Berlingo Multispace
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 30 december 2009 08:59 PM

Ik sta op het punt om een Berlingo Multispace aan te schaffen.

Ik zit te denken aan een 1.4 i met stuurbekrachtiging van rond 1997.

Wat zijn de ervaringen hier met deze auto, geeft de versie met enkel de voordeuren en een achterklep veel hinder met instappen naar achter of is een versie met schuifdeur een must?

Wat is het gemiddelde verbruik van zo’n auto in de praktijk i.v.m. de hogere opbouw?

Technisch gezien acht ik mijzelf vrij vaardig met het zoeken naar een leuk exemplaar, echter de gebruikers ervaringen zie ik nog niet echt terug op het forum.

Emiel

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 30 december 2009 10:24 PM
  [ # 1 ]

Emiel, ik heb destijds persé een schuifdeur willen hebben, en dat is echt een goede keuze geweest. Instappen voor de kinderen is veel makkelijker dan via de voordeur.
Verdre is veel gehoord dat de 1.4 traag is, maar daar zal je in dit land geen probleem mee hebben. Verbruikscijfers heb ik niet voor je, wij hebben een 1.8. Klik anders eens op de link, ik heb daar de 1.4 versies op de Duitse site Spritmonitor bij elkaar gezet. Dan heb je een indruk.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/89-Berlingo.html?fueltype=2&power_e=55

Succes.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

frank8265
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

- Berlingo 1.8i Multispace
Gepost: 05 januari 2010 01:01 PM
  [ # 2 ]

Hallo Emiel,

Ik rijd sinds eind november in een 1.8 multispace uit 1997 en bevalt me prima. Geen schuifdeur kan je als gemis zien, maar m’n ouders (beiden ouder dan 70) zijn een paar keer mee geweest achterin en konden vrij probleemloos instappen. Zeker vanaf de tweede keer.
Verbruik van de 1.4 weet ik niet, maar mijn 1.8 rijdt ongeveer 1 op 12 met dit weer en voornamelijk korte afstanden. Vind ik persoonlijk niet slecht. Ik merk ook totaal geen problemen met dit koude weer.

Kortom, deze berlingo bevalt me prima en kan ik zeker aanbevelen.

Groeten,

Frank

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook