Vandaag ben ik precies 2 maanden in het bezit van een 91-er BX Cannes (niet de meest geliefde uitvoering hier op het forum merk ik) en dit is mijn tweede Citroen, vorige was een AX.
De AX gekocht als winterauto (pekelbakkie) omdat het opknapwerk aan mijn VW-bus uitliep,de AX werd als tweede auto gebruikt voor woon-werk verkeer.En doordat de AX dat perfect deed wilde ik weleens een leukere Citroen gaan rijden dus zodoende kwam ik bij de keus voor een BX.Dus AX op marktplaats en een BX van marktplaats,geen dag zonder auto gezeten!
De BX is van maart 1991 gekocht met nieuwe uitlaat en nieuwe koppeling en slechte veerbollen voor.
Het laatste verholpen door aanschaf van tweedehands bollen van BasisBix.Voor de rest bleef het sleutelwerk beperkt tot het vervangen van de lampjes in het instrumentarium en het verversen van olie en koelvloeistof en het inkorten van een retourleiding bij het linkervoorwiel.
Gister een verse APK gehaald,zonder opmerkingen!Ook kon ik de BX voor het eerst goed van onderbekijken wat er allemaal (voorzover ik kan beoordelen)goed uitziet, vandaar de titel een goede start..
Het enigste waar ik naar kijken moet is dat het verbruik aan de hogekant ligt,ik heb geen exacte cijfers maar ik denk dat het zuiniger moet kunnen.
Wat wel op valt is dat de kachel heel snel warmte geeft, waardoor ik denk dat de thermostaat niet goed werkt,heeft dit invloed op het verbruik?
Groet Erik
C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998
gefeliciteerd met je mooie start! Ik vindt het wel leuke uitvoeringen vanwege de simpele techniek.
gegroet!
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Daar was de aanschaf ook op gebaseerd; simpele techniek!.
C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd
En duiveltjes zijn leuke wagentjes ik heb er zeker een warm hart voor!
(ook al hebben Pa en ik de Duivel van mijn ouders voorzien van leer, electrische ruiten, CV met AB, electrische spiegels, toerenteller, kvs-temp meter, klapsleutels en gti-velgen) Het zijn fijne autootjes en het 1.4tje weet hem nog best van zijn plek te krijgen!
Het verbruik zou met normaal gebruik zo’n 1:14 kunnen zijn, als dat bij jou veel meer is dan zou je je injectie wat na kunnen gaan kijken. Maar de volgende ronde tanken komt toch altijd te vroeg natuurlijk
Als je er een gewoonte van maakt om iedere keer wanneer je vol tankt de dagteller op 0 te zetten kun je makkelijk bijhouden hoeveel je ongeveer verbruikt.
Verder heel veel plezier met je puike bakkie!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
@Mechuccio: dit is geen Duivel (Deauville), maar een Cannes.
@Erik: allereerst gefeliciteerd met de verse APK! Hulde dat ie er doorkwam zonder aantekeningen.
Eerlijk gezegd vind ik een standaard BX Cannes niet zo heel erg bijzonder, al is het model op de injectie en de 5e versnelling na nagenoeg gelijk aan mijn eigen BX. Zo zonder stickerset en met die leuke velgjes vind ik een hele mooie BX. Ik ben dan ook een liefhebber van witte BX’en.
Heel veel fijne en veilige kilometers gewenst!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ah ja een cannes nou die vind ik niks minder leuk dan een duivel!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Vandaag 2 gele glaasjes op de kop getikt,als een kind zo blij hiermee!
Alleen was het voor korte duur èèn glaasje is gesneuveld…S..T!
Nu maar weer verder zoeken naar nog een los glaasje en anders maar een lamp met glaasje kopen.
Groet Erik
C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998
Lampen met geel glas staat natuurlijk mooi, maar je kunt ook bij de automaterialenboer nog wel gele kapjes vinden die je om elke H4 lamp kunt schuiven. Zo heb ik er Philips Xtreme Power inzitten met die kapjes en heb ik dus werkelijk een enorme bak geel licht. Als een lampje stuk gaat, hoef je ook nooit op zoek naar de moeilijker te vinden gele exemplaren, maar kun je elke gewenste H4 gebruiken.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Hier kun je ze ook kopen.
Ami 8 Club (1970)
Inderdaad en ook nog voor een heel vriendelijk prijsje van net 3 euro inclusief lamp. Als het kapje te verwijderen is, kun je er later nog altijd betere lampen inzetten.
Ik rijd al 250.000 km met die gele lampen. Nog nooit heb ik zitten pielen om die kapjes eraf te halen. Gewoon een nieuw lampjes kopen met kapje vind ik het makkelijkste.
Ami 8 Club (1970)
Ik heb graag lampen met een grotere lichtopbrengst, zoals die retedure Philips Xtreme Power dingen. Dan zijn die kapjes verdomde handig.
XBXG schreef:Hier kun je ze ook kopen.
Heb de site bekeken,maar ik begrijp dat je als particulier daar niet kan bestellen.Daarbij hanteren ze een minimale ordergrootte van 49 euro…
Hoe heb jij daar besteld XBXG?
Groet Erik
C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998
bearwil schreef:Lampen met geel glas staat natuurlijk mooi, maar je kunt ook bij de automaterialenboer nog wel gele kapjes vinden die je om elke H4 lamp kunt schuiven. Zo heb ik er Philips Xtreme Power inzitten met die kapjes en heb ik dus werkelijk een enorme bak geel licht. Als een lampje stuk gaat, hoef je ook nooit op zoek naar de moeilijker te vinden gele exemplaren, maar kun je elke gewenste H4 gebruiken.
Hoi Bearwil,bij welke automaterialenzaak koop jij ze? Ik heb hier bij de lokale bedrijven al navraag gedaan(cartall Brezan)en die hebben het niet.
Groet Erik
C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik had deze besteld voor mijn BX:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik heb ze hier in Eindhoven bij Mascotte Noord nog te pakken gekregen. Ze moesten even zoeken in het magazijn, maar vonden ze toch nog.