3 van de 28
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

“Jasmijntje” De Ami 6 break van Rik
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 782

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 28 december 2009 10:25 PM
  [ # 31 ]

Overigens lees ik een hoop over polyester daken. Als ik het mij echter goed herinner was het dak van mijn breakje metaal (toen ik er op klopte klonk het metalig). Waren de dakjes van de berlines soms alleen van polyester en de daken van de breaks metaal?

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 28 december 2009 10:27 PM
  [ # 32 ]

Berlines alleen polyester inderdaad.

Jeroen

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 30 december 2009 12:09 AM
  [ # 33 ]

Nog even een snelle vraag voor ik mijn nieuwe vriendje ga ophalen morgen. Wat voor benzine kan ik er het beste ingooien… Met of zonder loodvervanger? Euro 98 doe ik vanzelfsprekend, maar die loodvervanger ben ik erg benieuwd naar of dat nu wel of niet nodig is. Alvast bedankt voor de antwoorden. Smile

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 december 2009 09:09 AM
  [ # 34 ]

Is Rik al terug? Waar blijven de foto’s?

Very Happy

Goeie reis, Rik!

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 30 december 2009 11:03 AM
  [ # 35 ]

Ik ga nu naar het station. Verwacht me over een paar uurtjes terug. En dankje, ik zie jullie snel! Wink

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV 6 Special
Gepost: 30 december 2009 11:39 AM
  [ # 36 ]

Succes!!!

Wat een contrast, van een Cx Prestige naar een Ami!

Jeroen

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 december 2009 03:56 PM
  [ # 37 ]

Wat is een paar uurtjes?

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
Totaal aantal Berichten: 8160

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 30 december 2009 04:27 PM
  [ # 38 ]
garagestmarien schreef:

Wat is een paar uurtjes?

4?
maar eigenlijk is dat een dagdeel.

Ik hoop dat alles onderweg goed gegaan is, het weer zit niet echt mee natuurlijk.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 december 2009 04:56 PM
  [ # 39 ]

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ie onderweg is met een verhaal en foto’s. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 30 december 2009 05:08 PM
  [ # 40 ]

Zo, ik ben weer veilig thuis met mijn nieuwe vriendje. Een naam heeft ze nog niet, zoiets moet groeien. Maar die komt er ook aan.
De reis erheen was werkelijk voortreffelijk. Ik kon op Schiphol mooi opstappen op de trein naar Polen. In het barrijtuig genoten van verse koffie met een croissant. De reis ging verder erg voorspoedig en voor ik het wist kon ik geen koffie meer halen omdat we Deventer alweer bereikt hadden.

Sfeerplaatje hiervan.

Toen stond de eigenaar mij al op te wachten met de Ami op het station. Direct de stad maar in te gaan om het kenteken op mijn naam te gaan zetten. Het wagentje pruttelde lekker en de voorbank was niet eens meer nat omdat deze een nachtje binnen gestaan had. Na het overschrijven naar het huis van de verkoper gereden en het karretje ook maar eens betaald. Alle rotzooi was verder al ingeladen (andere motorkap, andere voorschermen, een jas voor de Ami en dat soort gedoetjes) Dus de koffie maar afgeslagen en direct de terugreis maar aanvaard.
Ik had de Ami zo door, en de A1 kwam al vlug in zicht. Whoei, de snelweg op dus! Dat viel me best mee. Ik had een enorme berg kabaal verwacht en ook dat het een kwartier ofzo zou gaan duren voor ik een beetje mee kon komen. Dat was dus eventjes heel anders. Het apparaatje is voor 42 jaar nog best fit en ik had totaal geen klagen. Ondanks de temperatuur rond het nulpunt werd het binnen zelfs ook nog behaaglijk (met jas aan natuurlijk). Onderweg nog de 100 meerdere keren gehaald maar meestal zo’n 90 gereden. Vrachtwagens inhalen werd op een moment zelfs haast normaal. En ik bleef maar denken, wat een karretje, wat een karretje!
De kilometers vlogen onder me door en weldra bereikte ik Leiden alweer, haar nieuwe thuishaven. Het overschakelen naar de 3 ging niet helemaal perfect, dus ging ik op een moment maar gewoon dubbelclutchen naar de 3e. Dit komt waarschijnlijk dus door de bakolie.
De ruitenwissertjes doen hun werk ook goed, maar als je ze uit zet willen ze nog wel eens een in een soort intervalstand gaan. Dit komt gok ik door het dingesje wat er voor zorgt dat als je de knop uitdoet ze normaal weer terug naar de nulstand gaan. Dit ding denkt volgens mij dat ze daar nog niet in staan en laat ze daarom opnieuw heen en weer gaan. Kan iemand dit bevestigen?
Naja, verder is er de komende tijd in ieder geval een hoop te doen aan het wagentje. Het viel me al op dat in het reservewielbakkie in de achterbak een plasje water stond. En er mag binnenkort ook wel wat gelast gaan worden denk ik. Daar ga ik dus eens iemand voor zoeken. De vering kan ook beter en misschien kan het motortje zelfs nog wel iets beter. We gaan ons eens verdiepen. Very Happy
Verder wil ik jullie de foto’s die ik even snel vlakbij Leiden gemaakt heb niet onthouden.

Onderweg.

Stoer voorkantje hoor! Inclusief winter-schermpje natuurlijk Very Happy

Roest… Sad

Dat is het voor nu. Very Happy

Groetjes, Rik.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten

- 2CV 6 Special
Gepost: 30 december 2009 05:12 PM
  [ # 41 ]

Leuk verslag!!!

Heb je nog een plaatje van de motor? Dan kunnen we nog even kijken welk blok erin ligt.

Jeroen

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 december 2009 05:14 PM
  [ # 42 ]

Leuk, leuk, leuk!!! Very Happy

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 30 december 2009 05:16 PM
  [ # 43 ]

Plaatje van de motor komt eraan. Moet ik wel even de motorkap hendel zien te vinden in het interieur. Razz

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 30 december 2009 05:16 PM
  [ # 44 ]
garagestmarien schreef:

Leuk, leuk, leuk!!! Very Happy

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 30 december 2009 05:23 PM
  [ # 45 ]

Leuk wagentje Rik!!

Veel plezier ervan! Very Happy

Profiel  

3 van de 28
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook