je hebt PB!

Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Da’s weer knap knudde.
Ree schreef:Nou, ik reed dus op een weg, af en toe een tegenligger. Veel sneeuw en erg glad. In de verte stond een auto rechts.
Toen ik 30 meter voor de auto was begon ze ineens te rijden, zonder knippertje, maar wel uit een straat van rechts op een gelijkwaardige kruising.
Stond ze vlak voor de kruising te wachten om op te trekken of stond ze in de zijstraat geparkeerd.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ze stond vlak voor de gelijkwaardige kruising, gewoon op de weg, met de intentie om linksaf te slaan. Omdat het volledige landschap wit was kon ik niet zien dat het een gewone kruising was (ipv bv een uitrit), maar ik hield er sowieso geen rekening mee dat ze ging deelnemen aan het verkeer. Ze stond er al zeker een halve minuut want ik reed heel langzaam. Er kwam wel af ten toe een tegenligger (misschien 2?), maar ze had er makkelijk veel eerder tussendoor gekund. Ze durfde gewoon niet eerder.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Teeeering zeg… wat een tikje met 5 wel niet kan uithalen… Doet me pijn om te zien. Hopelijk is ze snel weer de oude!
Way out in the water, see it swimming.

- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Denk dat je hier aan het kortste eind trekt. Maar met een all-risk hoef je i.i.g. niet achter je eigen centen aan. Schadeformulier al ingevuld?
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik denk ook dat ik geen kans maak maar dat is gelukkig deze keer geen issue. Het enige wat haar te verwijten valt, is dat ze geen richting aangaf. Ze stond op een t-splitsing en moest dus links- of rechtsaf. Rechtdoor was geen optie.
Het formulier hebben we nog niet ingevuld, morgen bel ik eerst even op en vul ik alles in. Het sneeuwde hard en mijn dochter zal ook nog eens in de auto. Morgen vul ik het formulier in en stuur ik het naar haar op.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Let wel dat je na invullen van je eigen gedeelte je handtekening nog niet zet, tenzij je haar op d’r donkerblauwe (?) ogen kunt vertrouwen, natuurlijk
Heb je trouwens de gebruikelijke oldtimerpolis zonder terugval no-claim?

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Inderdaad. Oldtimer zonder terugval. No-claim weet ik niet eens
Ik vul in principe alles zelf in, teken en maak een kopie zodat zij alleen nog maar haar handtekening hoeft te zetten. Als ze het ergens niet mee eens is moet ze even bellen. Ik neem toch aan dat ik 100% aansprakelijk ben dus zo’n issue vind ik het niet.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Het ligt er maar aan Ree, waar precies heb je haar geraakt?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Linker voorscherm/velg/bumper
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Pfff… Gaat weer lekker zeg De hoeveelste keer is dit? 3e? In elk geval succes met de afhandeling!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Wat een muts zeg..eerst blijven staan en dan toch maar aan-rijden. Zal een machteloos gevoel zijn geweest, Ree. idd Succes met de afhandeling.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vervelend hoor
En dan had je al moderne banden eronder om zulk soort dingen te voorkomen op TRXen
Gelukkig ben je goed verzekerd.
Hopelijk snel weer netjes op de weg.
Zonde, maar zo te zien blijft het bij een nieuwe bumper, frame uitkloppen onder de bumper, motorkap uitkloppen en dan motorkap spuiten en uitwaaieren op de spatborden. Mijn auto komt binnenkort terug van de plaatwerker en spuiter. Ook schade aan de motorkap, bumper en onder de bumper. Maar ook roestschade aan de onderkant van de linker portier en op de kopse kanten van de voorportieren. Gaat ongeveer E 1.000,- kosten, zonder uitwaaieren overigens.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Dat is goed balen! Maar het lijkt erop dat het financieel goed gaat aflopen gezien de oldtimerverzekering en de taxatie. Zonder eigenwijs te willen zijn zou ik (iedereeen) toch in overweging willen geven in de winter winterbanden te monteren. Het is een keer een extra uitgave maar daarna zijn de kosten niet hoger. En de kans op glijpartijen is met winterbanden nihil. Wij monteren standaard eind november winterbanden (weliswaar onder onze T4) en hebben er de laatste 2 weken enorm veel plezier van: je zit nooit met zweethanden aan het stuur en kan normale snelheden aanhouden. En er nooit een moment dat je niet de weg op wilt. Helaas heeft slechts 10% van de auto’s in Nederland winterbanden dus er blijft natuurlijk altijd een risico dat iemand tegen je aanglijdt. Tenzij het weer heel extreem is: dan ben je ongeveer de enige op de weg en kan je lekker opschieten!