Ik word helemaal saggo van die natte voorruiten aan de binnenkant! hij is nagekeken,was het sonsje achter het mistlicht nat en de achterbak.(2 weken geleden)
Dat is verholpen en vanmiddag waren de ruiten beslagen,toen ik net naar huis reed na het werk,was de binnenkant van alle ruiten nat!! Heeft iemand tips?is dit een bekend verschijnsel van de C1?
Het is op het moment ook heel moeilijk weer qua beslaande ruiten.
Maar je bekleding is nergens meer nat?
Binnenluchtcirculatie staat niet aan?
Anders moet je het gewoon kunnen redden met verwarming maximaal, op de ruiten, ventilatie maximaal.
Ik heb deze C1 pas sinds april hij is van 2007,maar in de zomer heb je daar geen last van.
Ik heb airco dus zet de verwarming op zijn hardst (heen weg werk,15 minuten) om de boel te laten drogen ,met airco ook aan.
Bekleding is allemaal droog,achterin ook, vloer ook.
2 weken geleden leek het goed te gaan,maar vandaag dus weer mis!
Ik heb al keukenrol in de auto liggen om de boel droog te maken voor ik wegrij,net zat er zelfs licht ijs aan de binnenkant!!
De ventilatierondjes aan de zijkant ziten dicht,heb blazer vollop op de voorrruit staan.
Denk eraan dat de airco met dit weer niets doet! Die zal niet inkomen door de vorstbeveiliging.
Ik merk met dit weer dat mijn auto (C5) er ook flink moeite mee heeft.
EW schreef:Denk eraan dat de airco met dit weer niets doet! Die zal niet inkomen door de vorstbeveiliging.
Ik merk met dit weer dat mijn auto (C5) er ook flink moeite mee heeft.
Vorstbeveiliging???
Maar natte licht bevroren ruiten aan de binnenkant is niet normaal! waasje oke
Eens. Waas hoort, nat niet hoewel veel waas natuurlijk ook gewoon nat wordt.
En vorstbeveiliging: onder de 4 graden komt je airco niet meer in om te voorkomen dat er ijs in je verdamper vormt.
Ow oke dat wist ik niet.
Maar ik vind dit heel erg,ben het ook niet gewend (zo erg) zelfs mijn vorige punto van 7,5 jaar had dit nooit.
Maar goed er zit niks anders op,bedankt voor de info
probeer eens al je ruiten hééél goed te kuisen, dat zou al een pak moeten schelen
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het zou mij ook niets verbazen als er door de lekkage nog vocht in de auto zit.
Er zit hier en daar ook wel wat isolatiematriaal, dat zuigt zich vol.
Met dit weer buiten is dat er met ritjes van 15 min helaas niet zomaar uit.
Misschien eens de auto warm rijden en dan gewoon een tijdje laten draaien met de verwarming en blower voluit en de airco aan (werkt dus alleen vanaf 4 graden…).
Als het droog is buiten de ramen op een kiertje laten staan, zodat het vocht er direct uit kan. (zet hem met de reserve sleutel op slot )
Ik zou niet zo lang met de verwarming aan gaan rijden, dan wordt het dnek ik te heet om nog veilig rond te kunnen rijden…
Zo heb ik het pas ook met mijn CX gedaan, alles is nu een stuk droger.
Overigens helpen deze vochtvreters ook http://www.pingi.eu/page/pingip1_nl.html
Te koop bij o.a. de Karwei.
stalsie schreef:probeer eens al je ruiten hééél goed te kuisen, dat zou al een pak moeten schelen
Heb ik al gedaan,vanmiddag 12 uur was alles droog en toen ik net naar huis reed ook(beetje waas achterin nog,maar had natte jas!!)
Arjan Verkade schreef:Het zou mij ook niets verbazen als er door de lekkage nog vocht in de auto zit.
Er zit hier en daar ook wel wat isolatiematriaal, dat zuigt zich vol.Met dit weer buiten is dat er met ritjes van 15 min helaas niet zomaar uit.
Misschien eens de auto warm rijden en dan gewoon een tijdje laten draaien met de verwarming en blower voluit en de airco aan (werkt dus alleen vanaf 4 graden…).
Als het droog is buiten de ramen op een kiertje laten staan, zodat het vocht er direct uit kan. (zet hem met de reserve sleutel op slot )
Ik zou niet zo lang met de verwarming aan gaan rijden, dan wordt het dnek ik te heet om nog veilig rond te kunnen rijden…
Zo heb ik het pas ook met mijn CX gedaan, alles is nu een stuk droger.
Overigens helpen deze vochtvreters ook http://www.pingi.eu/page/pingip1_nl.html
Te koop bij o.a. de Karwei.
Ja dat zei mijn man ook al dat het vocht er nog in zit en niet zo snel weg kan zo.
Ik heb inderdaad n vuurrode kop als ik thuis kom (warmte) maar dat moet dan maar ff.
Vochtvreter was ik ook al op gekomen,sok met kattenzand ligt alklaar,thanx
Doffe ellende,zou hem zo wel in willen ruilen hoe blij ik er ook mee ben,donderdag gaat mijn zoon ermee weg 14.00 schoon en droog.Vandaag weer weg 20.30 alles schoon,maar toen hij 24.00 terug naar huis ging zat er ijs aan de binnenkant!Ik snap er helemaal niks meer van.
Ik werk bijna elke avond tot 23 uur of 01 uur en dan is het niet leuk als alle collega’s al weg zijn van het parkeer terrein.
Ik ben zo blij met de C1 maar dit is heel erg,moet maar weer nagekeken worden of er meer lekkage’s zijn.
Welke regio zit je? Misschien dat iemand een keer met je kan meekijken of meezoeken naar de nattigheid.
Is het spul bij je achterlicht ook verholpen? Ik had bij mijn Xantia destijd één van de kabels van de verlichting tussen het rubber zitten waardoor de kofferbak volliep bij regen en smeltwater (bij mij gelukkig nog garantiewerk).
Het lijkt er namelijk toch op dat je ergens in de auto een zwembadje hebt. Sluiten alle deuren en ramen goed? (geen fluitende ramen of deuren bij wat hogere snelheden)
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Heb je de auto al een keer langer laten lopen met de ramen op een klein kiertje?
Ik heb het gister ook weer bij de CX gedaan, het verschil voor en erna is echt heel groot.
Ik denk dat die vochtvreters ook beter helpen als kattenspul. Ze zijn ook gewoon herbruikbaar.
Bij mij is de auto weer grotendeels droog, maar ik voel dat er nog wel wat vocht in bepaalde isolatiematten zit, dit zal ook nog wel even zo blijven.
Als het raam beslaat tijdens het rijden ook even het ramen ongeveer 2 cm open zetten, dan is het ook veel sneller weg dan met een dicht auto!
onze c1 staat buiten en heb hier nog nooit last van gehad…
anders moet je eens op http://www.citybugclub.nl kijken of dat probleem daar niet eens voorbij gekomen is..
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er is al een lekkage geweest, jouw C1 heeft dat waarschijnlijk niet