Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
De Jong, HD pompen lekken ZELDEN tot NOOIT, ik lees nergens iets over een brandstof filter bij de OP door de TS…
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Citroenmonteurtje wil ook alleen maar helpen, en hij werkt bij een dealer, dus hij zal er ook wel het nodige van kennen denk ik.
Wat je zegt over die pomp is mogelijk, maar de oplossing van citroenmonteurtje is zeker ook mogelijk.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Hoe testen ze dan bij de garage?
Je kunt toch tijdens het starten de druk kunnen meten en kijken of je injectoren worden aangestuurd?
Dan moet je toch iets kunnen vinden?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
hallo,
Ik had dit probleem ook bij mijn citroen bx diesel. Mijn schoonvader op leeftijd die bijna een halve eeuw terug zelfstandig een garage heeft uitgebaat heeft vertelde mij dat ik eens een 5 tal liter benzine bij in een volle tank moest doen omdat “de diesel dan niet zo dik wordt bij vriesweer”
Nu weet ik ook wel dat er tegenwoordig in de rafinaderijen aditieven bij de diesel gedaan worden tegen het dik worden, bevriezen of pariferen van de diesel ik was redelijk sceptisch maaaaaaar mijn probleem was opgelost. En 5 litertjes benzine gaan volgens mij geen dichtingen naar de f*cken helpen ;o).
proberen zou ik zo zeggen (kost bijna niks)
groeten Pieter
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
websster schreef:proberen zou ik zo zeggen (kost bijna niks)
Ik zou dat niet zondermeer gaan proberen bij een nieuwerwetse gecomputeriseerde zelfontbrander. Daarbij komt dat de samenstelling van hedendaagse diesel seizoen-afhankelijk is. Ik denk niet dat het nu nog nodig is. (tenzij je oude meuk in de tank hebt zitten)
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Geen benzine bij doen! Kost je je brandstofpomp. Vroeger ging dat prima, afgelopen week nog gedaan bij een vw lt uit 1980. Maar tegenwoordig sloop je de boel en bovendien heeft het pas zin bij zeg -20. Die paar graden vorst mogen geen enkel probleem zijn.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
een goededag
Nou zoals jullie weten start mijn auto niet met zulke vorst , maar ik heb nu wel wat nieuws ontdekt!!!
Omdat ik het beu was, en omdat ik bij de garage pas maandag terecht kan , stapte ik gisteren en vandaag in mijn auto om hem uit te proberen van als ik nou eens probeer te starten wat ik dan wel hoor en niet hoor of wat er gebeurt op het insrumenten paneel?
Als ik de sleutel in het kontakt steek en hem in on zet om te starten ,hoor ik niks en gaat ook het gloeilampje niet branden ,en krijg ik dus mijn auto niet gestart!!!!!
Zowel gisteren als vanochtend heb ik de sleutel tot misschien wel 100 keer , aan uit gezet ,en prompt na zoveel keer kreeg ik een zoemend geluid ,en gloeilamp begon te branden en kon ik hem zonder problemen starten !!!!
Daarna heb ik hem warm gereden en had de rest van de dag geen last meer met het starten !!
Mischien komt dit bekend voor bij iemand van jullie , en of weet iemand nu wel wat specifieker van wat het evt kan zijn ?
grt hennie
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Hennie wat geeft je buiten temperatuur meter voor temp. aan?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
mijn buiten temperatuur gaf eerst min 4 aan en zakte uiteindelijk naar min 2!!!!
grt hennie
een goede avond alle ,
Zoals gezegd heb ik gisteren de auto naar de garage gebracht , om het verder te onderzoeken van bv de dieselpomp , en van wat ie nu wel of niet aanstuurd als het vriest !!
Zoals ik al had vermeld werd de pomp in de tank niet aangestuurd dus , maar zijn ze er ook achter gekomen dat de verstuivers niet aangestuurd werden.
Als ik het goed begrijp word dat aangestuurd door een computer ,bsm genaamd!!
Nu hebben ze die er uit gehaald en 3 uur op de verwarming gelegd ,
Daarna hebben ze hem er weer ingezet ,en promp hij startte in 1 keer !!!!!!!!!!!
nu gaan ze dat mrgn alweer een keer proberen , en hebben we dan hetzelfde resultaat ,dan ligt het dus aan de bsm!!
Het schijnt dat een computer het doet of hij doet niet , dus omdat hij het bij mij als het vriest alleen niet doet kan er iets in de solderingen zijn van het printplaatje of de aanhechtingen zijn niet goed ,maar als het goed is hoor ik dat mrg weer !!!
Dus ik hou jullie op de hoogte,
hennie
een goeiedag alle ,
Ik heb vandaag gehoord dat ze een nieuwe computer (bsm) besteld hebben , omdat ze eerst getracht hadden de oude te maken !
Na het een en het ander opnieuw gesoldeerd te hebben , en nog wat andere printplaatjes te vernieuwen , mocht dat niet baten !!!!
En hebben ze toch maar een nieuwe besteld !!
Vandag of maandag is ie binnen ,en de kosten van heel de operatie is 450 euries!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
effe slikken ,maar als dat de problemen oplost heb ik er dat graag voor over!!
Ik hou jullie op de hoogte
grt hennie
goede mrg alle ,
Ik heb vrijdagavond mijn auto opgehaald bij de garage , en ik kan uw mededelen ,alhoewel ik elke mrg schrik heb om te starten ,dat hij het tot op heden elke mrg goed start !!!
Gelukkig maar , het heeft een tijd en wat geld gekost ,maar gelukkig ben ik van het probleem af!!
Ik wil jullie bedanken voor de reacties en tot horens
grt hennie