13 van de 25
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
De GS X3 van DriverD
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 oktober 2009 11:38 PM
  [ # 181 ]

Autogas Hoorn had in 2007 nog een hele zak met die keelstukken, maar in januari 2008 hebben ze de zaak en de voorraad verkocht. Die spullen zijn naar een LPG boer in Noord Holland gegaan. Zoek uit naar wie en je hebt zo’n keelstuk. En daarmee liep ie direct 15 km/h harder én 20% zuiniger!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 november 2009 01:31 PM
  [ # 182 ]

Gisteren het hotspotpijpje met aangegoten aluminium verwarmingsblok geplaatst. Door dat blok lopen koperen pijpjes, die zo goed warm worden en blijven door de uitlaatwarmte. Op de 2 buisjes heb ik slangen aangeloten die via een pomp koelvloeistof door de verdamper pompen:

De GS loopt nu goed op LPG, verdamper bevriest niet meer. Starten en stationair lopen op gas lukt nog niet goed, maar dat is een kwestie van afstellen, denk ik.

Een eventueel groter mengstuk kan later nog geplaatst worden, eerst deze maar eens een kans geven.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 januari 2010 10:42 PM
  [ # 183 ]

Het GS-je loopt nu goed op LPG, start er ook op (ook bij -10’C). Verdamper bevriest niet. Soms moet ik de gas/benzineschakelaar even in neutraal zetten bij starten (LPG-luchtmengsel iets te rijk bij starten dus).
Vandaag met -5’C zo’n 130 km gereden. Kacheltje krijgt het interieur ook gemakkelijk op +25’C. Blijft lachen, zo’n GS.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2010 12:41 PM
  [ # 184 ]

Precies! gisteren in de kou gewoon aanslaan op LPG! vanochtend echter verzoop ze denk ik en de accu is niet goed genoeg meer om door te starten. Meteen effe een nieuwe Exide gekocht van 53 Ah. Eens zien of ook de startmotor nog gereviseerd moet worden…

Kachel is perfect! als ik de helft van de ramen heb gekrabt is de voorruit al ontdooid!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 januari 2010 12:43 PM
  [ # 185 ]

53 Ah? Da’s een flinke!
Dat kleine blowertje aan, en je voorruit plus zijruiten zijn zo schoon inderdaad. Smile

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2010 12:44 PM
  [ # 186 ]

Gisteren op de binnenwegen blower aan, licht aan , beetje sproeien en wissen. Ik denk dat de accu dat al niet fijn vond…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 januari 2010 12:47 PM
  [ # 187 ]

Dynamo en spanningsregelaar wel fris?

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2010 12:50 PM
  [ # 188 ]

Dat gaan we nog checken. Het metertje in het dash staat netjes in het midden dus de laadspanning is goed. Zit een elektronische regelaar op.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 januari 2010 06:22 PM
  [ # 189 ]

De GS is voorgekeurd voor de APK:
1. Aandrijfashoes bakzijde links en rechts kapot.
2. Remleiding linksachter te ver geroest, moet vervangen worden.
3. Wiellager LV vervangen.
4. Accubak lassen.

We hoeven ons weer niet te vervelen voorlopig! Smile

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 januari 2010 09:07 PM
  [ # 190 ]

Vandaag remleiding rechtsachter vervangen (stukje tussen verdeelblkoje bij benzinetank en knietje voor achterwiel). Op het voorkeurrapport stond linksachter, maar ik wist zeker dat de keurmeester rechtsachter had afgekeurd. Wat een pokkewerk zeg. Was blij dat ik in de garage met smeerput kon werken. Gelukkig gingen alle wartels en boutjes goed los.

Ook het leidingfelsapparaat voor het eerst gebruikt. Werkt perfect met die kopernikkellegering leiding. Niet vergeten de niewe wartels te plaatsen voor de 2e fels natuurlijk!

Foto’s van leidingfelsapparaat en nieuw gemaakte leiding:

Citroen!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 januari 2010 09:22 PM
  [ # 191 ]

Mooi hoor, zo’n flair-tool!!!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 januari 2010 09:29 PM
  [ # 192 ]

Ja, dat werkt lekker. Heb een tijdje tegen de aanschaf aangehikt, maar als je veel van die oude hydraulische apparaten hebt, is het wel handig.

Citroen!

Profiel  
 
motomotie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 10 januari 2010 11:28 AM
  [ # 193 ]

Ook het leidingfelsapparaat voor het eerst gebruikt. Werkt perfect met die kopernikkellegering leiding. Niet vergeten de niewe wartels te plaatsen voor de 2e fels natuurlijk!

Mooi tooltje!

En waarom komt die tip zo bekend voor….. Mr. Green

“en als het niet past, dan maken we het pas!”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 januari 2010 02:27 PM
  [ # 194 ]

Je kan de leiding altijd nog iets inkorten als je de nippel(s) vergeten bent. Bij mij ging het -deze keer- in 1 keer goed.

Citroen!

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 10 januari 2010 05:50 PM
  [ # 195 ]

Ik heb vanaf het begin een hoop elende met het apparaat gehad, de zogenaamde C-clip (veertje) valt er steeds uit bij het terugdraaien en verwijderen van de leiding-adapter! Heb van de fabriek al nieuwe clips gehad en zelf een nieuw tapeind…

Ik zie nu een ander type op ebay, heeft iemand daag ervaring mee?

Klik

Profiel  
 
 
13 van de 25
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook