11 van de 27
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

Achterasdemping Berlngo XTR
joost.s
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 15 december 2009 11:36 PM
  [ # 151 ]

Zou kunnen, maar ik weet niet wat de kans is dat exact onderstaande dempers tegenkom op de sloop:

1 x 5202ZS
1 x 5202ZT
2 x 5206QZ

Het voelt niet goed om 2e hands onderdelen onder een nieuwe auto te gaan sleutelen. Daarnaast zou zelf sleutelen misschien nog invloed kunnen hebben op m’n garantie.

Profiel  

Mon...
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 16 december 2009 09:11 AM
  [ # 152 ]

Daar zit nu juist het probleem. Tijdens de garantieperiode moet je altijd oppassen met zelf aan de auto te sleutelen.
Soms denk ik wel dat ik het beter wel zou doen, dan weet ik zeker dat om te beginnen is uitgevoerd en meestal ook nog beter is uitgevoerd.
Ik las hier ook de opmerking dat de dealers in België je beter zouden helpen dan in Nederland. Op welke basis kan je dit stellen?

Profiel  

Xtr 110hdi fap
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 16 december 2009 09:08 PM
  [ # 153 ]

ff reageren op het achteras probleem bij een berlingo Xtr. Mijn garage in Varsenare heeft voet bij stuk gehouden en door gebeten in het opsporen van het probleem. Ik heb namelijk problemen met de rechtuit stabiliteit en ook lawaai rechtsvooraan. Voor het probleem met het lawaai rechtsvooraan is citroen op de hoogte. Er moeten vooraan nieuwe schokdempers onder. Ondertussen gebeurt en het lawaai is verdwenen. Tegelijkertijd zijn de achterste dempers ook vervangen wat resulteert in een comfortabelere wegligging. Door het slechte weer van de laatste weken was het onmogelijk om de rechtuitstabiliteit te testen. Ondertussen al enkel pogingen gedaan, het probleem is vermindert maar niet verdwenen.In elk geval al een dikke merci voor emmanuel van garage Deprez voor zijn toewijding. (zo moesten ze allemaal zijn)

Profiel  

joost.s
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 16 december 2009 10:37 PM
  [ # 154 ]
Mon… schreef:

Ik las hier ook de opmerking dat de dealers in België je beter zouden helpen dan in Nederland. Op welke basis kan je dit stellen?

Dat is een gevoel wat ik heb na lezen van verschillende fora. Ik heb even snel (dus er kunnen fouten in zitten) voor deze thread gekeken en mijn gevoel lijkt te kloppen:

Belgie:
3 * opgelost
2 * niet opgelost
3 * onbekend

NL
2 * niet opgelost

Daarnaast had ik het niet over de dealer maar over citroen in het algemeen (ik weet namelijk niet waar verantwoordelijkheden liggen). Misschien dat “minder slecht” beter in de buurt komt voor Belgie als het om achterasdemping gaat van Berlingo. Deze klacht zou eigenlijk bij iedereen netjes opgelost moeten worden. Sterker nog, citroen zou eigenlijk iedereen moeten na-bellen om te checken of ze deze klachten hebben.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 17 december 2009 09:01 PM
  [ # 155 ]
Xtr 110hdi fap schreef:

In elk geval al een dikke merci voor emmanuel van garage Deprez voor zijn toewijding. (zo moesten ze allemaal zijn)

daar ben ik het volledig mee eens…

Profiel  

Sanmiguel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148

Gepost: 18 december 2009 12:36 PM
  [ # 156 ]

Een vraagje aan de mensen met het veringsprobleem.
Dat lawaai (of ‘gebonk’ zoals sommige schrijven) ... hoe omschrijven jullie dat ?

Het is namelijk zo : Ik heb mijn XTR sinds mei 2009 en ik heb de indruk dat m’n vering (vooral vooraan) veel luidruchtiger wordt.
Of word ik paranoia door alle onheilsberichten hier en begin ik er overdreven op te letten ??
Wat ik ervaar : Bij elke oneffenheid in de weg of bij het nemen van verkeersdrempels HOOR ik de vering.
Niet echt een ‘bonk’ maar ik hoor ze gewoon.

Nu weet ik dus niet of dit eigenlijk ‘normaal’ is of dat ik dus ook met een slechte serie vering(en) zit.

Ik zou graag eens met een andere XTR meerijden om het eventuele verschil te horen ...
Misschien iemand hier die in de buurt van Mortsel (Antwerpen) woont ?

Dank alvast voor jullie antwoorden.

eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009

Profiel  

Sylvester
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57

Gepost: 21 december 2009 07:02 PM
  [ # 157 ]
Sanmiguel schreef:

Een vraagje aan de mensen met het veringsprobleem.
Dat lawaai (of ‘gebonk’ zoals sommige schrijven) ... hoe omschrijven jullie dat ?

Het is namelijk zo : Ik heb mijn XTR sinds mei 2009 en ik heb de indruk dat m’n vering (vooral vooraan) veel luidruchtiger wordt.
Of word ik paranoia door alle onheilsberichten hier en begin ik er overdreven op te letten ??
Wat ik ervaar : Bij elke oneffenheid in de weg of bij het nemen van verkeersdrempels HOOR ik de vering.
Niet echt een ‘bonk’ maar ik hoor ze gewoon.

Nu weet ik dus niet of dit eigenlijk ‘normaal’ is of dat ik dus ook met een slechte serie vering(en) zit.

Ik zou graag eens met een andere XTR meerijden om het eventuele verschil te horen ...
Misschien iemand hier die in de buurt van Mortsel (Antwerpen) woont ?

Dank alvast voor jullie antwoorden.

mss moet je mijn topic eens lezen?
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/201953/

Citroën Berlingo XTR                       Citroën C3 Exclusive
-wit                                       -bordeaux
-modulariteitspack                         -panoramisch schuifdak
-zichtbaarheidspack                       -parkeersensoren
-detectiepack
-afneembare trekhaak

Profiel  

Sanmiguel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148

Gepost: 21 december 2009 09:09 PM
  [ # 158 ]

Je link doorgenomen, Sylvester.

Als ik het dus goed begrijp, heb jij nu een muisstille auto, wat vering betreft ...

Ik hoor elk putje, elke oneffendheid ...

Zal ik maar eens naar m’n dealer (dien op den Boomsesteenweg) trekken zekers ?

Thks.

eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009

Profiel  

Sylvester
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 december 2009 09:25 PM
  [ # 159 ]
Sanmiguel schreef:

Als ik het dus goed begrijp, heb jij nu een muisstille auto, wat vering betreft ...

Zal ik maar eens naar m’n dealer (dien op den Boomsesteenweg) trekken zekers ?

Thks.

Ja het is echt stil nu id auto echt zalig, kan er nu pas echt ten volle van genieten…
Veel succes.

-detectiepack
-afneembare trekhaak

Profiel  

SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128

Gepost: 27 december 2009 01:11 PM
  [ # 160 ]

is ie nu echt stil zodat je echt niets meer hoort?

bij elk putje hoor ik de achteras wel wat lawaai maken…

Profiel  

Sylvester
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 december 2009 12:41 PM
  [ # 161 ]
SaXoKe schreef:

Hij is sil ja… maar je moet natuurlijk ook niet verwachten dat hij zo stil is als een C5 of ne C4 picasso het blijft een Berlingo hé. Maar dit zijn dan ook doodnormale geluiden die ik hoor ik ben tevreden nu en dat is het belangrijkste toch?

-detectiepack
-afneembare trekhaak

Profiel  

SaXoKe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 29 december 2009 05:16 PM
  [ # 162 ]
Sylvester schreef:
SaXoKe schreef:

Hij is sil ja… maar je moet natuurlijk ook niet verwachten dat hij zo stil is als een C5 of ne C4 picasso het blijft een Berlingo hé. Maar dit zijn dan ook doodnormale geluiden die ik hoor ik ben tevreden nu en dat is het belangrijkste toch?

dat is idd het belangrijkste!
zo stil als een C5 hoeft ie ook ni te zijn, maar ik vind het toch nist erg leuk als een auto vol rammels zit, en mijn berlingo heeft er toch wel enkele… maar de dealer ging proberen ze eruit te krijgen….

Profiel  

PeterXTR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 30 december 2009 03:01 PM
  [ # 163 ]
Sanmiguel schreef:

Hallo , welke dealer heeft het dan opgelost ?
Want bij mijne is het geluid nu na 6000 km na de aanpassing
weer helemaal aan het terugkomen en is het kraken van de vering
rechtsvoor ,wat in de andere Topic staat, er nu nog bijgekomen .

Groeten
Peter XTR

Profiel  

SaXoKe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 30 december 2009 03:05 PM
  [ # 164 ]
PeterXTR schreef:
Sanmiguel schreef:

Hallo , welke dealer heeft het dan opgelost ?
Want bij mijne is het geluid nu na 6000 km na de aanpassing
weer helemaal aan het terugkomen en is het kraken van de vering
rechtsvoor ,wat in de andere Topic staat, er nu nog bijgekomen .

Groeten
Peter XTR

hoe bedoel je??

komt heel het gerammel weer terug???
t is niet te hopen…

gisteren nog eens bij de dealer geweest waar ie gekocht is, k moest begin 2010 nog maar es terug komen… depressed

Profiel  

PeterXTR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 30 december 2009 05:34 PM
  [ # 165 ]

hoe bedoel je??

komt heel het gerammel weer terug???
t is niet te hopen…

gisteren nog eens bij de dealer geweest waar ie gekocht is, k moest begin 2010 nog maar es terug komen… depressed

Ja , ik heb het gevoel dat het terugkomt . Ben ook een tijd niet op het forum geweest omdat ik dacht
dat ik me liet opnaaien en het alleen maar erger maakte.Ik heb al gedacht om zelfs een gewicht van 150kg of zo in de koffer te leggen omdat ik dan het idee heb dat je het minder gaat horen.
Een paar weken geleden met de vrieskou vond ik ook dat hij geweldig stijf was en dat je het heel hard
hoorde .Ik was zo fier op mijn zwarte XTR maar rij er tegenwoordig met gemengde gevoelens mee.
Heb volgende week terug een afspraak in Hasselt , ben benieuwd , en dat kraken rechtsvoor vind ik
alles behalve aangenaam . Voel me een beetje bedrogen en dat met een auto die nog maar 11.000 km heeft.

Verder vind ik het spijtig dat er weinig rekening gehouden wordt met de meldingen op dit forum.
Deze opmerkingen van de eigenaars/gebruikers moeten voor Citroen toch een geweldige feedback zijn of zien ze dit enkel als klaagmuur van de ambetante,zagende klanten.

Ik denk dat ik mij miskocht heb en mij heb laten misleiden door het mooie snoetje.

Volgende week het vervolg .

Profiel  

11 van de 27
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook