Hitteschild gebroken aan bevestigingspunt
Gepost: 02 januari 2010 12:51 PM

Sedert een paar dagen hoorde ik een serieus ratelend - trillend geluid , dus eens onder de kap gekeken en merkte op dat he hitteschild nogal sterk trilde .

Ben dus eens opzoek gegaan en vond al snel de dader , onder de buis dat naar de turbo loopt zag ik dat het bevestigingspunt is afgebroken .

Nu mijn vraag , kan ik deze buis gewoon los halen ? Zo kan ik aan het boutje raken .

Vindt het nogal zonde om dit door de dealer te moeten laten maken , en denk niet dat het echt goed is om zo te blijven doorrijden .

Zijn er mensen met ervaring dit mij kunnen helpen , zou gewoon een ijzeren plaatje onder het boutje vast zetten zo tot op het schild en daar een zelf tappertje erin .

Enkele foto’s :

Afbeelding Bijlagen
DSC03820.jpgDSC03815.jpgDSC03822.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Gepost: 02 januari 2010 08:52 PM
  [ # 1 ]

Niemand ?

Profiel  

Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 623

Gepost: 02 januari 2010 09:55 PM
  [ # 2 ]

Van welk bouwjaar is de Berlingo?

Gezien het een 1.6 HDi is zal hij pas een paar jaar oud zijn. Als de kilometerstand niet exorbitant hoog is moet de dealer dit gewoon voor garantie vervangen. Ook al is de auto uit de garantie. Het is een onderdeel dat niet onderhevig is aan slijtage zoals aandrijfassen, fuseekogels e.d. en moet dus een auto leven mee kunnen.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  

Gepost: 03 januari 2010 10:49 AM
  [ # 3 ]

Berlingo is van maart 2007 , ik heb deze gekocht mei 2008 met 8000 km , auto was van de dealer zelf geweest .

Nu heb ik in totaal 34500 km op de klok staan .

Ik vindt dit ook wel snel stuk , maar dat het onder garantie zal vervangen worden betwijfel ik .

Met onze c3 heb ik afgelopen zomer ook zo iets gehad , deze is ook van bj mei 2007 in de zomer is de diesel tank open gescheurd ook iets dat een auto leven zou moeten mee gaan , auto was 3 maanden uit garantie uiteindelijk is de tank vervangen geweest in garantie , maar heb wel nog een factuur van 400€ kunne betalen aan werkuren .Dit zie ik ook niet zitten .

Zou ik dit eerst zelf kunnen vragen aan citroen ? , mischien dat ik daar wat meer druk kan zetten , maar heb wel geen gegevens van citroen belgie dus als iemand weet tot wie of wat ik mij moet wenden laat het hier maar weten .

Profiel  

Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 januari 2010 05:23 PM
  [ # 4 ]

Met de importeur heb je niets te maken. Je hebt zaken gedaan met de dealer. De dealer moet het maar weer oplossen met de importeur. Tenminste zo is het consumentenrecht in NL en volgens mij is het Europees zo geregeld.

Als de dealer klant onvriendelijk gaat doen dan aangetekende brief enz. enz.

Natuurlijk altijd proberen er eerst samen uit te komen.

Profiel  

Gepost: 03 januari 2010 06:28 PM
  [ # 5 ]

Mijne dealer is altijd vriendelijk , maar met de c3 heeft hij het aangevraagd om in garantie te nemen maar tot op de dag dat hij de herstelling ging gaan uitvoeren had die nog niets van citroen hij nog niets gehoord .
Ook niet toen we deze mochten gaan ophalen , enkel zei hij dan dat hij er wel goed oog in had dat ze dit in garantie gingen nemen , tot een paar weken later de factuur kwam met de werkuren dit wouden op hen nemen .

Dus nu moet ik op voorhand weten wat ik ga moeten betalen , want denk dat de werkuren ook enorm gaan oplopen , anders maak ik het liever zelf .

Profiel  

puggie_205
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161

Gepost: 04 januari 2010 10:53 PM
  [ # 6 ]

is mss een half uurtje werk…

Profiel  

Gepost: 08 januari 2010 10:49 PM
  [ # 7 ]

Vandaag naar de dealer geweest , antwoordt ; geen garantie hij weet al opvoorhand dat citroen dit niet zal toekennen als garantie .
Auto is buiten de garantie periode ( wordt binnen 5 maand 3 jaar ), dus zal ik toch eens een klachtenbrief naar citroen moeten sturen .

Toch eens over na denken naar een ander merk over te stappen , de service vindt ik echt op niets trekken .

Profiel  

Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 januari 2010 11:14 PM
  [ # 8 ]

De dealer geeft garantie en niet de importeur. Met de importeur heb je als consument geen zaken gedaan. Dat de dealer het niet vergoed krijgt van de importeur is zijn probleem. Als de dealer zo omgaat met klachten dan denk ik dat zijn zaak niet lang meer bestaansrecht heeft. Een ander merk is een optie. Maar ieder merk heeft zo zijn problemen. Ik denk dat je naar een andere dealer moet gaan zoeken.

Welke dealer was het als ik vragen mag?

Op de NL televisie was vandaag een heel programma over garantie, ook over verlopen garantie periode.

http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=kceolDsHnHUVGFkBbBN

Profiel  

Gepost: 09 januari 2010 10:55 AM
  [ # 9 ]

Had deze week kontact opgenomen met de klantendienst van citroen , daar hadden ze me gezegd om het met mijn dealer te bespreken .
Mocht ik niet tevreden zijn over het antwoord dan kon ik hen een brief zenden met of zonder een herstelfactuur .

Hoe dan ook heb ik toch maar een afspraak gemaakt om het te laten herstellen , na de herstelling stuur ik een brief met de factuur op .

Van dealer veranderen heb ik trouwens ook al gedaan , bij de vorige was het nog erger .

Profiel  

Gepost: 15 januari 2010 05:19 PM
  [ # 10 ]

Vandaag de berlingo laten herstellen , facttur volgt nog .

Profiel  

C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 22 maart 2010 10:14 PM
  [ # 11 ]

bij mij al voor 2de keer stuk. morgen direct naar garage. garantie is 3 weken verlopen…

juist dezelfde plaats als op u foto’s. mijn eerste keer ook op dezelfde plaats…

klink een leuk jaarlijks probleem te worden :’(

Profiel  

Gepost: 23 maart 2010 06:01 PM
  [ # 12 ]

Ik hoop dat het toch niet jaarlijks vervangen zal moeten worden .

De factuur viel al bij al nog goed mee heb er 70 € voor moeten betalen dus da valt goed mee .

Spijtig dat het ze het stuk niet hebben aangepast ze weten immers dat het veel voorkomend is .

Profiel  

C4coupe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 23 maart 2010 06:52 PM
  [ # 13 ]

pff zwijg stil :s

net ook eens mooi mijn beklag gaan doen bij citroen.

19/07/2009 is het bij mij voor 1ste keer vervangen. Deze keer is het geen garantie omdat ze geen garantie geven op wisselstukken…

Nu ging ze morgen naar hoofdkantoor bellen om verdere uitleg, en ik ga ze ook mailen ook.

hitteschild was 36€ wist ze te vertellen.

ik zei ook. Kunnen ze dat dan niet beter maken dat er toch zoveel wagens last van hebben.

berlingo, C4, peugeot 307…  allemaal zelfde motor met zelfde probleem.

Profiel  

Gepost: 23 maart 2010 07:14 PM
  [ # 14 ]

Ja je kan maar proberen , ik heb het hoofdkantoor gebeld maar kreeg daar te horen dat mijn dealer een garantie aanvraag moest doen .

Maar deze is uiteindelijk door citroen afgekeurd , dus kon het zelf betalen .

Het stuk kost 36 € BTW incl. , en het wer was iets van 31 € dat ik heb betaald dus valt het zeker mee .
Natuurlijk als het jaarlijks vervangen moet worden wordt het een dure grap .

Profiel  

C4coupe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 23 maart 2010 07:20 PM
  [ # 15 ]

Mijn wagen is ingeschreven en gekocht in 02/2008.

19/07/2009 voor 1ste keer vervangen en nu 23/03/2010 weer stuk….

leuke vooruitzichten Sad

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook