Caroline81 schreef:die zitten er op. schuiven is nu over. maar zo lek als een mandje.
Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat ik het niet kan.
Ze moeten normaal “moeilijk”, cq krap in elkaar schuiven. Maar zeker bij een nieuwe uitlaat zul je de klemmen soms best wel stevig aan moeten lieren om het goed vast te krijgen. Goede klemmen zijn wel een must. Wat je kan doen als ze nog ruim zijn is de klem op meerdere plaatsen zo vast mogelijk zetten zodat je het hele uiteinde dat over een ander buis schuift aanknijpt.
Uitlaten (zeker imitatie) is vaak rommel qua pasvorm. Als ze te stug zijn voor de klemmen dan krijg je ze ook niet lekker passend. Dan moet je eigenlijk meer kracht op de klem zetten dan lekker is. Zijn de klemmenzelf niet te ruim? Ofwel: na het aanlieren zit ie niet op zijn strakst?
Nog ff ploeteren. Gezien de voortvarende manier waarop je je inlaatspruitstuk hebt gewisseld en het doorzettingsvermogen dat je hebt, denk ik dat je je gewoon nog ff goed kwaad moet maken.
nee, de klemmen heb ik zo krap mogelijk genomen. na het aandraaien krijg ik er geen beweging meer in. Maar ik heb wel een steeksleutel gebruikt, dus heel strak krijg ik ‘m natuurlijk niet.
Hier heb ik net een extra klem bij gehaald. Met de originele klem redde ik het niet omdat ik weer met ‘zo’n fixeer probleem zat. Ik heb ‘m overigens geverfd met hammarite, of hoe schrijf je dat, over de roest heen. Tof kleurtje he Begreep later van mijn broer dat het niet zo’n strak plan was omdat het waarschijnlijk toch niet houdt met die hitte.
Zitten de klemmen wel op de goede plaats?
Kan ik er 500 meter mee rijden denken jullie? Want dan rij ik wel naar de garage er mee en laat ik hen de rest doen ofzo.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
HO CAROLINE!
Geen verf op je uitlaat! Kan in de fik vliegen!!
Ook die Nylock moer MOET ERAF! ( moertje dat zichzelf borgt met een nylon ring) Gaat ook zeker smelten!
Uitlaat wordt echt heel erg heet Ik denk zomaar 200 graden na een uurtje rijden…
joris
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ok dat gaat er weer af… er stond hittebestendig op dat potje… en die bout wist ik niet.
Hij start trouwens niet meer nu, startmotor wel maar verder niks.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ontsteking? benzine? zekeringen??
Ik vind wel dat je een doorzetter bent!! petje af!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik hoop dat het komt omdat hij vanaf dinsdag op de bokken heeft gestaan. Maar ja, als je in limburg woont moet je auto toch ook gewoon starten als hij op de helling geparkeerd staat…
Zekeringen blijf ik af, want electronica is aan mij niet besteed. De ontsteking, hoe bedoel je die precies? Hij is kurkdroog, verdelerkap en rotor heb ik pas vernieuwd en verders… bougies en kabels.. waarom zou hij ineens moeilijk gaan doen daarover?
Net startte hij nog wel.
Die klemmen met 2 moeren kun je volgens mij beter vastzetten of niet? Heb je niet een ringsleutel 13 of stevige dopsleutel? DAt heb je wel nodig met deze klemmen.
SJa, of de verf in de fik vliegt betwijfel ik, maar het houdt in elk geval niet.
Startprobleem? Had je toch laatst ook met vochtig weer? Checke eens of je een vonk krijgt.
Stinkt ie naar benzine na het starten?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Met zekeringen bedoel ik dat je er een beetje aan moet rammelen.
Check qua onsteking of ie vonkt. eerst uit de bobinekabel en daarna ede bougies. NIET de kabels met de hand vasthouden!!
Draai er een bougie uit en kijk of die vochtig wordt.( benzine krijgt)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb alles vastgezet weer met een normale moer en ik heb een nieuwe ophangbeugel gehaald voor die geverfde in de plaats. Ik krijg dat kreng niet strak genoeg aangedraaid vandaar de U-beugel. Ik heb nu een dop met een ratel, maar ik kreeg ‘m maar een paar slagen strakker.
Nee hij stinkt niet naar benzine na het starten. Vochtprobleem had ik verholpen door een nieuwe verdelerkap en rotor. Bovendien, waar zie jij vocht? Het is hier al een week droog en de luchtvochtigheid valt heel erg mee.
Verder dat met die bougies enzo snap ik gewoon nog niet.
Ik heb eigenlijk gewoon ff een controle en evt. een sleepje nodig. Er zit niemand van die hulptroepen in de buurt van mij zeker…
Heb wat foto’s gemaakt. maar is moeilijk richten vanaf de onderkant omdat ik er nu hij van de bokken af is maar moeilijk bij kom. Ik heb wat stekkertjes schoongemaakt maar geen verandering. Voor de rest lukt het niet in mijn eentje.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Je hebt toch 1 pk op stal staan, die kan je wel aantrekken.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
soms heeft een matige schuif passing ook een beetje hulp nodig van een likje uitlaatkit op de binnenste pijp. En zoalng ie er niet onderuit lazert kun je er heus wel 500 meter mee rijden!
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Geen verstand van Visa’s, maar wel technisch. Is er in Gouda een treinstation ?
Schijt aan originaliteit.
Ja, ik had gewoon gelijk moeten gaan rijden toen ie liep. Maar nee ik heb de motor uit gezet en eerst die bouten wat vaster gedraaid. En nou loopt ie niet meer.
Ja er is wel een treinstation, maar eer jij er bent vanuit friesland heb ik ‘m wel naar de garage geduwd
Accu leeg ? Lang op het contact laten staan ?
Schijt aan originaliteit.