2 van de 2
 < Vorige 1 2

benzinepomp kaduuk?
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 30 december 2009 09:44 PM
  [ # 16 ]

Ha Sjaak,
Die platte kabel op je benzinepomp loopt naar een connector onder je dashboardkastje .
Die was bij mij gecorrodeerd , waardoor `ie de ene keer wel , de andere keer geen stroom kreeg .
2 jaar lopen zoeken tot ik een pientere ANWB man had die `t in 1 minuutje had gevonden.
(Daarvoor wel 3 andere ANWB mannetjes gehad die `t heel ergens anders zochten, plus een garage die me 600 gulden lichter maakte! ).
De man adviseerde me een draad van de pomp ( weet niet meer welke van de 5 van de platte kabel dat was eerlijk gezegd , maar da`s uit te zoeken )naar een gele dikke draad in het motorcompartiment te trekken .
En toen deed`ie het ! surprised
Kun je ook even nakijken dus .
Succes en groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 618

Gepost: 30 december 2009 09:45 PM
  [ # 17 ]

Krijg zojuist bericht van een xm diehard (echt heel hard) die even is gaan testen voor me, dat de pomp al zoemt bij aanzetten contact VOORDAT hij de code intoetste. Volgens mij kan ik de startcodebeveiliging dus uitsluiten, is dat juist?

Profiel  

ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 30 december 2009 10:01 PM
  [ # 18 ]

Heb je de brandstofpomp er al uitgehaald en rechtstreeks aangesloten aan je accu? Dan weet je het zeker…

Profiel  

Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 december 2009 10:22 PM
  [ # 19 ]

@ Dirk de Pirk   Bedankt voor de tip

Morgen ga ik verder testen met de pomp, zowel de tip van waterman als van ted proberen.

Profiel  

wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3249

Gepost: 30 december 2009 11:32 PM
  [ # 20 ]

Teds suggestie vind ik een hele goede: zoemen betekent nog niet dat de pomp draait. Alleen dattie prik krijgt. Hij zou dus nog vast kunnen zitten.

Welk relaisnummer ik heb, weet ik niet. Nu ook geen zin om die koude box in te gaan. Maar het is het relais dat voor op de computerbak hangt aan de buitenkant.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 december 2009 02:13 AM
  [ # 21 ]

Hier nog een link naar wat info over de XFZ/ES9J4:

http://www.citrotech.se/data/pdf/xm/manual/2_XM.144-00-8.pdf

De 2 relais worden hier ook genoemd en blijkbaar is die in de computerbak voor de injectie ecu + benzinepomp
en die andere voor ontsteking, keypad en lambda sensor.

Profiel  

Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 december 2009 05:56 PM
  [ # 22 ]

Nou, het beest leeft weer. Dat is aan de ene kant heel prettig natuurlijk maar aan de andere kant vind ik het vervelend dat ik niet weet wat er nu aan de hand geweest is. Want in feite deed hij het gewoon vanzelf weer. Vandaag kwam een gewaardeerde medeforummer met een andere pomp aanzetten. Stekker erop en ja hoor, zoemen. Toen de stekker op mijn eigen pomp aangesloten die nog in de tank hing en oeps…benzine spetterde in het rond. Pomp vastgezet, nieuwe slangklemmen en starten maar. Na een tijdje, en best moeizaam, kwam er leven in maar met een enorme grijze stinkende rookwolk tot gevolg. De benzineleiding was natuurlijk inmiddels leeg en er moest verse peut worden aangevoerd uit de tank. Wat die rook nou geweest is weet ik niet, maar dat duurde maar heel even. Was wel even bang voor de katalysator i.v.m. onverbrande benzine. Ik heb wel de 2 relais los gehad en een paar klappen op de botsknop gegeven in mijn zoektocht naar de storing. Het is jammer dat ik nu uiteindelijk niet zeker weet of de pomp er überhaupt mee gekapt is of dat ik me dat ingebeeld heb. En ook jammer dat ik hem losgehaald heb want het geeft wel een geklieder en benzinelucht in de auto. Misschien toch een tijdelijke storing als gevolg van de vrieskou?

Profiel  

wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3249

Gepost: 31 december 2009 07:02 PM
  [ # 23 ]

Sjaak, het is niet het moment van het jaar om te treuren Wink Dus natuurlijk fantastisch dat de dame weer leeft. En helemaal zo op de valreep van het jaar.
Als ik je relaas zo lees, denk ik aan gecorrodeerde contacten. Daarom adviseer ik je op een later tijdstip de stekers nog ‘ns te verwennen met een WD-40 douche. Kwaad kan het sowieso niet.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 31 december 2009 07:12 PM
  [ # 24 ]

Ja Wim , denk ik ook .
Het enige waar Sjaak aan geweest is bij z`n laatste aktie is de stekker en de pomp .
Dus die stekker zou`t best eens kunnen zijn of anders je koolborstels van je pomp.
Zou ook die tussenstekker onder je dashboardkastje even schoonmaken , was bij mij grijs van de corossie.
Daardoor kreeg `ie net te weinig stroom af en toe en krijg je ook dezelfde verschijnselen als je nu hebt .
Prettige jaarwisseling jongens !

Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 december 2009 07:28 PM
  [ # 25 ]

Ja, die WD40 behandeling heeft ie al gehad, daar ben ik vaak mee in de weer, eigenlijk gebruik
ik dat standaard bij alles wat ik los maak. Ook de ring waarmee de pomp vastzit kreeg ik eerst niet los, dus wat WD-40 erop en na een paar seconden lukt het wel.
Ik loop binnenkort bij wat beter weer alles nog eens na, zodat deze kerel, want mijn Xm is geen dame,
weer met schone contacten het nieuwe jaar beginnen kan.
Jullie ook prettige jaarwisseling en een gezond en storingvrij 2010!

Sjako

Profiel  

citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

- C5 break exclusive
Gepost: 01 januari 2010 08:41 PM
  [ # 26 ]
Sjaak81 schreef:

Ja, die WD40 behandeling heeft ie al gehad, daar ben ik vaak mee in de weer, eigenlijk gebruik
ik dat standaard bij alles wat ik los maak. Ook de ring waarmee de pomp vastzit kreeg ik eerst niet los, dus wat WD-40 erop en na een paar seconden lukt het wel.
Ik loop binnenkort bij wat beter weer alles nog eens na, zodat deze kerel, want mijn Xm is geen dame,
weer met schone contacten het nieuwe jaar beginnen kan.
Jullie ook prettige jaarwisseling en een gezond en storingvrij 2010!

Sjako

jij ook Sjaak, en fijn te horen dat je kerel (? klinkt toch een beetje vreemd in de oren) weer kan rijden!

Winus

mia macchina è presto per rubare

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook