend meer?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou heb een jaar of wat terug met die bewuste eend mogen rijden. Het ding is vlot en stil. Maar… omdat je geen motorgeluid meer hebt, ga nogal wat andere enge geluiden horen. Dat vond ik toen best een nadeel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bah…electriek!!! mooi voor de toekomst in moderne autoos, maar AUB niet in mijn oogappel.ben na 30 eendrijden jaar nog steeds verliefd op zijn boxertje!!! en hij/zij was/is ook niet verantwoordelijk voor de komende (snelle) olieschaarste,dussss laat maar lekker pruttelen.zo lang ie nog kan.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Bovendien is het ook nogal vervuilend.
1. Eerst moet de elektriciteit worden opgewekt (kool, gas of nucleair)
2. Dan moet de elektriek van A naar B worden gezet (hoogspanningsmasten)
3. De elektriek moet worden omgezet naar 380 Volt (landlijn)
4. De elektriek moet naar de huiskamer worden vervoerd en worden omgezet naar 230 Volt
5. De elektriek moet worden opgeslagen in accu’s
6. De elektriek uit de accu’s moet worden omgezet in voortstuwende beweging
En dan heb ik het nog niet over de rotzooi die vrij is gekomen bij het produceren van de accu’s. En die dingen zijn ook niet zo lief voor het milieu als ze eenmaal moeten worden vernietigd.
Kortom, je kunt beter op LPG gaan rijden. Dat is een stuk milieuvriendelijker. Dat wordt anders immers toch ook maar afgevakkeld.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Oke, oke,
daar hebben jullie ook gelijk aan.
En het geluid is ook gewoon prachtig van ons eendje.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Midfriesland schreef:Bovendien is het ook nogal vervuilend.
1. Eerst moet de elektriciteit worden opgewekt (kool, gas of nucleair)
2. Dan moet de elektriek van A naar B worden gezet (hoogspanningsmasten)
3. De elektriek moet worden omgezet naar 380 Volt (landlijn)
4. De elektriek moet naar de huiskamer worden vervoerd en worden omgezet naar 230 Volt
5. De elektriek moet worden opgeslagen in accu’s
6. De elektriek uit de accu’s moet worden omgezet in voortstuwende bewegingEn dan heb ik het nog niet over de rotzooi die vrij is gekomen bij het produceren van de accu’s. En die dingen zijn ook niet zo lief voor het milieu als ze eenmaal moeten worden vernietigd.
Kortom, je kunt beter op LPG gaan rijden. Dat is een stuk milieuvriendelijker. Dat wordt anders immers toch ook maar afgevakkeld.
JUIST!!! Denk vooral aan de rendements verliezen die die omzettingen met zich mee brengen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Tja, als ik nadenk over het rendement en nut van mijn werk, zal ik mijn bed nooit meer uitkomen.
Ik vind het tof dat mensen lekker met een eendje bezig zijn. Sowieso wordt het lekker goedkoop rijden omdat er geen accijns op elektriciteit zit.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is waar. Als we naar ons prive kijken is dit perfect! Een hele dag rijden voor 2 euro.
Als we naar de mensheid kijken is dit natuurlijk komplete kolder.
Begrijp me goed. Albert de Gier is een held! (123 ontsteking voor de SM!)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
@Midfriesland: hetgeen jij daar opnoemt in je lijstje vind ik net het minst erge.
Elektrische energie opwekken is nu eenmaal zo eenvoudig én milieuvriendelijk (ik noem nucleaire energie milieuvriendelijk). En dat transporteren van energie is toch niet vervuilend? (op wat verliezen na dus). Allé, die masten staan er toch al . En als we opeens allemaal ‘s nachts onze auto in het stopcontact steken dan is dat grote verschil van nacht versus dag-verbruik ook opgelost.
De enige opmerking die ik relevant vind is je uitleg over die batterij. Want zo’n batterij, dát is de smeerlapperij. En die zijn erg slijtage-gevoelig en de verwerking (bouwen en afbreken) ervan is inderdaad niet gezeverd.
Maar momenteel lijkt LPG me inderdaad nog milieuvriendelijker omdat het anders toch maar nutteloos verbrand wordt .
@Bogaard: en het rendement van een verbrandingsmotor is dan zo goed? :S
Als de autonomie van zo’n elektrische wagen eenmaal op peil staat dan is het volgens mij wel de toekomst . Maar dat op peil krijgen (en het ‘tanken’ ervan) gaat nog wel even duren denk ik.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij de verbrandingsmotor heb je een rebdement van 35 % Omzetten van benzine in bewegings energie.
Elektrisch: van aardolie in elektriciteit. laten we 50% aanhouden. op en neer transformeren: 75% Dan in een accu stoppen(gelijrichten): 70% dan er bewings energie van maken: 70%
Totale rendement: 1/2*3/4*7/10*7/10= NOU?.........18%
En dan zitten we aan de veilige kant. Benzine motor is dus 2 keer zo effeectief voor dit doel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Uiteraard, kan je beter aardolie gebruiken om je auto rechtstreeks mee aan te drijven.
Maar als je begint van vb een kerncentrale dan gaat die vergelijking niet meer op. En daar had ik het over
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eens. je moet je eigen centraletje in de auto hebben. Net als die nucleaire submarines!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mooi gedaan!
Maar er is al vaker met een eend geknutseld….
http://www.hemmings.com/hsx/stories/2006/10/01/hmn_feature7.html
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
euhm, maar die benzine… die komt echt niet zomaar bij het tankstations uit de grond borrelen hoor! ik vind (buiten de accu’s idd) het altijd zo’n kolder wat mensen dan gaan roepen. dan gaan ze ineens alle verliezen erbij halen die er ontstaan van de electriciteits opwekking tot en met het rendement van de motor en dat dan gaan vergelijken met alleen het rendement van een verbrandingsmotor. euhm duh… die benzine zit ook eerst diep onder de grond als ruwe aardolie, die opgepompt moet worden, naar de rafinaderij gaat, verwerkt wordt, in een grote olietanker verder wordt getransporteerd, dan via vele (vervuilende) tankwagentjes naar de BP om de hoek gebracht moeten worden…
dit soort argumenten hoor ik ook altijd als het over e85 gaat. oh oh wat is dat e85 toch slecht. want het wordt in een ver land verbouwd van prima voedsel en daardoor lijden er zoveel mensen honger… terwijl de negatieve aspecten van de “productie” van benzine dan maar even buiten beschouwing gelaten worden en het feit dat e85 juist prima van restproducten gemaakt kan worden en eigenlijk alleen de consumptie van vlees voor een voedselprobleem zorgen…
buiten of electrisch rijden nu een beter of slechter rendement heeft is het een feit dat fossiele brandstoffen eindig zijn. begrijp me nu ook niet verkeerd ik rij ook (nog wel) op benzine (hopelijk van het voorjaar op e85) en ik wil dit (het rijden op benzine) absoluut niet afzeiken, maar de bullshit waar mensen mee komen als het gaat over alternatieven als electrisch rijden of e85…