Jampotje op motor -> motor starten = motor trillen -> jampotje op de grond.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Jampotje op motor -> motor starten = motor trillen -> jampotje op de grond.
Als ie stabiel staat met een beetje ducktape desnoods…
Hij pompt niks op. Ik heb 10 liter benzine erbij gehaald. Ik heb nu ruim 20 liter er in zitten. Ik heb een beetje met ‘m staan schudden. Werkte bij mijn blauwe maandag zip ook altijd
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Caroline81 schreef:Hij pompt niks op.
Gooi er eens 5 liter bij…
zie edit.
Accu begint nu wat af te taaien trouwens. Heeft het nog zin om door te starten want dan hang ik ‘m aan de ford. En anders… weet ik het gewoon niet meer. Ik ben voor bij mijn kunnen zeg maar…
Stel dat ik onderin iets beschadigd heb. Een slangetje achter het hitteschild in de verdrukking ofzo. Dan had ik dat toch wel gemerkt zeker. Zoveel kracht heb ik namelijk niet en die bouten zijn precies pas.
Caroline81 schreef:zie edit.
Accu begint nu wat af te taaien trouwens. Heeft het nog zin om door te starten want dan hang ik ‘m aan de ford. En anders… weet ik het gewoon niet meer. Ik ben voor bij mijn kunnen zeg maar…
Stel dat ik onderin iets beschadigd heb. Een slangetje achter het hitteschild in de verdrukking ofzo. Dan had ik dat toch wel gemerkt zeker. Zoveel kracht heb ik namelijk niet en die bouten zijn precies pas.
Als ie niks opppommpt (mooi dat dat nu goed getest is) dan is of je benzinefilter lek (die zat er immes tussen OF je benzinepomp is kaduuk.
Ik zag je benzinefilter zitten op 1 van de foto;s.. Het is gewoon een kwestie van die slang die naar de benzinepomp gaat terug volgen naar onderen en dan kom je hem vanzelf tegen.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gooi eens wat benzine in de slang van carburateur richting pomp? Misschien moet je de pomp een handje helpen. Oudere pompen hebben moeite met lucht pompen namelijk.
*gaat weer benzine halen*
Misschien kan jij ondertussen een utgebreidere uitleg geven van hoe? Ik heb injectiespuiten, is dat wat? Want gooien in een slang ben ik niet zo handig in :p heb bij olie al een trechter nodig
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Caroline81 schreef:*gaat weer benzine halen*
Misschien kan jij ondertussen een utgebreidere uitleg geven van hoe? Ik heb injectiespuiten, is dat wat?
Perfect!
ah misschien ben ik toch slimmer dan ik dacht
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik vind het allemaal heel netjes, dat je alles zelf doet .
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Bij de sterretjes heb ik er benzine ingespoten. Had eerst voor de filter gedaan maar daar kreeg ik haast niks in. Dus heb ik het ook maar na het filter gedaan…
Maar zoals je begrijpt geen enthousiaste reakties bij visa
In dit soort gevallen gooi ik altijd een beetje benzine in de carburateur, en start de auto dan… Als hij dan aanslaat direct gas geven, en hopen dat de benzine pomp het overneemt.
Klinkt misschien eng, maar ik doe het al jaren,(gsa, 2cv, visa en bx) en het is nog nooit fout gegaan.
Gewoon de luchtfilter slang van de carb af, klein beetje benzine (¼ koffiekopje) er in, slang er op en starten..
De luchtfilter slang van een visa is dat plastic ding waar de lucht door heen gaat.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
dat klinkt inderdaad eng…
Toen mijn vader thuis kwam hebben we ‘m aangesleept en na paar minuten door pruttelen op 3 pitten en verschikkelijk veel rook ging ie braaf aan het werk. Morgen maar weer ff kijken naar de uitlaat want die is hartstikke lek op de aansluitingen.