4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Wat voor BX Break raden jullie een beginner aan?
tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 14-11-2005

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 04 januari 2010 08:47 PM
  [ # 46 ]

Ach.. ik vind het zo nu en dan wel eens de sport om als een debiel bij een stoplicht op te trekken als er zo’n petje naast je staat in z’n aerodynamisch onverantwoorde golf die wil kijken of hij sneller is.. In mijn geval is hij altijd sneller, aangezien ik m’n auto, mits goed warm gereden, direct van z’n 1 in z’n 4 mik. 50 redt ie net voordat de rode lijntjes op de toerenteller beginnen. Verder zijn 0 tot 100 tijden eigenlijk alleen maar interessant op het circuit. Vaak zit er als je de snelweg op rijdt iemand voor je die denkt dat met 60 invoegen ok is, waardoor je er dus ongeveer een minuut over doet om op de 100 te komen. Dat red je zelfs met een 2cv nog wel Wink

Wat ik veel interessanter vindt is dat een auto met 100 per uur in z’n 5, of desnoods in z’n 4 mocht dat nodig zijn, voldoende pit heeft om even snel ergens voor weg te stuiven als het niet anders kan. Dat red je met een type 1 basis niet, maar daarvoor is een 1600 al meer dan voldoende. Een BX zit met 100 per uur in de hoogste versnelling vaak precies op z’n maximum koppel (16V waarschijnlijk niet, 1400 met 4-bak vermoed ik ook niet) waardoor je op dat moment alleen maar gas hoeft te geven, en je rijdt voor je het weet veel te hard.

Groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 04 januari 2010 08:48 PM
  [ # 47 ]

Nee hoor. Mij hoor je niet klagen.

Maar de topicstarter loopt alleen maar over snelheid te mekkeren. Hij wil snelheid, en ruimte. Dus een 16v voor maximale snelheid. En een trekhaak voor de ruimte. Als hij toch een GTI blok wil kan hij net zo goed voor een 16v blok gaan.

 

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 04 januari 2010 08:51 PM
  [ # 48 ]

een 1.9tzi lijkt me prima, zeker in de break. Snel zat en rijd prima. Ze zuipen wel aardig vind ik, ik persoonlijk zou voor een 1.8td gaan.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 januari 2010 08:52 PM
  [ # 49 ]

Tis de leeftijd… Ik heb een automaat en een turbodiesel ingebouwd in de plaats van m’n GT blok en vijfbak. Dat is vlot genoeg. Als iemand me vraagt hoe hard ie kan dan weet ik ‘t niet eens. Nog nooit geprobeerd. Interesseert me niet. Wel eens een Xantia blok overwogen maar dan maak ik me weer zorgen over de gezondheid van m’n automaat!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 04 januari 2010 08:53 PM
  [ # 50 ]

Wat een gezever in dit topic, laat die jongen lekker een pittige auto willen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 04 januari 2010 08:59 PM
  [ # 51 ]

Alcyone, je lijkt mijn vader wel! Nergens voor nodig die snelheid, je bent er toch niet eerder!
En dat klopt ook, volledig mee eens, en het zal de leeftijd zijn, maar wat is er op een 1.9tzi tegen?
We zijn niet allemaal zoals de buren van Flodder. (eerst een bx daarna een cx.)Het is schorriemorrie!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 januari 2010 09:19 PM
  [ # 52 ]

Ik zou gewoon voor een 19 TZi break gaan.

Echt stoplicht sprinten ga je er niet eens mee winnen…
Iets minder vermogen als een GTi en wat zwaarder.

Maar het lijkt me nog wel genoeg vermogen om ook met een volle kar nog een beetje normaal op snelheid te komen. Zeker voor een onervaring bestuurder kan een te trage auto ook gevaarlijk zijn…

Overigens is snelheid maar net waar je mee meet. Voor de 1 is het snel snel genoeg, voor een ander went het zo en is het normaal.

TZi break lijkt mij een lekker luxe versie van de BX, alleen daar zou ik het al voor doen.
Stoelen zijn standaard ook beter natuurlijk.
Let vooral op roest, want ook de laatste BXen zijn steeds meer aan de beurt… Wink

Profiel  
 
tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 14-11-2005

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 04 januari 2010 10:37 PM
  [ # 53 ]

De stoelen van een TZI zijn pas vanaf modeljaar 1991 beter dan een andere (tri/trs) Daarvoor zijn het gewoon de standaard stoffen zitzakken. Dus vanaf het modeljaar waar de TZi berline z’n 3e zijruitje is verloren, is er een beter interieur voor teruggekomen. Blijven de centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging, elektrische ramen en het elektrische rechter spiegeltje die elke TZI wel heeft.

Groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 januari 2010 10:48 PM
  [ # 54 ]
Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 04 januari 2010 10:50 PM
  [ # 55 ]

Ach, als die knul snel wilt zijn moettie dat vooral doen. Hou er alleen wel rekening mee dat het in Nederland gewoon druk is op de weg en het belangrijkste is dat je daar vrede mee moet hebben (anders ga je lompe dingen doen) Imho is er niks mis met flink gas geven en sturen zolang je maar niemand met je meeneemt als het fout gaat.

1.9TZi break is imho een geweldige auto, mijn pa heeft er een gehad. Niet supersnel maar gewoon een lekkere comfortabele auto met iig nog wat pit erin en vooral heel veel ruimte.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 04 januari 2010 11:36 PM
  [ # 56 ]

Tja, ik ging toch voor de TZD Turbo Break. én lekker pittig, en de meerprijs qua wegenbelasting maak je tov de 19 TZi makkelijk goed met de brandstofkosten. En als je dan op vakantie gaat wordt het helemaal goedkoop?!
En als dan ook nog eens de TZD Turbo Break van Knäckör te koop staat (schitterend ding, super onderhouden)?!
Maar ja, wie ben ik?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 05 januari 2010 12:48 AM
  [ # 57 ]

Ja ik dacht ook aan de auto van Knäckör. Tis ook dat ik zelf voorzien en gelukkig ben.

Je zou die motorruimte moeten zien. Als nieuw!!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 05 januari 2010 01:03 AM
  [ # 58 ]

Mee eens. Maar bedenk wel dat een turbodiesel wel rustig warm gereden moet worden, tenzij je een liefhebber bent van het vervangen van koppakkingen. Niet om te overdrijven, want ik heb er zelf nooit last mee gehad, maar ik rij mijn dame dan ook rustig warm voordat het rechterpedaal in het tapijt wordt gedrukt. Maar als ruime betrouwbare kilometervreter met net dat beetje extra pit voor als het nodig is is een TZD Turbo break onovertroffen.
Een andere optie, mits die te vinden is in een goed onderhouden staat: een 19TZi break met LPG? En anders gewoon een atmosferische diesel. Vergeet niet dat de BX in haar hoogtijdagen überhaupt qua snelheid een topdiesel was, ook zonder turbo.  cool smile

Neem er in elk geval wel eentje van de laatste bouwjaren, die hebben lekker gecoate hydrauliekleidingen en zoals eerder genoemd de kuipstoelen in TZi trim. En die stoelen zijn echt de moeite waard, ik hou het er uren in uit.

Ik zou hoe dan ook ernstig Knäckors break in overweging nemen.

En een type 1 break is uitermate zeldzaam, dus die kun je eigenlijk wel vergeten, tenzij per ongeluk tegen een heel mooi exemplaar aanloopt. Maar onderdelenvoorziening is dan ook wat lastiger voor bepaalde specifieke delen.

Profiel  
 
Roadmaster 7
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008

- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Gepost: 05 januari 2010 11:36 AM
  [ # 59 ]

Het gaat maar vlot met al die reacties.
Nou het is dus in elk geval duidelijk dat de beste oplossing gewoon de 19 TZi of een TZD Turbo break.

Maar vele reageren toch erg negatief over dat hard rijden. Ik stel me natuurlijk ook verkeerd voor, nu denken vele misscien dat ik zelf n petloos petje ben met een goede smaak voor auto’s ofzo haha:P

Het is gewoon dat ik heel erg ben aangestoken door de kracht van Peter z’n CX 25 GTI… Daarin ervaren hoe die van 20 naar 150 knalt in no-time ( met uitstekend schakelwerk van Peter natuurlijk) Dat voelt gewoon geweldig… En ik ga heus niet altijd zo rijden, dit deden we op een rustig boere landweggetje waar je 100% overzicht had. geen bomen niks, alleen wijland.

Ik doe het filmpje er wel ff bij!
http://www.youtube.com/watch?v=gc_h0tdP6d0

Ik ben wel voorzichtig genoeg om dit soort fratsen niet overal op de snelweg uit te halen ofzo… Die boetes zijn het me ook niet waard.

En wat iemand hiervoor ergens zij over dat ik die sprintjes niet win. Dat maakt ook niet uit, want bij de volgende drempel kom ik hem toch wel weer tegen!

Maar het is gewoon fijn te weten dat mijn dame de pit toch in zich heeft zo affentoe.
En misschien is mijn verlangen naar wat pit wel omdat mijn vader rijdt als een oud opatje… een Focus is sportief gebouwd… Affentoe verlang je naar wat lol maar bij mn pa in de auto is dat niet verkrijgbaar… Ach het zal wat.
T komt wel in orde. as ik echt wil scheuren koop ik later wel een GTi 16V ofzo. Eerst inrijden met een mooie multifunctionele break.

———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 05 januari 2010 11:51 AM
  [ # 60 ]

Ik denk dat de meesten hier wel bekend zijn met de geneugten van snelheid, ook wij zijn allemaal jong (geweest). En het is waar, er is niets lekkerders dan het gas vol in te trappen en de heerlijke acceleratie te voelen van een dikke koppelrijke motor. Mij zul je daar niet over horen. Maar je moet niet vergeten dat je als beginnende automobilist te maken hebt met een puntenrijbewijs, en als je dan zoveel power tot je beschikking hebt is de verleiding misschien wel net te groot op het moment dat ergens de hermandad met zo’n mooie flitsmobiel haar zakken aan het bijvullen is.
Overigens is een CX wel een heel andere auto dan een BX. Een CX voelt wat soepeler aan door de betere constructie van de voorwielophanging, en de 25GTi staat vooral bekend om de enorme hoeveelheid koppel die dat blok kan leveren. En koppel is datgene wat je voelt bij optrekken, niet de pk’s. Ik zou zeggen, koop gerust een dik gemotoriseerde BX, en geef af en toe ‘s lekker gas, maar let wel op. Voor je veiligheid en ook voor je roze papiertje, en niet te vergeten je portemonnee. Autorijden is al duur genoeg. Wink

Misschien een leuk idee om je gevoel voor snelheid voor de rest van je leven te verpesten: er rijdt een BX16v rond met een Rotrex-compressor die overigens te koop staat (ideetje?), doet 0-100 in minder dan 6 seconden (en dat is een voorzichtige schatting). En Evert-Jan van Garage van der Laan (sans pareil) uit Abbenes heeft zijn CX25GTi Turbo2 flink getuned, die zal eenzelfde soort sensatie geven qua trekkracht. Rij bij gelegenheid eens een keertje met een van die auto’s mee als dat mag, je leven zal nooit meer hetzelfde zijn.  devil

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook