26 van de 27
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 Volgende > 

Willems BX GTI 16V MK2 (WIT) met pijn in het hart verkocht
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 855

- BX 19 GTI
Gepost: 12 juli 2009 10:10 PM
  [ # 376 ]

Ach ja, je hoort natuurlijk ook alleen de
problemen meestal op een forum he!
Rijden genoeg perfecte BX’en rond! Maar daar hoor
je weinig over! Razz

Mijn Fotosessie’s

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 20 juli 2009 01:07 AM
  [ # 377 ]

Vanmiddag deze dame gezien, en even gereden

heerlijke BX, en superstrak uiterlijk Cool

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 23 juli 2009 12:54 AM
  [ # 378 ]
Daan88 schreef:

Vanmiddag deze dame gezien, en even gereden

heerlijke BX, en superstrak uiterlijk Cool

Ja kerel was lachen dat je even langs kwam. De digit is ook zo slecht nog niet hoor. Jammer van de roest bij de deuren maar verder zag de auto er eigenlijk wel redelijke ok uit. Cool  Je moet hem wel wassen natuurlijk he!! Ook van binnen. Wink

Ik vertelde je ook dat de orginele velgen er weer onder kwamen bij de apk. Maar dat gaat niet door. De huidige banden kwamen toch nog door de apk keuring vandaag. Dus dat doe ik later wel.

De auto was helaas wel afgekeurd. En dat wist ik van te voren al. De uitlaat zit los na het spruitstuk en ik denk dat daarom ook de CO te hoog was. Verder was er alleen maar lof over deze auto. Dat doet me dan toch wel goed. Dus deze auto heeft binnenkort ook weer een verse APK. Wat een heerlijke beesten zijn het toch. Razz

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 23 juli 2009 02:05 AM
  [ # 379 ]

Joh zat de uitlaat los? Laughing  misschien verklaard dit je mm lampje af en toe?

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 23 juli 2009 02:03 PM
  [ # 380 ]

Uitlaat los? Nu ga je dus bij de dealer een nieuwe motor + uitlaat bestellen? Wink

Profiel  

citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 250

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 23 juli 2009 05:49 PM
  [ # 381 ]

Heb net alle paginas gelezen, chapeau voor je uithoudingsvemogen ! Wat een verhaal !

Very Happy Very Happy Very Happy

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 23 juli 2009 10:21 PM
  [ # 382 ]
citrozxdennis schreef:

Heb net alle paginas gelezen, chapeau voor je uithoudingsvemogen ! Wat een verhaal !

Very Happy Very Happy Very Happy

Ja het is een flink verhaal geweest inderdaad. Nu hoop ik er gewoon voorlopig van te kunnen genieten. Binnenkort wel even een kleine onderhoudsbeurt, want dat is al weer 10.000 kilometer geleden. De olie ff verversen en dergelijke.

Btw de garage belde me net. Uitlaat is weer goed en de auto kreeg daarna vervolgens lachend een verse APK. Morgen ga ik hem halen en dan kan die weer naar huis. Laughing

BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Gepost: 23 juli 2009 10:27 PM
  [ # 383 ]

10k voor de olie, en dat noemt zich dan een liefhebber…

( Wink )

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 24 juli 2009 12:03 PM
  [ # 384 ]
Citroenbx schreef:

10k voor de olie, en dat noemt zich dan een liefhebber…

( Wink )

Lol eigenlijk kan het ook niet. Wink
Maja ondanks alle ellende heeft het moterblok gewoon geen drup verbruikt! Dus petje af voor deze heldenwagen.
De kvs is 2000 kilometer geleden nog gedaan, maar die neem dan ik dan meteen maar mee. Smile

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 13 november 2009 11:42 PM
  [ # 385 ]

Een subtiele kick

Vandaag heeft de auto de 300.000 km gepasseerd. Mr. Green
Dat gebeurde allemaal op vrijdag de 13de. Ik denk dat het daarom niet zonder slag of stoot ging.
Vandaag namelijk na de start reageerde die gewoon nauwelijks op het gas. Pruttel, pruttel en hortend stotend en uiteraard zwaar bokkend kwam ik voorruit. Het MM lampje ging hierbij ook branden.

Ik geloof dat het resultaat code 41 was. Het was iig een probleem met de pingelsensor. Nou mijn vraag. Wat is dat is vredesnaam en wat doet het? Na 5 minuten was het probleem trouwens weg. Lapnje ging uit en zonder enig probleem 100 km heen en weer gereden.

Voorlopig omschrijf ik het maar were als karakter ofzo! Hoe dan ook, ik ben nog altijd blij met het beestje!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 14 november 2009 12:45 AM
  [ # 386 ]

Wanneer een motor pingelt, ook wel bekend onder de naam detonatie komt de brandstof al tot een explosie tijdens de compressieslag van de zuiger, te vroeg dus en dat kan catastrofale gevolgen hebben voor je motor.
De MK1 en de Belgische MK2’s mogen om die reden ook niet op RON95 draaien omdat de compressie van die motoren (mits zeer dicht bij de fabriekswaardes) er al voor kan zorgen dat de brandstof zelf tot ontbranding komt, vergelijkbaar met het proces dat zich in een dieselmotor afspeelt (zelfontbranding) maar dan ongecontroleerd en dus boel niet goed niet.
De pingelsensor merkt dat op en het motormanagement zal het ontstekingstijdstip dan iets later zetten. Ook moet onder verschillende omstandigheden het ontstekingstijdstip aangepast worden (later bij hoge belasting, vroeger bij hoge toerentallen) de waardes die de pingelsensor afgeeft aan het motormanagement zorgen ervoor dat er zo dicht mogelijk bij de pingelgrens ontstoken wordt zonder deze daadwerkelijk te bereiken (of hoogstens heel kort) Jouw MK2 mag op RON95 draaien maar je haalt zeker winst uit het gebruik van RON98. Maar ik neem aan dat je dat er sowieso al ingooit.

Verder gefeliciteerd met de kilometerstand!
Dat zijn toch mooie mijlpalen!

Toen had ik de mijne net

345678KM

350000KM

En dan heb ik nog wel ergens een foto van 300.000KM maar die moet ik in mijn vakantiefoto’s gaan zoeken, ik was toen in Hongarije toen ik die grens bereikte.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 08 december 2009 05:28 PM
  [ # 387 ]

Foto’s!!

Alleen met dit weer is er niet tegen in te wassen. Maar als die schoon is, dan is die nog mooier wit dan nu!

Geen roest meer!! Allemaal opgeknapt!

Blijft een supermooi bakkie. De dingen die missen zijn nu ook duidleijk in beeld gebracht. Het zijn kleine dingetjes, maar het is mooi als ze er wel bij zijn. Dus als iemand wat heeft, laat maar horen!

Ik plaats ze in beide topics, want het blijft toch een prachtbak! Jammer dat ik geen eigen loods heb ofzo.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 december 2009 06:43 PM
  [ # 388 ]

Ik vind dit je mooiste 16v, en ik zou bijna die van mij wit gaan rollen Wink. Al horen er dan wel mkii bumpers en spoilers bij.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 15 december 2009 11:59 PM
  [ # 389 ]

Ik vind het ook een hele mooie 16v. Maar het zo gewoon niet langer. cry
Ik zet de auto morgen marktplaats. De auto staat hier te koop voor 2500 euro.
Het blijft met pijn in mijn hart, maar ik moet het gewoon doen. Het is onrealistisch om zoveel auto’s te houden. Deze auto is zeer goed en ik hoop dat ik iemand anders er ook blij mee kan maken net als ik al 3 jaar ben.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 03 januari 2010 07:47 PM
  [ # 390 ]

Ow jee een vlek. Wink

De sneeuw is maximaal groen hier.
Vandaag startte ik de 16v. Uiteraard al na 2 slagen van de startmotor liep ze perfect.
Vervolgens wilde ze enthousiast in de benen komen. Maar dat eindidge vrij snel.

De auto was op rijhoogte toen ik ineens weer het stop lampje zag branden. De straat maximaal groen en alle LHM liep er in rap tempo uit.

Gister nog gereden in de zware sneeuwbui en het ding reed gruwelijk lekker. Nu dus ff niet meer. Morgen even de garage met de autoambulance laten komen. Want LHM vliegt er met een recordsnelheid weer uit. Rolling Eyes

Gelukkig heb ik in bange dagen nog altijd een geweldig rijdende BX tzd turbo. cool smirk  De apk keuring van die auto komt er weer aan, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Wat een heerlijke auto.

Nou eerst maar weer afwachten wat die 16v me gaat kosten.

Profiel  

26 van de 27
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook