linker schuifdeur valt niet in slot
bertdejong
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

- C8 2.2 HDI
Gepost: 03 januari 2010 11:43 PM

C8 uit 2004 met niet elektrische schuifdeur, sluit niet goed. Bij sluiten van de linker schuifdeur moet deze bovenin aangedrukt worden, anders valt deze niet goed in het slot.

Vergelijking met de rechter schuifdeur leert dat de geleider aan de bovenkant van de deur teveel ruimte krijgt in de rails die in de dakhemel zit. Bij rechterdeur zit hier maar heel weinig speling op (2 milimeter, bij linler deur is dat wel een halve centimeter). Hoe kun je dit strakker krijgen.
De rol in de geleider aanpassen, de rails verstellen? Maar hoe?
Lijkt me dat de manier waarop je dit aanpast niet uniek zou moeten zijn voor een C8, het stellen van een schuifdeur op een Berlingo zal wwarschijnlijk op eenzelfde manier moeten gebeuren.

Wie heeft hier ervaring mee om mij een tip te geven dit zelf aan te passen of weet een goed adres in omgeving Rotterdam om dit aan te passen?

Profiel  

bartjee300
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 03 januari 2010 11:54 PM
  [ # 1 ]

ik heb dit ook gehad met mijn berlingo, maar die zijn niet te stellen, als er speling zit op de wieltjes zal deze beugel vervangen moeten worden, mij koste dat €70.
maar als je geluk hebt is het bij jou c5 wel te verstellen.

succes nog

Profiel  

bertdejong
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

- C8 2.2 HDI
Gepost: 04 januari 2010 12:01 AM
  [ # 2 ]

Dank voor de snelle reactie. Het ziet er niet naar uit dat ik er zelf bij kan, leek me inderdaad dat het rubberwieltje vervangen moet worden, of dat de loop van het wieltje in de rails naar achteren bijgesteld moet worden. Voor zo’n bedrag bel ik wel even een dealer en vraag om een prijsopgave.

Profiel  

bartjee300
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 04 januari 2010 12:06 AM
  [ # 3 ]

ja dat lijkt me wel verstandig, ik heb alleen bij een peugeot dealer dit onderdeel besteld, en zelf erin gezet!

dus hoop dat het niet te veel geld gaat kosten voor je!

groeten

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook