1 ritje heb ik er mee gemaakt…. nu staat ie alweer stil! Toen ik gisteravond thuis kwam na mn eerste ritje in mn nieuwe Sport hoorde ik het mooie geluid van een watercal. Das gek dacht ikwant ik heb er geen in mn tuin… toen ik de sporen op de weg zag wist ik genoeg! en blik onder de auto bevestigde mijn bange vermoeden… Een vloeistof stroomde uit de auto. Wat het was kon ik in het donker niet zien, het rook wel een beetje naar koelvloeistof… Vanochtend meteen de auto omhoog en eronder gelegen.. Het is koelvloiestof (radiator is leeg en LHM en olie heb ik nog voldoende) en het lekt, van voor de auto gezien, links achter de motor. Een erg vervelende plek want ik kan niet zien wat het is. Zo op straat krijg je de auto ook niet voldoende de lucht in om er goed onder te kruipen.
Dus HELP!! Wat kan het zijn? En hoe kom ik erbij en krijg ik het gemaakt??
Alvast bedankt!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Oke ik reageer toch even als leek, er zijn vast mensen die het zo weten. Maar je zegt dat het eruit stroomt. Zou het een slang zijn, die los gesloten is ? In dat geval, probeer eens de kvs aan te vullen en dan weer kijken waar hij lekt. Zit overigens de waterpomp niet in die buurt ?
Volgens mij zit op die plek de aansluiting naar de kachel toe, die slang is misschien gescheurd of gewoon in z’n geheel van z’n tuutje afgeschoten.
Slimme opmerking Erik, had ik zelf nog niet aan gedacht…. ops: Boosdoener is ook meteen gelocaliseerd. Er zit een doodlopend rubber slangetje (heel dik ongeveer 2 cm lang) op een koppeling, die is gescheurd want als ik er op duw gaat ie sissen. Wat is dat??
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BXsport1986 schreef:Slimme opmerking Erik, had ik zelf nog niet aan gedacht…. ops: Boosdoener is ook meteen gelocaliseerd. Er zit een doodlopend rubber slangetje (heel dik ongeveer 2 cm lang) op een koppeling, die is gescheurd want als ik er op duw gaat ie sissen. Wat is dat??
Je kunt makkelijk zien of hij los hoor of niet, Slangen die bv voor ontluchting zouden horen zijn schuin afgesneden.
Ijs schreef:BXsport1986 schreef:Slimme opmerking Erik, had ik zelf nog niet aan gedacht…. ops: Boosdoener is ook meteen gelocaliseerd. Er zit een doodlopend rubber slangetje (heel dik ongeveer 2 cm lang) op een koppeling, die is gescheurd want als ik er op duw gaat ie sissen. Wat is dat??
Je kunt makkelijk zien of hij los hoor of niet, Slangen die bv voor ontluchting zouden horen zijn schuin afgesneden.
het KVS systeem is een gesloten systeem. anders loopt ie ook binnen no-time warm. dus losse slangetjes horen niet op het systeem thuis. alleen zou nog wel eens kunnen een slangetje vanaf de radiatotdop, om de kvs netjes aftevoeren. maar goed, das niet van toepassing nu.
ik zou kijken bij je kachelslangen, en op je KVS “verdeelblok” die zit achter op het blok geschroefd. aan de onderkant. (weet niet of jij die hebt). met een looplamp achter het blok kan je alles wel gewoon zien zitten van boven af.
veel succes
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Het zit idd naast de verdeler aan de achterkant.. In Haynes en de vraagbaak is ie te zien als zwart dingetje naast nummer 12 (voor diegene die kunnenmeekijken…pag 83 resp. 84!!) Hum…. verder net te horen gekregen van de garage dat de jongen van wie ik hem kocht dit wist en dat ie misschien beter voor onderdelen is….. Ik denk dat ie binnenkort weer te koop staat!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
niet opgeven! tijd nemen en een oplossing zoeken. als bonk onderdelen verkopen kan altijd nog.
(btw. ik hoef hem toch niet zo nodig meer te hebben )
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:niet opgeven! tijd nemen en een oplossing zoeken. als bonk onderdelen verkopen kan altijd nog.
(btw. ik hoef hem toch niet zo nodig meer te hebben )
Niet bij de pakken neer zitten, als het een witte was geweest, dan had ik hem gekocht van je, zilver heb ik al (16v) komt goed, pas wel op bij dat verdeelblok, ze willen nog wel eens scheuren, ik denk dat je beter even bij de lokale automaterialenboer een stukje slang kan kopen, meet wel ff eerst de diameter op, en vervang het dan, en dan is het weer een probleem minder, je zal er zeker nog meer tegenkomen, maar langzaam aan moet op een gegeven moment toch alles vervangen zijn.
Alles komt goed.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:hel1 schreef:niet opgeven! tijd nemen en een oplossing zoeken. als bonk onderdelen verkopen kan altijd nog.
(btw. ik hoef hem toch niet zo nodig meer te hebben )Niet bij de pakken neer zitten, als het een witte was geweest, dan had ik hem gekocht van je, zilver heb ik al (16v) komt goed, pas wel op bij dat verdeelblok, ze willen nog wel eens scheuren, ik denk dat je beter even bij de lokale automaterialenboer een stukje slang kan kopen, meet wel ff eerst de diameter op, en vervang het dan, en dan is het weer een probleem minder, je zal er zeker nog meer tegenkomen, maar langzaam aan moet op een gegeven moment toch alles vervangen zijn.
Alles komt goed.
Het is geen zilvere he, gris renard is blauw-grijs!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Het gescheurde verdeelhuis heb ik in levende lijve meegemaakt bij de 16V van Alex. Het 16V motorblok was gewisseld en we waren na een paar dagen zo goed als klaar, toen het daar opeens begon te lekken. Bleek het huis wat uit 2 delen bestaat niet goed dicht meer te zijn
Maar als het het rubber afdichtdopje is, dan is het toch niet zo’n probleem? Je kunt er goed bijkomen en het is makkelijk te vervangen.
BXsport1986 schreef:citrofiel!ik? schreef:hel1 schreef:niet opgeven! tijd nemen en een oplossing zoeken. als bonk onderdelen verkopen kan altijd nog.
(btw. ik hoef hem toch niet zo nodig meer te hebben )Niet bij de pakken neer zitten, als het een witte was geweest, dan had ik hem gekocht van je, zilver heb ik al (16v) komt goed, pas wel op bij dat verdeelblok, ze willen nog wel eens scheuren, ik denk dat je beter even bij de lokale automaterialenboer een stukje slang kan kopen, meet wel ff eerst de diameter op, en vervang het dan, en dan is het weer een probleem minder, je zal er zeker nog meer tegenkomen, maar langzaam aan moet op een gegeven moment toch alles vervangen zijn.
Alles komt goed.Leer eerst maar eens lezen idd ops: my bad.
Het is geen zilvere he, gris renard is blauw-grijs!
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Benjamin, lees even de topic waarin je em te koop aanbied
Nou update… (ik nog nooit zon hoop berichten geplaatst en veroorzaakt op één dag, best leuk eigenlijk zon Sport )
WYD komt me volgende week zaterdag waarschijnlijk even helpen. Ik heb inmiddels een nieuw verdeelhuis plus stop op de kop getikt. Komt uit een 1.6 maar moet ook in die van mij passen. Nog een weekje alleen genieten van het uitzicht…. Zullen we er gelijk een minimeeting van maken volgende week? Wie zin heeft komt maar aanwaaien! Stuur maar een PBtje voor mn adres en telefoonnummer… Ik zorg voor bier en fris
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BXsport1986 schreef:Ik zorg voor bier en fris
En fris bier?
SAMBXSPORT schreef:BXsport1986 schreef:Ik zorg voor bier en fris
En fris bier?
Wat jij wil… ik zorg zelfs voor bierig fris als je dat lekker vindt….
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi