Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
je mag ook wel een keer achter op de kawa :P
Maar wordt hetzelfde (wat snelheid betreft) gedacht over een Ax 1.4?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Poeh, geen idee, en we raken eigenlijk een beetje off-topic hiermee. Maar een AX 1.4 zou mijn eerste keuze zijn in het geval van lekker bochtige scheurtrajecten over bergweggetjes. Heerlijke gooi-en-smijtkarretjes zijn het.
Er gaat uiteraard niets boven een motorfiets als het om snelheidssensatie gaat. Heb zelf een “84 Kawa GPz900r gehad. Van 0-100 in 4 seconden en een top van boven de 240 km/u. Nu niet zo bijzonder meer, maar in 1984 was dat de top (ik had hem overigens een jaar of 6 geleden, maar het blijft snel). En ik heb ook een keertje met een ZZR1200 vol geaccelereerd. Dat is net alsof je met een straaljager opstijgt, je voelt het bloed gewoon naar achteren trekken in je hoofd. Bizar!!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nu weer ontopic!! Over illegale snelheden en motorfietsen praat je maar in het café!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik snap niet helemaal hoe je een AX qua ruimte met een BX break kan vergelijken…
Een BX berline wordt al te klein gevonden.
Bovendien heb ik nog nergens iets zien staan dat de TS wil besparen op aanschaf of rijkosten.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik doelde op de snelheid van een Ax GT en een Bx GTI, Bx GTI klinkt wellicht sneller en een Ax GT klinkt schattiger maar in werkelijkheid is het net andersom.
Die TZI break die nu te koop staat is anders wel een buitenkansje! een rode 19 TZI break! ff stallen en klaar is kees
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
AX GT mag misschien bij het stoplicht wat sneller weg zijn, maar die verliest het dik met zijn top tegen een BX GTi.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vermoed ook dat de AX het moet afleggen bij een tussensprint.
Mijn Xsara 1.6 16v trek ook sneller naar de 100 dan een BX GTi met kat, maar een BX GTi wint het wel in de tussensprint!
Dat is ook logisch, want GTi heeft 122 pk bij 1000 kg en mijn Xsara 110 pk bij ruim 1100 kg.
De AX kan natuurlijk qua luxe ook totaal niet tegen een BX TZi/GTi op
Welke rode break hebben we het over
Arjan Verkade schreef:Ik snap niet helemaal hoe je een AX qua ruimte met een BX break kan vergelijken…
Even een simpele vergelijking Een AX is klein, weinig ruimte en een BX Break heeft in vergelijking met een AX lekker veel ruimte
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
deze break:
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/203020/
Toch nog even oftopic
ik ben wel benieuwd hoe de Ax GT de tussensprint zou doen tegen een Bx GTI maar nu gaan we te ver oftopic, het was als opmerking bedoelt voor beginners met snelle auto`s. Of ze dat ook zouden denken met een Ax GT
(btw onze Ax GT hielden we maar op bij 180)
Nu weer ontopic
Ik denk dat de bovenstaande Bx Break erg voldoet!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Toch nog een laatste reactie dan, daarna hou ik m’n mond. Uit je ervaring met Peter’s CX 25 GTI T2 maak ik op dat je juist op zoek bent naar koppel, die duw in de rug. En ook dan ben ik gesterkt om te zeggen dat je voor de geblazen diesel (TRD/TZD Turbo) moet gaan!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Toch een kanttekeningetje bij de laatste opmerking: de TZD Turbo heeft weliswaar het meeste koppel (slechts de vuile 16V komt in de buurt), maar die koppel wordt dan wel geleverd tussen pakweg 2000 en 3000 t/min. Een TZi break met 1.9 multipoint-injectie levert ‘maar’ zo’n 150 Nm maximaal (de exacte cijfers weet even niet uit mijn hoofd), maar de koppelkromme is wel erg gunstig. Dat wordt al opgebouwd vanaf zo’n 1500 t/min, waarna kan worden doorgetrokken tot boven de 5000 t/min. Erg soepel dus, en m.i. geen reden om zo’n TZi te laten staan, ook al ben ik zelf wel een dieselfan.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Neem dan iig niet de TRD zonder turbo..
Traaaaaaaag dat dat ding is!!
Gelukkig ook niet voor de snelheid gehaald.
Zal op tijd op staan zaterdag, want moet natuurlijk wel vroeg vertrekken om op tijd op de borrel te zijn.
Lekker cruisen met 110 en van 0 tot 100 in 3 minuten
Ow ja.. En 850 km op 40 euro diesel, nu weet ik weer waarom ik zoveel van dat kreng hou
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
McDean schreef:deze break:
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/203020/
Lijkt me een erg mooie break met wat werk, maar voor een hele nette prijs. En die volle asbak is geen probleem, aangezien Vince en ik ook roken
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Tjerk schreef:McDean schreef:deze break:
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/203020/Lijkt me een erg mooie break met wat werk, maar voor een hele nette prijs. En die volle asbak is geen probleem, aangezien Vince en ik ook roken
voor deze prijs, kan je hem wel kopen inderdaad, en in de oltimer verzekering op je vaders naam voor de deur hebben staan, kan je hem af en toe uitlenen aan je pa. Of je zet hem ergens in de stalling. Voordeel hiervan is dan je een jaar de tijd hebt om hem picobelle in orde te maken voor weinig geld
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Dat is het probleem, zijn pa is verre van makkelijk met dat soort dingen. Hij heeft er al moeite mee dat Vince zo snel mogelijk zijn rijbewijs + een auto wilt, laat staan dat hij een auto koopt voor zijn 18e… Maarja je hebt wel gelijk, nu kopen en dan lekker opknappen zodat je ermee kan rijden op je 18e is niks mis mee.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Nadeel aan ‘dat opknappen terwijl je er niet mee rijdt’ is, vind ik, dat je niet weet wat er allemaal juist scheelt. Ok, je kan zien of hij stationair draait, of hij geen LHM verliest en of de lampjes allemaal werken maar dat is het dan toch ook?
Mijn auto heeft ook meer dan een jaar in de garage gestaan tijdens het importeren maar enige dat ik daarmee heb bereikt is dat de plek waar hij staat nu een vuile vlek is van alle sapjes die er zijn gemorst (lees: ATF, KVS en LHM). Voor de rest heb ik er toen weinig tot niets aan gedaan of kunnen doen.
Je gaat toch niet beginnen met vb je starter preventief te vervangen als hij geen enkel teken van slijtage vertoont, zelfde met je bobijn, je sensoren enzovoort?