Hoi allemaal,
gisteren is een bougie uit m’n xantia 2.0 16V geknald,
en die heeft ook de bobinerail een klap gegeven, 1 bougie dop was kapot en dit heb ik zo goed als kan gerepareerd.
Ik heb nu ook het bougiegat gerepareerd met een draadbus en een nieuwe bougie geplaatst,
maar hij loopt op 3 pitten. Kan het zijn dat de bobinerail stuk gaat als je er mee rijdt terwijl 1 bougie niet aangesloten is?
Ik ben namelijk +/- 5 km op 3 pitten naar huis gereden.
Een nieuwe bobinerail is kostbaar, dus als iemand hier ervaring mee heeft graag advies!
PS: Voor de mensen die last hebben van een onregelmatig stationair toerental: mijn bougie zat zo te zien al heel lang los en dit verklaard waarom hij stationair onregelmatig liep. Dus voordat je stappenmotoren gaat vervangen: draai je bougies eens aan!
Edwin.
Hoi allemaal,
ik heb een andere bobinerail erin gezet van een kennis,
en nu doet ie het prima.
Blijkbaar moet je niet rijden als er een bougie niet aangesloten is,
dan gaat ie dus stuk..
Edwin.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goede tip, maar weet je zeker dat je bougie zelf de rail niet heeft beschadigd?
Citroen!
Hoi,
ik heb de bobine circuits naar de bougies doorgemeten,
die zijn goed, en hebben geen schade ondervonden. Blijkbaar is òf de primaire spoel of de electronica doorgeslagen. Dit lijkt mij het gevolg van rijden zonder bougie.
Edwin.