xm vraagjes…
websster
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007

- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Gepost: 03 januari 2010 12:52 AM

hallo,

ff een paar xm vraagjes

  - Wat kan ik verstaan onder de VSX uitvoering bij een XM, Is dit full-option?
  - In welke mate kan je het comfort van de vering vergelijken met een bx? Is dit zachter of harder?

alvast bedankt voor de reacties

groeten Pieter

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 03 januari 2010 01:01 AM
  [ # 1 ]

Full option is een Exclusive met alle niet standaard opties.

De XM heb je met meerdere smaken vering, hydractief en non-hydractief, 4-cilinder en 6-cilinder.
Je zult voor jezelf moeten uitmaken wat je prettiger vindt, dus ga proefrijden…

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 03 januari 2010 12:20 PM
  [ # 2 ]

Poeh, de VSX uitvoering weet ik niet veel van…
Heb alleen maar V6’en in VSX gezien volgens mij,
Dat zijn de kalere V6’en zonder leer, meegespoten bumpers etc.
Exclusive is de dikste uitvoering, en dan heb je als nog optie’s wat het dan tot full options maakt.
Om je vraag te beantwoorden, de VSX is niet de dikste uitvoering.
Weet iemand met welke motoren deze is gecombineerd?

Tja, even aan mn vader gevraagt wat hij dacht over de vering.
Hij rijdt namelijk een BX GTi, en een XM.
Zit zeker verschil in.
Hij dacht toch dat de vering van de BX zachter is, bij die van hem zitter er
trouwens wel 4 nieuwe bollen onder Smile
Maar de XM is ook veel zwaarder, daardoor heeft hij een heel ander veergedrag.
Maar een 2.0 uit 1991 is ook weer anders dan een 3.0 V6 uit 1998…

Precies wat sjaak zegt, ga eens proefrijden!

Groetjes Martijn.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 03 januari 2010 12:27 PM
  [ # 3 ]

Een XM rijdt echt veel beter dan een BX, tuurlijk bij vergelijk indien beide in goede staat zijn. Als je eenmaal XM hebt gereden wil je niet teug naar een BX.

De VSX had je ook als CT Turbo en ik dacht ook als 2.0 16v en natuurlijk 2.1DT.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 03 januari 2010 12:37 PM
  [ # 4 ]

VSX is een beetje te vergelijken met het vroegere Ambiance, standaard mistlampen, hoger niveau bekleding, verwarmde ruitensproeiers. Soms verschilde het nog per modeljaar. Ik geloof dat ABS dan ook standaard was vanaf een bepaald jaar.
Je had dus vanaf de Serie 2 een SX, VSX en Exclusive. Vanaf zomer 1997 viel het doek voor de VSX uitvoeringen en had je alleen nog Standaard (SX+) en Exclusive. Deze standaard versie was ietsje luxueuzer dan de oude SX.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 januari 2010 12:42 PM
  [ # 5 ]

die verwarmde sproeier koppen, scheelt dat nu echt zoveel? Ik heb zo’n ding op zolder staan en eigelijk nooit de moeite gedaan om ‘m erop te zetten.

Ik vraag me dus af hoeveel vorst je moet hebben om er profijt van te hebben want mijn onverwarmde ding heeft afgelopen dagen iig nog geen enkele keer dicht gezeten.

Die koppen zijn dan trouwens toch met de achterruit verwarming geschakeld?

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 03 januari 2010 12:49 PM
  [ # 6 ]

En heel simpel; hoe langer de wielbasis hoe groter het comfort!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 januari 2010 01:11 PM
  [ # 7 ]
Sjaak81 schreef:

VSX is een beetje te vergelijken met het vroegere Ambiance, standaard mistlampen, hoger niveau bekleding, verwarmde ruitensproeiers. Soms verschilde het nog per modeljaar. Ik geloof dat ABS dan ook standaard was vanaf een bepaald jaar.
Je had dus vanaf de Serie 2 een SX, VSX en Exclusive. Vanaf zomer 1997 viel het doek voor de VSX uitvoeringen en had je alleen nog Standaard (SX+) en Exclusive. Deze standaard versie was ietsje luxueuzer dan de oude SX.

In mijn standaard VSX uit modeljaar ‘95 zitten geen mistlampen. Dat was een optie in 1 pakket met elektrische ramen achter.
Wel ABS en verwarmde ruitensproeiers.
Andere extra’s van de VSX t.o.v. de SX:
leeslampjes voor de achterpassagiers,
ventilatieopeningen in de B-stijl t.b.v. de achterpassagiers

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 03 januari 2010 01:27 PM
  [ # 8 ]

Is ook waar ook, in de latere VSX’en zit van die mooie stoffen bekleding!

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook