7 van de 26
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Wimb’s XM: het einde.
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 21 december 2009 02:22 PM
  [ # 91 ]

Lody,

Die velgen zonder gat dat zijn de Monte Carlo´s. De doorsnee bandenboer heeft daar idd moeite mee. De sponsor van Citrosport balanceert die dingen echter zonder enig probleem PERFECT uit.

Vraag even of ze preciesie balanceren willen doen. Dan balanceren ze eerst je band tov het wiel en daarna het geheel met speciale kunstof strips waarin loodballetjes zitten.

Ik heb meegemaakt dat ze op die manier het zelfs voro elkaar kregen om een velg met een deuk trillingsvrij te krijgen.

Profiel  

Lody
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142

Gepost: 21 december 2009 05:34 PM
  [ # 92 ]
wimb schreef:

Wat ik gedaan heb is met een zachte pluizige doek de stoflaag voorzichtig weggeveegd. Door de hitte van de lamp verdampt het metaal langzaam. En da’s de volgende reden waarom ik xenon in de dimlichten heb: die gebruik je het meest. En xenon wordt minder heet => reflectors gaan langer mee Smile

Ha die Wim,

- Dat van die reflector, dat is begrepen. Als je het glas weer monteert, gebruik je dan iets speciaals voor de afdichting, of gewoon siliconenkit of zo…. of helemaal niks???

- Ik denk dat ik de grote lichten ook vervang…., want die gebruik ik niet vaak genoeg om méér problemen te krijgen dan met de dimlichten. M’n dimlichten heb ik nl. altijd aan als ik rij….

-  ja.. en die velgen…. moet maar eens rondkijken.

Bedankt voor al die info..!

groet
Lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  

wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3236

Gepost: 21 december 2009 09:11 PM
  [ # 93 ]

Ik gebruik het rubber wat al tussen glas en armatuur zit. Maar da’s luie dommigheid want het is nodig aan vervanging toe: gescheurd en geplet. Als het beter klusweer is, wil ik dat vervangen door dat goedkope tochtstrip dat de Blokker destijds had. Dat spul was een soort schuim, maar stevig en redelijk vormvast.

Vanochtend bij Van Beersen langs om de gexenoniseerde lampen juist af te laten stellen. Door mijn gefreubel waren ze flink ontregeld Wink Nu ze goed staan, bevalt het me nog beter.
Ik heb meegekeken in dat Hella apparaat en ik zie inderdaad geen scherpe overgang van het lichtvlak. Maar ook niet echt een halve maan, meer iets onduidelijks.

Verder vandaag m’n schoonmoeder opgehaald op Eindhoven Airport. Ik moet eerlijk zeggen dat de rit alleszins meeviel. Moet ook wel, want ik ga woensdag naar mijn vader in La Douce France. Hoewel, douce. Hij woont in Pas de Calais en daar is het ongeveer hetzelfde weer als hier.
Dus hierbij een impressie van het Franse Winter Wonderland waar la Soixante de komende dagen verblijft:

Afbeelding Bijlagen
DSC00573.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 21 december 2009 10:10 PM
  [ # 94 ]

Mooi plaatje Wim, en een leuke rit voor de boeg zeg! Kerst en France dus!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

Lody
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 22 december 2009 05:39 AM
  [ # 95 ]
wimb schreef:

Als het beter klusweer is, wil ik dat vervangen door dat goedkope tochtstrip dat de Blokker destijds had. Dat spul was een soort schuim, maar stevig en redelijk vormvast.

Dus het kan wel….
Ik denk ook dat ik weet wat voor rubber je bedoelt…. als ze dat nog hebben…

Mooi plaatje uit Frankrijk… ziet er ook overal hetzelfde uit….<grijns>.....

Fijne dagen toegewenst en bedankt voor je adviezen…

groet
Lody

Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 29 december 2009 09:00 AM
  [ # 96 ]

Afgelopen zondag teruggekomen uit Frankrijk. Daar op de onverlichte routes nationales en binnenwegen veel plezier van de xenons gehad. Ik wil nooit meer terug naar de halo’s Mr. Green
Toch ook nog regen gehad en volgens mij wordt het onder de rechterruit niet meer vochtig. Ergo, de lekkage zou verholpen zijn.
Ja, ja, het wordt nog wel wat met de dame Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 30 december 2009 12:52 AM
  [ # 97 ]

Welkom thuis Wim. Leuk is dat he, je XM leren kennen tijdens een lange reis? Smile

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 30 december 2009 01:25 AM
  [ # 98 ]
wimb schreef:

Afgelopen zondag teruggekomen uit Frankrijk. Daar op de onverlichte routes nationales en binnenwegen veel plezier van de xenons gehad. Ik wil nooit meer terug naar de halo’s Mr. Green
Toch ook nog regen gehad en volgens mij wordt het onder de rechterruit niet meer vochtig. Ergo, de lekkage zou verholpen zijn.
Ja, ja, het wordt nog wel wat met de dame Wink

je bent iig een van de weinigen die met dat ritje al kan zeggen dat de aanschafkosten van la voiture eruit zijn Smile

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 30 december 2009 08:47 AM
  [ # 99 ]

Lange rit? Met een XM? Pffff…. Dacht het niet: paps woont zo’n 350 km van Hilversum. Met een XM is dat een ‘blokje om’  Mr. Green
Mijn vriendin komt uit Fadd, Hongarije: ruim 1500 km. Da’s een lange rit!

Ja Gomp, toen ik haar kocht beschouwde ik het als de uitgave voor een leuk weekend. En qua lol is het een erg lang weekend geworden Grin

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 30 december 2009 09:17 PM
  [ # 100 ]
wimb schreef:

Toch ook nog regen gehad en volgens mij wordt het onder de rechterruit niet meer vochtig.

Shame on me, het is natuurlijk het vaste linkerruitje.  Surprisedops: Oftewel die andere rechter Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

Lody
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 31 december 2009 04:25 PM
  [ # 101 ]
gompy58 schreef:

Lody,
Die velgen zonder gat dat zijn de Monte Carlo´s. .......etc…..

Ha die Gompy,
Een beetje late reactie van mij, feestdagen enzo, maar desalniettemin toch bedankt voor de info…
Ik denk dat ik toch andere velgen probeer te krijgen…
Normaal liet ik mijn banden altijd bij een goede vriend helemaal op “0” balanceren..
(want dat verdommen ze in een gewone garage, onder het motto van…. “ach meneertje, geloof me… dit is net zo goed….”.. niet dus…), maar die vriend heeft daar die speciale equipment niet voor.
Dus ik moet maar ‘ns kijken naar een ruilset of zo..
Vandaar mijn interesse in die velgen van WimB…

Groet
Lody

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 31 december 2009 04:36 PM
  [ # 102 ]

Lody,

Een collega van me zweert bij Bandorama in Badhoevedorp, aan de kant van Sloten. Schijnen makkelijk (= klantgericht), goedkoop en goed te zijn. En is voor jou niet het einde van de wereld.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 31 december 2009 08:26 PM
  [ # 103 ]

Vanochtend voor divers kleinspul bij Emerpark langs geweest. En meteen maar ‘ns over m’n airco geïnformeerd. Wat blijkt, volgens het chassisnummer is ze aircoloos uitgeleverd. Dus inderdaad after market.
Maar goed dat ik erover begon anders had ik een te kleine multiriem besteld Wink

Ik wens iedereen een goed en vreugdevol 2010.
ballon happy ballon happy ballon happy ballon happy ballon happy

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

Lody
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 januari 2010 08:19 AM
  [ # 104 ]
wimb schreef:

Lody,

Een collega van me zweert bij Bandorama in Badhoevedorp, aan de kant van Sloten. Schijnen makkelijk (= klantgericht), goedkoop en goed te zijn. En is voor jou niet het einde van de wereld.

Bedankt Wim, mijn huidige velgen vind ik niet zo fraai en het alu is hier en daar aangetast…..
Ik ga eerst ‘s kijken of ik mooie andere velgen kan krijgen..
En als dat lukt, dan ga ik weer naar m’n maat… je weet wel… loyaliteit en zo….<grijns>.....

Bij deze ook voor jou en iedereen op dit forum…

.... de beste wensen voor het nieuwe jaar… en natuurlijk een probleemloos XM jaar gewenst .....

Lody

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 05 januari 2010 08:42 PM
  [ # 105 ]

Ik loop er al een tijdje mee rond maar nu, aan het begin van het nieuwe jaar gooi ik het er maar uit: Ik zit met een knagende vraag.

Al sinds ik de dame heb, doet ze het volgende: Als ik een koude motor start, is het stationair toerental iets meer als 1000 toeren. Bij een warme motor is dat iets minder als 1000 toeren. Ergo, het stationair toerental is vrijwel constant en vrijwel onafhankelijk van de motortemperatuur. Ik ben een tijd geleden al met de stappenmotor bezig geweest: als ik die lostrek (de steker dan, he Wink ) dan stijgt het stationair toerental.
Volgens mij moet het toerental bij koude motor oplopen naar iets van 1500 om dan, met het stijgen van de motortemperatuur langzaam te zakken tot rond de 850.

Heeft iemand enig idee waar ik het euvel zou moeten zoeken?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

7 van de 26
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook