@ jdt: het hok is er idd slechta an toe. Maar dat gaat helemala goedkomen.
De auto is nu zogoed als compleet gestript en kan bijna de spuitcabine in.
Heb er helaas geen foto’s van, maar ik ga vragen of ze die kunnen maken.
Het laatste waar ik ze over hoorde klagen is dat kleine ruitje in de achterdeur. En ik snap het nog steeds niet. Ze beweren dat het gepuntlast is. Hoe krijg je dat er dan uit?
Maar nu met de kerstadagen voor de deur zijn ze vanaaf om 6 uur gestopt. Na oud en nieuw ga ik zelf weer eens een kijkje nemen. Ik kan niet wachtten tot dat ze klaar is.
Hier nog een foto die ik niet had gepost.
Zo vind ik deze wagen zelfs geweldig!!
Fijne kerstdagen en allen en een goed 2010!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:
Het laatste waar ik ze over hoorde klagen is dat kleine ruitje in de achterdeur. En ik snap het nog steeds niet. Ze beweren dat het gepuntlast is. Hoe krijg je dat er dan uit?
lol prutsers
Die moet je er toch zo uit kunnen pulken?
Verder ben ik heel erg benieuwd naar het eindresultaat, zwarte mk1 16v is echt de bom. Misschien nog wel vetter dan mijn soon to be 16v
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Om het ruitje eruit te halen moet je het volgende doen: de plastic strip onder het ruitje aan de binnenkant moet je eruit schuiven door hem een stukje van de deur af te trekken en naar voren toe te schuiven. Dan kan je het rubber helemaal volblaffen met kruipolie of iets anders wat verschrikkelijk glibberig is. Vervolgens het rubber ertussenuit friemelen, door de kruipolie kan die gewoon tussen het ruitje en de deur door trekken met beleid/gepast geweld. Als het rubber er bijna helemaal uit is kan je het ruitje er zo uit pakken.
Het ruitje erin zetten, dat is pas klus waarbij veel gevloekt moet worden
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hey, handig om te weten, als ik nog eens een BX zie met een leuke radio Dat zo`n ruitje er zo makkelijk uitgaat… Of moet je hiervoor eigenlijk wel het portier openen?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Eerst moet het plastic spijltje eruit zijn, het deurpaneel, het plastic stripje aan de onderkant zit ook binnen. En zelfs als je dat allemaal niet meerekent is het eruit slopen van het rubber aanzienlijk meer werk dan een ruitje intikken
Eveneens ben ik tevens ook.
Update 30-12
Ik mocht vanmorgen even langskomen om te kijken hoever ze al waren. Ik was echt verbaasd. Ze waren al behoorlijk ver. Het interieur zit er zelf alweer voor een deel in. Dit in verband met alle scherpe randen en ellende waarmee genoeg krassen te maken zijn. De binnekant van de auto is ook gespoten. Tenminste wat normaal ook gespoten moet worden natuurlijk.
Daarna hebben ze alles afgeplakt en zijn ze weer verder gegaan. De auto stata nu compleet in de grondverf. De auto schijnt zelfs alweer te kunnen starten. De accu was nog niet bevestigd en aangezien ze alles hebben afgeplakt kon ik het ook niet proberen.
Maar man wat een pracht werk. Ziet er nu al echt super uit. Ik ben zere tevreden met het werk tot nu toe. Ze hebben er dus ook nog gister en vandaag aan gewerkt. Blijft dat ze de auto 16 januari klaar willen hebben.
Ik ben helemaal blij, want dat is natuurlijk nog maar even.
Maar ik wacht het rustig af. Ik heb een aantal foto’s gekregen maar ik zet er maar ff 2 op. Want ik moet zelf zo gaan werken. Vanavond een uitgebreide fotoserie.
Vanavond als ik tijd heb meer foto’s.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Die zijn hard aan het werk!
Gaan ze de auto spuiten met de skirts etc. er op?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dat denk ik wel, heb je de kitnaden ook in kleur
Maar ziet er goed uit! een harde en zwarte mk1
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Hier weer een aantal foto’s.
Alles plaatsen is me toch echt te gortig. Maar een aantal wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.
Zo hiermee moeten jullie het voorlopig doen. Misschien nog 1 keer foto’s vlak voordat de auto klaar is. Ik hou jullie op de hoogte. Ik heb op dit moment zo waar een blij BX hart. Ik zou bijna vergeten dat ik ook LPM enzo nog heb.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Poekoek schreef:Gaan ze de auto spuiten met de skirts etc. er op?
Dat wil je dus liever niet…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 5461
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zooooooooooo, goed bezig!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Citroenbx schreef:Poekoek schreef:Gaan ze de auto spuiten met de skirts etc. er op?
Dat wil je dus liever niet…
Dat dacht ik dus ook, daarom vroeg ik het. Meen eens een Sport of zo gezien te hebben waarbij dat zo was gedaan, dat was minder mooi dan het hoort.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Citroenbx schreef:Poekoek schreef:Gaan ze de auto spuiten met de skirts etc. er op?
Dat wil je dus liever niet…
verklaar je nader?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
De lak wil dan gaan scheuren op de naden.
Verder niets dan lof Willem! Zou haar graag een keer willen meemaken als ze klaar is.