3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Wat voor BX Break raden jullie een beginner aan?
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 04 januari 2010 05:20 PM
  [ # 31 ]

Zo’n 19 TZI lijkt me een uitermate fijn apparaat, met die andere uitvoeringen heb ik geen ervaring. Een 16 TRI van het eerste type moet ook haast wel een heerlijke machine zijn, die 105 PK motoren staan als erg lekker bekend.

Mijn vrienden vonden de BX altijd tof, maar vonden ze dat niet interesseerde me dat echt niet hoor haha.

@ Daan: als kerel zou ik mijzelf ook niet snel in een roze AX willen verplaatsen, ik zou die fijn voor Evelien gebruiken en meer niet Wink

Profiel  
 
Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 04 januari 2010 05:22 PM
  [ # 32 ]
BunnY schreef:

Vergeet ook niet, aanschaf is maar een klein deel van de kosten om een auto te hebben.

Klopt helemaal. Daar moet je wel even rekening mee houden.
Ik had van tevoren ook niet gedacht dat ik, nog geen half jaar later, 3 keer de aanschafprijs uit zou geven aan onderhoud! En dan ben ik nog niet klaar ..*zucht*
Maarja, een aantal dingen kun je bij proefrit enz. al bekijken. De mijne had gewoon veel achterstallig onderhoud.
Ik ben benieuwd wat voor BX het uiteindelijk wordt. Succes met zoektocht!

Mijn Citroën BX 15 RE


Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 januari 2010 05:25 PM
  [ # 33 ]
Poekoek schreef:

Zo’n 19 TZI lijkt me een uitermate fijn apparaat, met die andere uitvoeringen heb ik geen ervaring. Een 16 TRI van het eerste type moet ook haast wel een heerlijke machine zijn, die 105 PK motoren staan als erg lekker bekend.

19 TZI berline (monopoint) en de 19 TZI break (multipoint) zijn bijde fijne machientjes! bijde met hun eigen karakter.

Mijn vrienden vonden de BX altijd tof, maar vonden ze dat niet interesseerde me dat echt niet hoor haha.

Poekoek schreef:

@ Daan: als kerel zou ik mijzelf ook niet snel in een roze AX willen verplaatsen, ik zou die fijn voor Evelien gebruiken en meer niet Wink

Ach het went, en ik heb momenteel maar 1 auto in de verzekering dus je moet wat!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 04 januari 2010 05:29 PM
  [ # 34 ]
McDean schreef:

nou ik wordt nog steeds soms wel uitgelachen. (ook met de roze ax)

En net daar tegen is dat kleine hendeltje tussen de 2 voorstoelen wel handig Cool Wink .

(wat de AX natuurlijk niet heeft…).

3 keer de aanschafprijs uit zou geven aan onderhoud! En dan ben ik nog niet klaar ..*zucht*

Exactly my point. En als je door de simplistische opbouw dan een aantal dingen zélf kan doen dan scheelt dat toch wel wat (en geef o zoveel voldoening Smile )

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 04 januari 2010 06:50 PM
  [ # 35 ]
Roadmaster 7 schreef:

Maar wie kan mij vertellen welke nu het lekkerste en evt het goedkoopste te rijden is
kwa verbruik enzo…

Een diesel.

Roadmaster 7 schreef:

en welke de meest betrouwbare blokken hebben

Een diesel.

En een diesel is ook rap genoeg voor een beginnend bestuurder (no offense).

Met een diesel kom je ook makkelijk de berg op, dat hoeft niet met 130. Bovendien klinkt het alsof je wel een aanhanger kunt gebruiken voor je spullen, en dan is een diesel ook veel fijner imho.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 januari 2010 07:00 PM
  [ # 36 ]

Of een 16V op LPG, maar das in een breok natuurlijk niet zomaar te vinden als in, da moejje zelf maken.
Maar of het verstandig is als eerste auto is een tweede natuurlijk Laughing
Je kunt er toch aardig op leeglopen als je (nog) geen sleutelaar bent.

Magoe, das allemaal niet erg hulpzaam voor dit topic, een (turbo) diesel is natuurlijk wel een goedkope en robuuste variant, zeker de turboloze diesel is praktisch onverwoestbaar maar als je beetje pit wilt moet je toch wel voor de turbo variant gaan.
Aan de andere kant… de ZX 1.9D die ik ooit had was an zich wel een heerlijke auto en haast had je er echt niet in, zo ontspannen als ik in die auto continu reed heb ik maar zelden in andere auto’s meegemaakt.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 14-11-2005

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 04 januari 2010 07:58 PM
  [ # 37 ]

Even nog inhakend op de discussie over stoplichtsprintjes e.d. van vorige pagina: Ik heb met de NT-57-PX ook menig sprintje gewonnen hoor, ookal heeft die maar 62pk en en 4-bak. Kwestie van goed schakelen en fijne verhoudingen in die bak. Verder is mijn 19tzi break die nu te koop staat net iets rapper met stoplichtsprintjes dan een standaard 19tzi break, omdat er ooit een ZX volcane versnellingsbak in is gekomen. Die heeft een iets kortere 1 en 2 dan de bak die de break standaard heeft. Iets meer schakelen, maar wel net wat sneller iets meer snelheid.

Verder is ook een berline een ruimtewonder hoor. Nee, je gaat er geen 2 wasmachines in kwijtkunnen, maar als je veel kleinere losse dingen hebt kan je ook in een berline flink stouwen. En ja, een break is nou eenmaal een lastezel, daar gaat meer in dan je zou denken (met gemak 6 grote verhuisdozen weet ik uit ervaring) en een break is ook mooier Smile

Mijn broer heeft op het moment trouwens een 16tri break, welke met z’n 105 pk ook heerlijk is. Net wat lichter ook dan een 19tzi, dus die paar pk minder merk je eigenlijk amper.

Groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  
 
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 04 januari 2010 08:09 PM
  [ # 38 ]

Lekker ontspannen cruisen is soms ook niet weg, maar ik weet dat er toch een heel groot vershil is tussen een HP geveerde citroen en een schroef geveerde.
Een Xsara veert naar mijn idee gewoon bijna niet als ik daarna weer in de CX van Peter stap.
En een ZX zal ongetwijfeld ook lekker rijden maar kan het op tegen het comfort van een BX? de ZX is namelijk naar mijn idee ook niet HP geveerd. maar een Xsara uit hetzelfde tijdperk als de Xantia rijdt als een Xant waarvan de bolletjes leeg zijn… Dat beviel me niet zo…

Een Diesel heb ik ook naar gekeken, maar die zijn vrijwel allemaal een stuk langzamer naar de 100. En het moet sowieso wel een tikkie ruiger zijn dan mn vaders auto. wat het gemiddelde aan kracht en snelheid inhoud vergeleken met een petjesbak. tenzij je mij op een diezel kunt wijzen die net als de TRI met 10 seconden op de 100 zit?

Van diesels weet ik verder ook niks. Maar het is overigens misschien wel handig. Ik schat dat ik zon 150 tot 200 KM per week rij. Is een Diesel dan aan te raden? want een diesel wordt pas goedkoper als je veel rijdt…

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 januari 2010 08:15 PM
  [ # 39 ]

Yep, TRD Turbo. 10,8 seconden. Top van 176. Fabrieksopgave. Valt ook iets aan te kietelen. Zal zo een JijBuis filmpje opzoeken.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 januari 2010 08:19 PM
  [ # 40 ]
Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 04 januari 2010 08:21 PM
  [ # 41 ]

Met zo’n kilometrage per week zou ik inderdaad een Diesel overwegen…
Ik snap overigens niet dat je naar de acceleratie gaat kijken… Dat interesseerde mij totaal niet toen ik een auto kocht. Mij ging het erom dat het een BX was of andere Hydropneumatisch geveerde Citroën. Dat het een GTi is, is gewoon puur toeval want deze kwam op mijn pad en kon ik voor een mooi bedrag kopen. De eerste paar maanden heb ik ook heel rustig gereden en ging pas na de winter lekker doorrijden, toen had ik mijn rijbewijs al ruim een halfjaar. Maar stoplichtsprintjes doe ik zelden, want daar is vrij weinig aan naar mijn idee. Leuk dat je hem eruit trekt, maar bij het volgende stoplicht mag je weer naar hem zwaaien omdat je daar moet wachten…

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 04 januari 2010 08:27 PM
  [ # 42 ]

Wie is er dan triester, degene met het petje, of degene zonder petje?  tongue wink

Wil je nou zuinig rijden of wil je hard rijden? Hard optrekken is nou niet echt zuinig. Je kunt beter zorgen dat je mooi constant kunt doorrijden. En of dat nou tien km/h harder of langzamer is, dat maakt in dit kleine kikkerlandje niet zo heel veel verschil, daar zijn de afstanden gewoon te klein voor.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 04 januari 2010 08:41 PM
  [ # 43 ]

Ik zou een 16v kopen als ik de starter was….

 

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 januari 2010 08:43 PM
  [ # 44 ]

Jij hebt nou ook niet bepaald snelle auto’s. Kom je iets tekort?  tongue wink

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 04 januari 2010 08:47 PM
  [ # 45 ]

Ik ben nu 28, ja ik word oud… 10 jaar mijn rijbewijs en 3 snelheid boetes. Allen voor minder dan 10km/u. Niet dat ik als een bejaarde rijd, maar ik let gewoon goed op. Niet alleen op fliters, maar ook op het overige verkeer. Ben begonnen met een 1.9TZI, ging prima. Daarna een XM V6. Heel af en toe reed ik er hard mee, maar over het algemeen veel rustiger dan de bx of de dieseltjes van de zaak. Wat meer vermogen rijd comfortabeler, en af en toe trek je even lekker door. Nu overgestapt naar een xm td automaat, en wil voor geen goud meer terug.
Het hangt natuurlijk wel van de persoon af maar als ik de verhalen van de TS lees denk ik dat het wel goed komt. Hij denk bewust na, daar gaat het om. Klinkt gek, maar aan de manier van schrijven denk ik te kunnen aflezen dat het best een verantwoordelijke jongen is.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook