Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het wordt echter wel door Citroën aangeraden om beiden tegelijk te spuiten, als de delen al bevestigd zijn. Of het slim is laat ik in het midden .
De spuiter zal toch wel weten wat hij doet mag ik aannemen?
Misschien wordt de naad alleen afgekit met kit in kleur oid, dan zal er wel niks aan de hand zijn.
Erg mooi project, hier wordt voor een perfecte BX gegaan zie ik alweer.
Ben heel benieuwd naar het resultaat!
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Niet om het een of ander maar waarom laten ze alles zitten? Ik zie o.a. nog een gemonteerde klep (incl gasveren), deuren (ook nog met bedrading ect?), voorspatborden en knippers a.d. voorzijde..
Dat ze nog net de bumpers er niet op laten zitten..
Ik zie ook de deurgrepen aan de binnenzijde nog zitten met een laag primer erover heen, of ga je die ook zwart laten spuiten?
Verder wel leuk dat je het ervoor over hebt om hem over te laten spuiten willem
Jdt schreef:Niet om het een of ander maar waarom laten ze alles zitten? Ik zie o.a. nog een gemonteerde klep (incl gasveren), deuren (ook nog met bedrading ect?), voorspatborden en knippers a.d. voorzijde..
Dat ze nog net de bumpers er niet op laten zitten..
Ik zie ook de deurgrepen aan de binnenzijde nog zitten met een laag primer erover heen, of ga je die ook zwart laten spuiten?
Verder wel leuk dat je het ervoor over hebt om hem over te laten spuiten willem
Lol @ je reactie
Ik heb het je net op msn al uigelegd maar voordat er scheve gezichten zijn moet ik wel uitleggen dat het zijscherm beschadigd was en niet meer de juiste vorm had. Nu werd er dus gekeken met knipperlicht of alles weer goed zat. Die hebben ze vervolgens laten zitten. Maar dat vind ik niet erg.
De bedrading hebben ze idd deels laten zitten. Ik vond dat geen probleem.
Er ik geloof dat de heren inderdaad goed weten wat ze doen. Als ik straks het eindresultaat zie, dan ga ik er ook vanuit dat ik de mooiste mk1 bx zie.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Excuses willem, ik had natuurlijk ook enkel de foto’s maar gezien he
Applaus, ik denk dat jouw project maatgevend is voor iedereen die een BX weer in volle glorie wil laten herstellen. Niks naar de sloop met wat stevige roestplekken, maar gewoon de dame weer als nieuw proberen te maken. De mijne is gelukkig nog in een erg goede conditie voor een 19-jarige, maar ik hoop dat ik ooit als het nodig is, net zo denk als jij. Of degene die mijn GTi overneemt, want ik wil toch eens wel een keertje een 16 klepper hebben.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Ziet er wel goed uit hoor.
Alleen ik ben wel een voorstander om alles te demonteren (voorschermen, deuren, enz) omdat je dan ook eronder kan kijken en alles goed rondom meenemen in kleur. Vaak krijg je anders bij naden en wat moeilijkere hoeken de oude kleur te zien bij goed spieken.
Ik kwam zelf ook een hoop tegen bij het verwijderen van de onderdelen. En onder de skirts is juist het probleem vaak van weggerotte dorpels
Ben wel erg benieuwd naar het eindresulaat. Welke zwarte kleur heb je gebruikt ? Origineel Citroen, van een ander merk, Metallic, parelmoer of gewoon basis ?
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
McDean schreef:Citroenbx schreef:Poekoek schreef:Gaan ze de auto spuiten met de skirts etc. er op?
Dat wil je dus liever niet…
verklaar je nader?
Gais schreef:De lak wil dan gaan scheuren op de naden.
Correct.
Dit in combinatie dat afhankelijk van de spleet de lak wel doorvloeit, of door de spleet gespoten worden, zorgt ervoor dat dit niet de manier is…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
vortex schreef:Ziet er wel goed uit hoor.
Alleen ik ben wel een voorstander om alles te demonteren (voorschermen, deuren, enz) omdat je dan ook eronder kan kijken en alles goed rondom meenemen in kleur. Vaak krijg je anders bij naden en wat moeilijkere hoeken de oude kleur te zien bij goed spieken.
Ik kwam zelf ook een hoop tegen bij het verwijderen van de onderdelen. En onder de skirts is juist het probleem vaak van weggerotte dorpels
Ben wel erg benieuwd naar het eindresulaat. Welke zwarte kleur heb je gebruikt ? Origineel Citroen, van een ander merk, Metallic, parelmoer of gewoon basis ?
Eey kerel
De kleur wordt gewoon weer orgineel citroen. Niets anders dan het orgineel he. Wel denk ik erover om een volledig lederen interieur in te bouwen. Maakt hem wel helemaal af. Ook denk ik erover om de hemel zwart te maken. Denk dat het wel goed staat.
Verder vind ik de manier van spuiten prima. Toen de skirts eraf waren zijn de dorpels goed bekeken en behandeld waar dat nodig was. Ook de zijschermen zijn er vanaf geweest. De auto was op die punten niet eens erg rot of iets dergelijks. Alles eerst monteren en dan de auto in zijn geheel spuiten. Dat lijkt me prima. De auto gaat morgen de spuitcabine in en dinsdag wordt er begonnen met het helemaal afbouwen van de auto. Ik ben erg benieuwd.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leer is toch alleen als GTi interieur geleverd en niet als 16v stoelen?
Misschien wel in de USA, ik heb ooit wel eens een rood leren 16v interieur gezien geloof ik.
Je heb wel gelijk betreft het zwarte dak, jammer dat ze dat bij een GTi (16v) niet standaard zwart gemaakt hebben.
Dat hebben ze bij de CX wel gedaan, dat is wel mooier.
Het zal wel te duur geweest te zijn om de plastic dingen aan het plafond ook in het zwart te laten maken.
Dat probleem heb je dan wel, want alles is grijs…
Zo weer een update met wat foto’s!
De foto’s geven niet eens mooi weer hoe prachtig deze wagen is geworden.
Ik ben hier erg blij om de auto zo te zien. De vorrruit moet er nog in en de auto is alweer deels afgebouwd. Er is wel wat mis gegaan met een lhm leiding. Dus hij lekt nu wel vresleijk LHM. Dara moeten ze nog even nara kijken. Verdre niets dat lof vorr het werk tot nu toe.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ziet er netjes uit hoor
Zijn de raamstijlen van de deuren ook meegespoten?
ERUG MOOI!!!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 11-02-2008
- 2CV 2cv6 Spécial
- 2CV 2 CV 6 Club
zeer mooi uw bx vindt het echt een prachtige auto veel succes er nog mee
Citroen 2cv az ‘61
Citroen 2cv6 special ‘88
Citroen bx 16 trs ‘84