Op E-bay een diagnose-stekker gekocht voor de Citroen. Lijkt op orgineel wat de dealer gebruikt (LEXIA); het heeft ook een Citroen partnummer. Samen met wat meegeleverde en verder zelf gedownloade software en mijn laptop kan ik nu kijken in de computers van de auto; 20 fouten sinds de nieuwlevering ! maar ik merk er niets van hoor
Mijn diagnose-stekker kwam van E-bay (fashion-eshop-2010):
http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160383138851&ssPageName=ADME:X:AAQ:AU:1123#ht_4024wt_932
De prijs was Eur210 incl verzendkosten, levertijd plm 12 dagen (incl kerst).
Je moet wel wat doorzettingsvermogen hebben voor de software installatie maar dan heb je ook wat
Berlingo rijder
Dat is toch zo een Chinees imitatie ding?
Ik dacht dat de ervaringen hiermee wisselend zijn, zit namelijk zelf ook al een tijdje te twijvelen om zo een ding te kopen.
ZX1.4i schreef:Dat is toch zo een Chinees imitatie ding?
Ik dacht dat de ervaringen hiermee wisselend zijn, zit namelijk zelf ook al een tijdje te twijvelen om zo een ding te kopen.
Of ik een imitatie heb weet ik niet; ziet er wel verdacht echt uit. Zou me verder niet verbazen dat de orginele voor Citroen ook in China gemaakt worden en dat de fabriek een ‘achteruitgang’ heeft waarlangs dezelfde artikelen via E-bay op de markt komen
Berlingo rijder
werkt de software ook met vista?
puggie_205 schreef:werkt de software ook met vista?
ik weet het niet; heb het zelf op XP geinstalleerd
Berlingo rijder
brandkraan schreef:Op E-bay een diagnose-stekker gekocht voor de Citroen. Lijkt op orgineel wat de dealer gebruikt (LEXIA); het heeft ook een Citroen partnummer. Samen met wat meegeleverde en verder zelf gedownloade software en mijn laptop kan ik nu kijken in de computers van de auto; 20 fouten sinds de nieuwlevering ! maar ik merk er niets van hoor
Mijn diagnose-stekker kwam van E-bay (fashion-eshop-2010):
http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160383138851&ssPageName=ADME:X:AAQ:AU:1123#ht_4024wt_932
De prijs was Eur210 incl verzendkosten, levertijd plm 12 dagen (incl kerst).
Je moet wel wat doorzettingsvermogen hebben voor de software installatie maar dan heb je ook wat
Wat wil je hier eigenlijk mee? Een hoop geld voor even je auto uit te lezen. Kun je toch ook gewoon naar de dealer gaan.
Kijk wel uit net niet originele software. Ik ken gevallen waarna het wissen van foutcodes e.d. het regelapparaat (ECU) compleet van slag was. Moet je alsnog naar de dealer.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Berlingo2.0HDi schreef:
Wat wil je hier eigenlijk mee? Een hoop geld voor even je auto uit te lezen. Kun je toch ook gewoon naar de dealer gaan.
Kijk wel uit net niet originele software. Ik ken gevallen waarna het wissen van foutcodes e.d. het regelapparaat (ECU) compleet van slag was. Moet je alsnog naar de dealer.
is vooral speelgoed; zo kun je eens zien wat de diverse systemen doen. Verder zie je er foutcodes mee nog voordat er lampjes gaan branden en je kunt bepaalde zaken activeren (extra AUX ingang op radio, daglicht, mistlamp uitschakelen, lamp in kofferbak meelaten schakelen bij openen deuren, openen deur van alleen bestuurder etc etc). Niet echt nodig maar wel leuk om mee te spelen.
iets kapot maken is er niet bij; het is de orginele software ! wel opletten dat je goede werkende combinaties programmeert maar wanneer je je beperkt tot de comfort speeltjes zoals hierboven is er niets aan de hand.
Berlingo rijder
Op http://home.hccnet.nl/b.kool/BerlingoconfigBSI.pdf
staat een document met de configuratie opties voor de BSI.
Berlingo rijder