2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Startproblemen 2.1TD AUT (Was: Relais 801)
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 januari 2010 11:22 AM
  [ # 16 ]

Precies hetzelfde gehad met een V6 type II. Pook even heen en weer loste bijna altijd direct het probleem op. In de bak zit een reeks contacten (216). Ik vermoed dat daar wat slijtage is opgetreden. Wat ook kan storen is de stekkerverbinding met de bak. Goed schoonmaken en met een dot vaseline weer erop kan helpen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 03-08-2006

Gepost: 04 januari 2010 11:49 AM
  [ # 17 ]

Kijk daar heb ik wat aan!

Kun je die schakelaar/contacten loshalen van de bak zonder afstelling oid te verstoren?

grt Bas

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 januari 2010 12:05 PM
  [ # 18 ]

Ik zou met die stekker beginnen.
Hoe dat in de bak zit weet ik niet. Je zou kunnen bellen met Autrans in Lunteren, bekwaam volk. Ze hebben bij mij het brein uit een goed schakelende bak overgezet naar een gereviseerde bak met een slecht schakelend brein (hoe kan het zou je zeggen).
De boel is waarschijnlijk bereikbaar door het deksel bovenop de automaat, dus accubak en hydroreservoir eruit. Kost je wel een paar uur.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 januari 2010 01:10 PM
  [ # 19 ]
JanSr schreef:

Precies hetzelfde gehad met een V6 type II. Pook even heen en weer loste bijna altijd direct het probleem op. In de bak zit een reeks contacten (216). Ik vermoed dat daar wat slijtage is opgetreden. Wat ook kan storen is de stekkerverbinding met de bak. Goed schoonmaken en met een dot vaseline weer erop kan helpen.

Hoe ik ook aan de pook ros, dat lijkt niet te helpen. Dus daar zoek ik het (nog) niet. Misschien wel die stekkerverbinding. Waar zit die?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 januari 2010 01:52 PM
  [ # 20 ]

Aan de automaat, achterzijde, in de buurt van de schakelkabel komt een kabeltje naar buiten, even verderop zit daat een stekker aan.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 04 januari 2010 03:45 PM
  [ # 21 ]

Brian, wat je kan proberen, is om even het relais direkt met 12V aan te sturen, je weet dan, of het relai’s zelf goed werkt.
Wat ook wel eens gebeurt, is, dat als je het relai’s meerdere keren in en uit de fitting heb gehaald, dat dan een “stekkertje” uit de fitting is gedrukt, dus even kijken, of ze allemaal nog goed in het voetje zitten.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 januari 2010 04:42 PM
  [ # 22 ]
JanSr schreef:

Aan de automaat, achterzijde, in de buurt van de schakelkabel komt een kabeltje naar buiten, even verderop zit daat een stekker aan.

Bedoel je de stekker die rechtsonder staat op het plaatje?

En hoe kom ik daar het makkelijkst bij? Van onderen of van boven?

Afbeelding Bijlagen
AUTOMATISCHE TRANSMISSIE.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 januari 2010 04:45 PM
  [ # 23 ]
kees05 schreef:

Brian, wat je kan proberen, is om even het relais direkt met 12V aan te sturen, je weet dan, of het relai’s zelf goed werkt.

Heb ik nog niet getest, maar het relais zag er van binnen nog zo goed als nieuw uit, dus ik denk niet meer dat het aan het relais ligt. Voor de zekerheid kan ik het nog wel even testen.

Wat ook wel eens gebeurt, is, dat als je het relai’s meerdere keren in en uit de fitting heb gehaald, dat dan een “stekkertje” uit de fitting is gedrukt, dus even kijken, of ze allemaal nog goed in het voetje zitten.

Die zitten allemaal nog goed.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 04 januari 2010 04:57 PM
  [ # 24 ]

het is in ieder geval zo, dat je auto dan MOET starten, zo niet, dan zit het probleem achter het relai’s en anders inderdaad in de richting van de versnellingsbak.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 januari 2010 05:32 PM
  [ # 25 ]

De auto start ook wel, maar niet meteen. Tenminste niet bij de eerste start ‘s ochtends als het koud is.
Als ik de sleutel omdraai gaan alleen de fannen draaien, maar niet de startmotor. Uiteindelijk gaat opeens de startmotor wel rond, maar de ene keer moet ik de sleutel langer omgedraaid houden dan de andere keer. Na 1 keer gereden hebben is het de rest van de dag geen enkel probleem meer.
Hou kouder hoe erger het is.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 04 januari 2010 05:44 PM
  [ # 26 ]

Oke, dan zou ik het juist op die manier even uit proberen, stel, dat het probleem zich toch voor doet, dan zou ik het in de startmotor zoeken.
het relai’s zorgt er eignlijk alleen maar voor, dat je de auto niet kunt starten als je in “drive” staat. Ik heb dit in het verleden eens op deze manier moeten oplossen, omdat het schakel stangetje van de bak af was gesprongen.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 04 januari 2010 06:10 PM
  [ # 27 ]

Misschien moet je eens ene multimeter VOOR je relais hangen. Misschien heeft je startslot ‘gewoon’ kuren. Vocht erin ofzo. Daarna je relais doormeten, en daarna eens kijken of er prik bij je startmotor komt maar bijv je relais daarop niet goed is.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 04 januari 2010 07:36 PM
  [ # 28 ]

Bovenstaande lijkt me ook verstandig om eerst te doen. Ook kun je een draadje van de accuplus rechtstreeks aan je startmotor hangen. Dan zou hij altijd moeten starten. Wel de bak in P, anders gaat hij rijden!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3249
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 04 januari 2010 09:19 PM
  [ # 29 ]

Ik weet niet of jouw diesel geen BDP-sensor heeft. Het zou zomaar kunnen. Toch?
En zo niet, negeer dan mijn onkunde in deze Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 04 januari 2010 10:01 PM
  [ # 30 ]

Wellicht overbodige vraag , maar eh…, accu nog goed ? Rolling Eyes

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook