Wel of geen com2000?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 december 2009 06:25 PM
Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 december 2009 11:09 AM
  [ # 1 ]
Arjan Verkade schreef:

Oké, ik ben benieuwd hoe het nu zit.

Houd je er een fotocamera bij? Wink

Ik denk dat de com2000 het veschil maakt. Een Xsara zonder com2000 heeft de toeter op de linker hendel. Een Xsara met com2000 dus in het midden op het stuur. Ook type 2 heeft dat.

Aangezien een C5 ook een com2000 heeft zou het logisch zijn dat het enigsinds hetzelfde is. Al hoewel er in een C5 wel weer een ander stuur zit dan in een Xsara met com2000.

Dus heeft de Xsaar van mij géén com2000? Want ik heb immers de claxon aan de linkerhendel!

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 31 december 2009 11:38 AM
  [ # 2 ]

Klopt, wij hebben een Xsara zonder Com2000 (gelukkig).

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 31 december 2009 11:58 AM
  [ # 3 ]

Ik wil het feestje voor jullie niet bederven haha maar ik heb dan ook geen com2000, maar ik heb ook precies dezelfde klachten gehad als van de com2000 bekent. Bij mij is deze hendel ook vervangen.

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 december 2009 05:57 PM
  [ # 4 ]
Citrophile schreef:

Een Xsara met een COM2000 heeft net een ander stuur met de claxonknop erin, een losse achteruitverwarmingsknop en de radiobediening aan een satelliet. De kap zit hierbij met clipjes vast.
Bij de Xsara`s zonder can bus (COM2000), zit de claxonkop nog aan het uiteinde van de linkerhendel, de achteruitverwarming aan het uiteinde van de rechterhendel en de radiobediening aan de zijkanten van het stuurwiel zelf. De kap zit met 2 torxjes vast Wink.

Sorry Daan even oftopic..


Nu weet ik het helemaal niet meer… Op de linkerhendel heb ik de claxonkop en ik heb een losse achteruitverwarmingsknop in de middenconsole. Heb ik nu wel of niet een com2000?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 december 2009 06:38 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij heb jij geen com2000, dat had ik in mijn vorige Xsara ook niet Wink
Die had ook 160.000 km gereden en was de hendel nog niet vervangen.

Ik had even in je album gekeken, maar het lijkt erop dat je nog die dunnere hendels heb. En je ook de toeter op het uiteinde van de hendel heb, niet op het stuur.

Een com2000 heeft die dikkere hendels.

In mijn huidige Xsara is de com2000 door de vorige eigenaar ook al vervangen.
Ik heb het idee dat veel origineel geplaatste com2000 modules in de Xsara de 100.000 km niet halen…

Je kan er vanuit gaan dat als je een boardcomputer en/of cruise control heb dat je een com2000 heb, deze wordt hierdoor namelijk bediend.
Bij een type 2 Xsara zonder deze 2 opties werd er denk ik op de module bespaard en een goedkopere versie geplaatst.

Overigens zit de achterruitverwarmingsknop bij een type 2 volgens mij wel altijd in het dash (onderin), dat had ik bij mij vorige ook.
Een type 1 Xsara (altijd zonder com2000 volgens mij) heeft de achterruit verwarming weer op de hendel zitten. Net zoals de raambediening op een andere plek zit.

Mijn voorlopige conclusie is:
Cruise control en/of boardcomputer = com2000
com2000 = toeter op het stuur.

Overigens is dat stuur ook dikker Wink

Wellicht dat de latere type 2’s en 3 wel standaard een com200 hadden. Maar in 2001 zeker nog niet.

Of zijn er mensen die er anders over denken? Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 december 2009 07:15 PM
  [ # 6 ]
Arjan Verkade schreef:

Een type 2 Xsara (altijd zonder com2000 volgens mij) heeft de achterruit verwarming weer op de hendel zitten. Net zoals de raambediening op een andere plek zit.

Mijn voorlopige conclusie is:
Cruise control en/of boardcomputer = com2000
com2000 = toeter op het stuur.

Overigens is dat stuur ook dikker Wink

Wellicht dat de latere type 2’s en 3 wel standaard een com200 hadden. Maar in 2001 zeker nog niet.

Of zijn er mensen die er anders over denken? Wink

Ik denk dat je type 1 bedoelt daarmee Arjan?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 december 2009 07:20 PM
  [ # 7 ]

Ja, je ben nog helemaal wakker!

Denk je nu zelf of je wel of geen com2000 heb? Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 december 2009 07:22 PM
  [ # 8 ]

Ik heb géén com2000 gooi ..

Helemaal wakker, je bedoelt nuchter hahaha!

Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 december 2009 07:24 PM
  [ # 9 ]

Zo te zien ben je er blij mee geen 1 te hebben Wink
Tja, als ze stuk zijn zijn het helaas dure dingen…

Maar ja de extra functies maken de Xsara wel af vind ik Wink

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 31 december 2009 07:25 PM
  [ # 10 ]

Nog wel, zometeen niet meer. Goed uiteinde!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 31 december 2009 09:01 PM
  [ # 11 ]

Van de achterruitverwarmingsknop bij de 1e serie2 heb ik me idd vergist Wink, dat is bij alle serie2 en3 in het middenconsole als losse knop.

De COM2000 versies zijn zoals Arjan al heeft verteld vooral te herkennen aan de dikke stengels en het dikkere stuur. Wellicht dat ook de sleutels met vergrendeling incl achterklep-ontgrendeling er anders uit zien tussen een versie met en zonder COM2000.

Automatische verlichting is ook weer zo`n can-bus onderdeel op de plek waar vroeger de claxon zat Wink. Verder is me opgevallen dat de groene verlichting van het instrumentarium met COM2000 mooier is dan zonder COM2000.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 januari 2010 11:14 AM
  [ # 12 ]

De sleutel van mijn vorige Xsara (zonder com2000) is hetzelfde als die ik nu heb.
Het zijn beide die dikke klapsleutels.

Het enige verschil is wel dat de open en sluit knop omgedraaid zitten Confused
Geen idee waarom.
De Xsara van mijn ouders met com2000 heeft wel dezelfde sleutel als met huidige Xsara.

Een ander verschil is nog wel dat bij de vorige Xsara bij het gebruik van de achterklep alleen de achterklep open ging. Bij deze (en van mijn ouders) gaat bij het openen van de achterklep de hele auto open. Eigenlijk wel veiliger, stel dat je de sleutel in de kofferbak legt en je doet de klep dicht dan kan je er niet meer bij, want dan zit die direct weer dicht.

Een type 1 Xsara heeft wel weer een andere sleutel, en natuurlijk geen elektronische knop op de achterklep.

Ik vermoed dat dit allemaal meer met de BSI te maken heeft dan met de com2000 Wink
Misschien kan je de software van de BSI ook wel updaten, en dat mijn vorige Xsara een oude versie had?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook