1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Wat voor BX Break raden jullie een beginner aan?
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 03 januari 2010 10:23 PM

Hallo daar,
Laatst had ik ergens een topicje gestart over mijn doel om op mijn 18e een BX 19TZi Break te scoren.
Maar waarom vastknijpen aan 1 idee als er zo veel alternatieven zijn!

Ik heb wat gecarbased naar verschillende modellen met ongeveer dezelfde prestaties.
Daarmee kwam ik uit op o.a de
Type 1 19TRS Break.
16 TRI Break.
19 TRI Break.
of zoals voorheen…
de 19 TZi Break.

Allemaal ongeveer hetzelfde aan rappe prestaties.
Maar wie kan mij vertellen welke nu het lekkerste en evt het goedkoopste te rijden is
kwa verbruik enzo… en welke de meest betrouwbare blokken hebben en alles wat wel een slecht is.

Ik ben best in de mood om affentoe ff onder te kap te hangen met mn neus maar ik wil meer op de weg zitten dan onder de kap. (logisch natuurlijk) Ik ben nu met de start van het nieuwe jaar begonnen met sparen voor het roze papiertje en natuurlijk voor de aanschaf. maar ik ben er nog niet uit welke nu echt het beste bij een beginnende Citrofiel past. de BX Break is pas het begin van alle Citroens die op mijn lijst staan om ooit te gaan kopen! de planning van het halen van mijn rijbewijs is augustus / september. de aanschaf van de BX staat gepland voor December 2010/ Januari 2011.
Dus er is nog veel tijd. maar ik wil gewoon uiterst goed voorbereid zijn!

groeten, Vince

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 januari 2010 10:31 PM
  [ # 1 ]

Ik denk een 19 TZI Break, want deze vind je veel makkelijker dan die andere 3. Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 03 januari 2010 10:42 PM
  [ # 2 ]

Hoeveel denk je te gaan rijden?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 14-11-2005

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 03 januari 2010 11:56 PM
  [ # 3 ]

Ik heb zelf een jaar of 5 al een 19tzi break. Het zijn heerlijke wagens, een overvloed aan ruimte mocht je dat nodig hebben, en anders gewoon een ontzettend confortabele reiswagen. Het zijn overigens geen zuinige auto’s. Fabrieksopgave is gemiddeld zo’n 1 op 10,5 als ik het goed heb; Ik kom zelf amper boven de 1:9,5 uit. Verder qua verzekering en belasting vrij gunstig (relatief laag gewicht en kataloguswaarde)

Qua betrouwbaarheid valt of staat het met de staat van onderhoud van zo’n blok. Dat zegt na +/- 20 jaar meer dan hoe ze gebouwd zijn. Verder veschillen de motorblokken niet ontzettend veel van elkaar. De 16TRi heeft nagenoeg het zelfde blok als de 19TZi, alleen minder cylinderinhoud. De 19TRi heeft weer een andere injectie (monopoint in plaats van multipoint) en de TRS blokken hebben een carburateur in plaats van injectie.

Als je meer dan 40 a 50 kilometer per dag gaat rijden is het misschien overigens zelfs interessant om naar een diesel te kijken. Ik rij nu zelf 58 per dag woon/werk, en ga zodadelijk met een XM 2.1 turbodiesel onderaan de streep iets minder betalen.

Groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 04 januari 2010 12:13 AM
  [ # 4 ]

Mocht je een diesel zoeken, ik heb er één staan die te koop is.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 januari 2010 01:32 AM
  [ # 5 ]

Een TZI break moet wel 1 op 11 kunnen lopen (op zen minst) Maar het moet een break zijn? Als het bij een benzine moet blijven dan zou ik het op een 19 TZI break houden Smile

TZI_Break heeft de zijne nu zelfs te koop staan! jaartje netjes in orde maken en klaar!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 04 januari 2010 01:33 AM
  [ # 6 ]

Zo kan je het ook bekijken natuurlijk! Je kan die tijd je normaal onder de kap zou besteden nu alvast gaan inzetten… Wink

Ik heb een oud gti-blok in mijn break gebouwd, die is nét iets rapper als de tzi break vanwege het ontbreken van een kat en een rauw motormanagement (of zeg maar géén management), maar dat rijdt als een speer. Een vriend van mij had ook een tzi break, en dat rijdt echt goed door.

Aangezien mijn motor kapot is, ga ik er waarschijnlijk een 1.6 tri van maken, dus over een (hele) tijd kan ik je daar meer over vertellen hoe dat rijdt Smile.

Profiel  
 
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 04 januari 2010 11:18 AM
  [ # 7 ]

Dank allemaal voor de reacties,

Ja mijn grootste wens zou ook zijn om er alvast een aan te schaffen en achterstallig onderhoud in de vrije tijd in te halen voordat ik er uberhoubt mee mag gaan rijden… Maar helaas hebben wij een simpel rijtjes huis… geen oprit niks. simpelweg geen plaats om hem netjes en droog weg te zetten.
en ik zie mn vader al voor me met zijn reactie op de vraag of ik alvast n auto mag kopen…
Dat wordt de grootste nee die ik ooit gehoord heb van hem…
(Het is nu eenmaal een dealerslaaf met een nepford…) Die wil niks van doe het zelven weten…
en hier gaat ie zeker niet mee akkoord.

De reden dat het echt een break moet zijn is omdat ik met deze auto op vakantie wil. goedkope tripjes met n maat van me. en dan lekker de kofferbak benutten. Ook wil ik nog wel eens heelveel zooi te hebben verslepen waar zelfs mn pa met zn Focus Wagon niet genoeg ruimte voor heeft. een BX Break is nog wel een slag groter dan dat. dus dan kom ik niks meer te kort! Qua uiterlijk vindt ik de berline uitvoering natuurlijk stukken mooier en dan heb je ook meer mogelijkheden qua motoren enzo. maar ik denk dat ik die ruimte hard nodig ga hebben. Maar naar jullie idee is de 19 TZi dus nogsteeds de best rij en vindbare BX break… Okej dan zal ik kijken waar ik die straks kan scoren. maar stel dat ik een van de andere modellen vindt, maakt dat dus niet heelveel verschil in verbruik. ik wil me best een keer uitleven zo nu en dan. daarom ook een van deze rappere jongens en niet een 1400 ofzo. dan kan ik tenminste die blije jochies in hun golf nog het snot voor de ogen wegtrekken als ze weer eens stoer doen Smile

Er komem achteraf sowieso nog wel wat aanpassingen aan prestaties in. maar das allemaal latere bijzaak. Qua uiterlijk moet ze vol pracht en zo origineel mogelijk blijven.

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 04 januari 2010 11:19 AM
  [ # 8 ]

De type 1 natuurlijk!
Maar da’s gewoon omdat die het mooiste zijn.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 04 januari 2010 11:25 AM
  [ # 9 ]

Dat verhaal over dat ouders er niet mee eens zijn komt me erg bekend voor.

Vanuit mijn ervaring draait dat wel bij. Gewoon blijven zeuren en laten merken dat je het echt wilt.

 

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2010 11:25 AM
  [ # 10 ]

Blij ook om te horen dat je nog geen rijbewijs hebt, maar wel alvast droomt van hard rijden en wedstrijdjes op de openbare weg. Twee weken terug heb ik een slipcursus gevolgd en zat ik even in de auto met twee jongens met zo’n instelling. Buiten het feit dat hun respectievelijke ibiza’s natuurlijk veel meer pit hadden dan zo’n suffe mercedes viel er voor deze ‘ervaren chauffeurs’ eigenlijk niets meer te leren. Ze konden al perfect sturen met een handje op de versnellingspook en een handje onderaan het stuur. Alles wat die instructeur in te brengen had was toch maar onzin, al werden ze wel een beetje wit om de neus toen ze achterin mochten bij mijn echtgenote die wel kan rijden. ‘Rijdt ze altijd zo pittig?’ Veel succes jongen en begin voor onze veiligheid misschien toch maar met een BX 1.1 dommage Mr. Green

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 januari 2010 12:16 PM
  [ # 11 ]

Precies wat Graddus zegt. Een 1900 hoeft helemaal niet, veel te rap voor de onbezonnen en onervaren chauffeur. Zie ‘t ook maar te kunnen betalen. Als je nog niet eerder aan auto’s hebt gesleuteld is zo’n GTI blok net iets te, begin gewoon met een 1400 met TU, die zijn rap zat en al ingewikkeld genoeg. Sleutelen aan een BX moet je leren, het duurt toch enige jaren voordat je alles snapt en de boel onder de knie hebt. En zoveel ruimer is een Break nou ook weer niet.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 04 januari 2010 12:22 PM
  [ # 12 ]

De 16TZi vind ik een motor waar je ‘makkelijk’ aan alles bijkan. Ben blij dat ik daarmee begonnen ben.

Maar even serieus: een 1600 is inderdaad snel genoeg in de vlakke landen. Vooral omdat je toch geen snelheidsgevoel hebt.
Als je van plan bent om naar FR te gaan of naar de bergen lijkt een 1900 me toch beter geschikt. Mijn 1600* kon op de hellingen richting Besancon (FR) de 130 niet vasthouden. En om op de kleine weggetjes te kunnen inhalen (vb camions) dan was een 1900 ook wel leuker.

*wel met automaat en LPG…

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 januari 2010 12:23 PM
  [ # 13 ]

Op kleine weggetjes moet je helemaal geen vrachtwagens inhalen!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 januari 2010 12:26 PM
  [ # 14 ]

ik ben het wel met alcyone eens, een break is wel ruimer dan een berline, maar in een berline pak je ook mega veel in! bank plat en je hebt een zee van ruimte!

Wat het 1900 (GTI) betreft, tja aan de ene kant moet ik ze wel gelijk geven, de techniek is een stuk lastiger dan van een 1400 maar het blijft jouw keus!

De snelheid, tja met een 1400 kan je ook wel 170 blazen!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 04 januari 2010 12:27 PM
  [ # 15 ]
Alcyone schreef:

Op kleine weggetjes moet je helemaal geen vrachtwagens inhalen!

Als een camion 20 tot 30km/u trager rijdt dan de maximumsnelheid zie ik niet in waarom niet. Maar dat is een andere discussie Smile

Trouwens: ik heb het ook niet gedaan hoor… Ik bleef er liever achter hangen dan dood te zijn Wink .

Met kleine weggetjes bedoel ik trouwens een weg met een rijstrook per richting en met onderbroken lijn tussenin Wink . Waar het dus toe gestaan is

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook