Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Hallo mede-forummers,
Weer een klusje te doen aan mijn bx, eerder dan eigenlijk de bedoeling was. Het contactslot heeft het begeven, inmiddels uitgebouwd en kan dus op zoek gaan naar een vervangend exemplaar (8 draads). Tot mijn schrik schoot er ergens een stekker in het stuurkolom los en de draden knapten gelijk door midden. Het is een bruine/zwarte stekker met een x aantal gekleurder draden, o.a. voor de ruitenwissers geloof ik. Zal proberen om vandaag er een fotootje van te maken. Als iemand enig idee heeft waar deze stekker voor dient, de plaats hiervan en hoe de draden weer aangesloten moeten worden, zou ik heel erg blij zijn. Wil toch graag deze week de bx weer rijdend hebben!
Alvast bedankt!
UPDATE: FOTO’S
==============
Kan iemand van jullie mij vertellen welk kabeltje waar in moet? Het is de stekker die verbonden zit aan de ruitenwisser hendel.
René
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Als het mechaniek van het contactslot nog goed is, zou ik deze overzetten op de “nieuwe” (zodoende houd je 1 sleutel voor je sloten en contactslot)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ik heb nog een slotset liggen misschien iets voor je?
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
McDean schreef:Als het mechaniek van het contactslot nog goed is, zou ik deze overzetten op de “nieuwe” (zodoende houd je 1 sleutel voor je sloten en contactslot)
Dat is het probleem, het binnenwerk van de contactslot is defect, kan het slot nog op contactstand zetten en verder komt hij niet meer helaas.
Citroen C4
03-TN-GB
Dat wordt in het schema kijken welke draad waar moet
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Autofan schreef:Dat wordt in het schema kijken welke draad waar moet
Hmja, is een optie, maar waar vind ik een duidelijk schema van de stekker en de draden?
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als je even geduld hebt, haal ik het uit de Haynes voor je. Maar ik moet ook even zoeken, dus dat wordt morgen dan. Heb vanavond visite
Contactslot heb ik iig nog wel voor je liggen…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Hilko16TZI schreef:Als je even geduld hebt, haal ik het uit de Haynes voor je. Maar ik moet ook even zoeken, dus dat wordt morgen dan. Heb vanavond visite
Als je dat zou willen doen zou ik je erg dankbaar zijn!
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Wat waarschijnlijk het makkelijkste is: er zit een gele 6-polige stekker in het zekeringenbord. Alle draden van de ruitenwisserschakelaar gaan daar naartoe.
Aansluiting is dan als volgt:
Gele stekker - > Bruine stekker:
1 - > 3
2 - > 2 & 6
3 - > 7
4 - > 4
5 - > 5
6 - > 1
Dus even de gele stekker lostrekken (zit op rij 4) en gaan meten met een weerstandsmeter.
BAM!
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ah bedankt, dat scheelt me weer schema’s uitpluizen
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Tot dusver bedankt voor alle reactie’s en de schema’s voor het aansluiten van! erg blij mee!
Ga morgen (als het weer het toe laat want sta er mee buiten) er mee beginnen. Vreemde, vandaag even de oude contactslot aangesloten, sleutel erin en hij startte, weliswaar naar wat morrelen en drukken met de sleutel. Moet er wel bij vertellen dat ik het slot eergisteren met contactspray heb behandeld. Ik hou jullie op de hoogte over de vooruitgang. Hopelijk binnenkort weer op de weg met de bx! (rij nu even tijdelijk Ford Ka, van moeders). Rijd niet verkeerd, maar zit toch liever in een echte auto
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Alleen een contactslot en wat kabeltjes, dat werkt wel weer na een half uurtje .
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Vandaag maar eens bezig met de los geschoten stekker/draden. Het sneeuwt toch behoorlijk en is een mooi klusje om vandaag even rustig te doen. Sta buiten met de bx. Wat betreft het contactslot, dat laat helaas nog even een poosje op zich wachten wegens wat financiele tegenslagen. Zou er geen optie zijn om tijdelijk een tuimelschakelaar en een druk(veer)schakelaar in te bouwen om de auto te starten of kom ik dan te zitten met de ecu…..?
Citroen C4
03-TN-GB
Ik heb een (monostabiele) drukknop die de starter rechtstreeks aandrijft (al dan niet met tussenkomst van de startrelais…)
Werkt allemaal goed en wel maar om door de keuring te raken moest ik toch een werkend contactslot hebben. Is dus wel een (tijdelijke) oplossing.
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
BunnY schreef:Ik heb een (monostabiele) drukknop die de starter rechtstreeks aandrijft (al dan niet met tussenkomst van de startrelais…)
Werkt allemaal goed en wel maar om door de keuring te raken moest ik toch een werkend contactslot hebben. Is dus wel een (tijdelijke) oplossing.
De bx hoeft pas van de zomer voor de keuring en het zou voor mij een zeer goede tijdelijke oplossing zijn. Kun je mij vertellen waar en hoe je deze hebt aangesloten? Plaats en welke draden je hebt gebruikt?
Citroen C4
03-TN-GB